Хистка рівновага літа

Хистка рівновага літа

Вже незабаром можливий розворот ринкових тенденцій в бік подорожчання пального. Це пов'язано з ростом цін на європейських майданчиках і поступовим підвищенням акцизу в червні.
Понеділок, 16 липня 2012, 14:09
Юрій Огірчук, аналітик ринку пального

Навіть зниження податкового навантаження не спонукало трейдерів знизити ціни. Більш того - вже невдовзі показники на стелах АЗС знову можуть поповзти вгору.

Як і очікувалося, минулого тижні Міненерговугілля відкоригувало ставки акцизного збору на бензини і дизпальне на другу декаду липня в бік зниження.

Зокрема, для бензинів ставка зменшена на 50,83 євро за тонну до 233,04 євро за тонну. Акциз на дизпальне знижений на 12,71 євро за тонну до 106,76 євро за тонну.

Такі розрахунки здійснені виходячи із середнього значення котирувань нафти сорту Brent за першу декаду липня - 99,27 дол за барель.

Реклама:

Незважаючи на це, ритейлери не поспішають знижувати ціни.

За даними Секретаріату експертно-аналітичної групи з розробки питань функціонування ринку нафти і нафтопродуктів і розвитку нафтопереробної промисловості України, граничні рекомендовані ціни на бензин А-92 на АЗС у другій декаді липня становлять 9,99 грн за л, А-95 - 10,49 грн за л, дизпальне - 9,22 грн за л.

Роздрібні ціни в Україні залишаються незмінними з початку місяця. За даними НТЦ "Псіхея", бензин марки А-80, як і раніше, пропонується в середньому по 10,20 грн за л, А-92 - по 10,49 грн за л, А-95 - по 10,76 грн за л, дизпальне - по 9,63 грн за л.

Таким чином, вважає експерт ринку Сергій Куюн, уряд досяг головної мети закону про плаваючі акцизи - збереження стабільного рівня цін.

"Ось ми його і маємо, але за рахунок споживача, який платить підвищену ставку акцизу. Тепер не держава допомагає споживачу, а споживач допомагає державі, сплачуючи підвищені податки і поповнюючи бюджет", - каже експерт.

Як бачимо, законодавчі новації уряду не захищають інтереси споживача. Не принесе нічого доброго автовласникам і чергова ініціатива профільного міністерства. Мова йде про заяви міністра енергетики й вугільної промисловості Юрія Бойка, який вважає, що частка імпортованих нафтопродуктів перевищила критичний рівень.

На думку посадовця, Україні необхідно стимулювати запуск власних НПЗ замість нарощування частки імпортного пального на внутрішньому ринку. При цьому стимулювання полягатиме у поверненні до системи стягування мита з імпорту.

Характерно, що розмір мита планується на рівні не менше 100 євро за тонну, а це призведе до підвищення вартості пального "на пістолеті" мінімум на 1 грн за л.

За словами деяких учасників ринку, вже незабаром можливий розворот ринкових тенденцій в бік подорожчання пального. Це пов'язано з ростом цін на європейських торговельних майданчиках і поступовим підвищенням акцизу в червні.

Фото m2motors.com.ua

Крім того, трейдери відзначають певний дефіцит бензину, що виник внаслідок небажання низки крупних гравців ринку оформляти на митниці імпортний ресурс до зниження ставок акцизного збору у другій декаді місяця.

Експерти прогнозують, що найближчим часом ціни у роздробі ще на 15-20 копійок знизяться.

Однак цього може й не статися, вважає заступник директора "Псіхеї" Геннадій Рябцев, бо фінансові ризики трейдерів зростають.

Усе це, може, й добре для держбюджету, бо туди надходять додаткові кошти, але це зовсім не додає оптимізму кінцевим споживачам, які реально побачили лише незначне зниження цін на фоні понад 20-відсоткового здешевлення нафти.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!