Новий уряд поліпшив настрої українців: результати дослідження споживчих настроїв в Україні, спільного проекту компанії GfK Ukraine і Міжнародного центру перспективних досліджень

Четвер, 21 лютого 2008 —
У грудні 2007 року індекс споживчих настроїв зріс на 5,2 пункту порівняно із жовтнем, що майже компенсувало осінній спад і наблизило значення індексу до попереднього піку у серпні.
У грудні 2007 року індекс споживчих настроїв зріс на 5,2 пункту порівняно із жовтнем, що майже компенсувало осінній спад і наблизило значення індексу до попереднього піку у серпні. Індекс споживчих настроїв у грудні 2007 року становив 100,2. Порівняно із жовтнем індекс поточного стану (ІПС) зріс на 5,3 пункту до значення 101,9 у грудні 2007 року. До того ж у листопаді–грудні відбулося зростання обох складників ІПС: індекс поточного особистого матеріального становища х1 збільшився на 2,1 пункту до 90,1, а індекс схильності до споживання х5 відповідно на 8,5 пункту до 113,7. Лише 0,2 пункту не вистачило індексу схильності до споживання для відновлення власного рекорду у серпні 2007 року. Індекс економічних очікувань (ІЕО) збільшився на 5,1 пункту до 99. Найбільших змін зазнали короткострокові очікування, індекс яких зріс на 11,8 пункту до значення 96,6. Відновлення оптимізму у споживчих настроях українців наприкінці 2007 року ми пов’язуємо головним чином із встановленням політичної стабільності в державі, початком роботи переобраної Верховної Ради та формуванням нового уряду. Інфляційні очікування українців не зазнали суттєвих змін. Попри зменшення на 2,9 пункту в листопаді–грудні 2007 року індекс інфляційних очікувань (ІІО) залишався стабільно високим на рівні 182,7. Трохи більшими були зміни індексу очікуваної динаміки безробіття (ІОДБ). Порівняно із жовтнем 2007 року до кінця грудня він поліпшився на 6,7 пункту до значення 110,4. Поліпшення споживчих настроїв відбулося в усіх реґіонах України, крім Південного, де ІСН упав до 90,9. Незважаючи на позитивну динаміку впродовж листопада–грудня 2007 року, песимістичні споживчі настрої переважають також у Північному та Східному реґіонах. Там значення ІСН становили відповідно 90,5 і 90,6. Найбільш оптимістично налаштованими традиційно виявилися мешканці Києва з рекордним значенням ІСН у 131,9 і Східного реґіону – з поміркованішим ІСН у 111,9. Наприкінці 2007 року до них також долучилися мешканці Центрального реґіону, де ІСН зріс до 109. Незначне погіршення споживчих настроїв за останні два місяці 2007 року характерне для міст середнього розміру, де значення ІСН зменшилося на 0,5 пункту до 99,8. Так само песимістичні настрої переважають серед мешканців сіл. Незважаючи на приріст у 6,8 пункту, їхній ІСН становив 98,5. Найбільший оптимізм демонструють мешканці великих міст, де ІСН зріс на 18,2 пункту до значення 102,5. За листопад–грудень 2007 року споживчі настрої поліпшилися для всіх груп громадян за віком і рівнем доходу. Особливо відчутним було зростання ІСН молоді на 9,3 пункту до 111,1 та незаможних громадян – на 16,7 пункту до 89,1. “Споживчі настрої” – це щодвомісячне дослідження очікувань домашніх господарств та їхньої оцінки поточного стану економіки і свого добробуту, яке здійснює Мiжнародний центр перспективних дослiджень i компанiя GfK Ukraine. Публiкацiю започатковано у липнi 2000 року, виходить українською та англiйською мовами.
Реклама: