Изменение прописки и оплата штрафов в один клик: все о 10 новых услугах обновленной "Дії"

Изменение прописки и оплата штрафов в один клик: все о 10 новых услугах обновленной "Дії"

На 32 году независимости украинцы не будут носить в государственные органы бумажные документы. Какие новые услуги уже есть в "Дії" и как они могут упростить жизнь граждан. (укр)
Вторник, 18 мая 2021, 08:00 -
www.president.gov.ua

Шість нових електронних послуг у мобільному застосунку "Дія" та чотири – на порталі "Дія". 17 травня на івенті Diia Summit 2.0 президент Володимир Зеленський представив масштабне оновлення проєкту державних онлайн-послуг "Дія".

ЕП розповідає, які послуги стали доступні онлайн і нагадує, з чого починався проєкт "Дія".

Паперові довідки залишаться в минулому

Через три місяці паперові документи, необхідні для отримання послуг в державних органах, повинні бути поза законом. Таку амбітну ціль 17 травня озвучив Зеленський під час презентації другого масштабного оновлення проєкту "Дія".

"24 серпня 2021 року Україна увійде в режим paperless (підписання та зберігання документів у безпаперовому вигляді. – ЕП), як ми й обіцяли. Ніяких паперів для державних органів.

Реклама:

Ніхто не зможе вимагати від громадянина України папірці або будь-які довідки для надання державних послуг. Ми зробимо все, щоб держава без паперу існувала не на папері", заявив президент.

Шантаж чиновників у минулому: як Україна відмовляється від довідок та виписок

Якщо Зеленський виконає свою обіцянку, то ця подія, безперечно, увійде в історію України і стане джерелом надзвичайно масштабних і позитивних змін у системі надання державних послуг.

 
джерело: president.gov.ua

Щоправда, для цього йому потрібна підтримка Верховної Ради. Втілення в життя ідеї залежить від депутатів, яким до озвученої дати потрібно встигнути ухвалити законопроєкт "Про особливості надання електронних публічних послуг".

Шанси на успішне проходження документа в парламенті великі: авторами законопроєкту стали аж 117 депутатів.

Як виглядатиме "цифрова" Україна: репортаж з Естонії

Віцепрем'єр-міністр міністр цифрової трансформації Михайло Федоров нагадав, що ціль президента і міністерства до 2024 року перевести всі публічні послуги в онлайн.

"Будь-яка послуга від держави буде доступною за кілька хвилин і не виходячи з дому, а замість десяти кабінетів один портал  "Дія", каже Федоров.

 
джерело: president.gov.ua

Не чекаючи, поки депутати проголосують за законопроєкт, влада презентувала десять нових електронних послуг, які від 17 травня доступні в мобільному застосунку та на порталі "Дія".

Що нового в застосунку "Дія"

Сплата податків та декларування доходів

Чи не кожен новий керівник податкової скаржиться, що українці не бажають платити податки.

У той же час самі фіскали уникають пояснень, чому процедура сплати податків надзвичайно складна і заплутана, чому податкова не спрощує форми декларації, не запроваджує прості інструменти для розрахунку і сплати податків та зборів.

Процедуру сплати податків вирішили спростити розробники "Дії".

Відтепер через застосунок можна задекларувати доходи, сплатити податки і збори ФОПам, переглянути декларації та розрахунки за минулі періоди.

Процес подання декларацій спростили: замість двох сторінок та понад 30 полів тепер достатньо відповісти лише на чотири запитання та внести суму доходу для розрахунку єдиного податку.

При цьому система сповіщень нагадуватиме про граничні дати подання декларацій та сплати податків.

Стосується кожного: що українці мають задекларувати до 30 квітня

"Дія.Підпис"

Хоча можливість використання електронного цифрового підпису (ЕЦП) в Україні існує вже десятиліття, популярним він став лише в останній рік. Не в останню чергу – через карантинні обмеження.

Донедавна ЕЦП користувалися переважно юридичні особи та державні службовці при поданні декларацій про доходи. Електронний формат дозволяє підписати документ та відправити його без необхідності фізичної присутності особи.

ЕЦП активно використували бухгалтери для подання звітності та фінансові організації для надсилання інформації до контрольних органів.

Останнім часом ЕЦП намагаються впровадити в усіх сферах, де громадяни стикаються з необхідністю проходження верифікації. Наприклад, запис на прийом до сервісних центрів МВС за допомогою електронного підпису дозволяє зекономити час на очікуванні в черзі.

Щоправда, досі використати ЕЦП можна було лише з комп'ютера (ЕЦП завантажувався як окремий файл).

"Дія.Підпис" дає можливість скористатися ЕЦП через мобільний застосунок "Дія". З 17 травня підписувати будь-які електронні документи й отримувати державні послуги можна з телефону.

NFC-авторизація

З NFC добре знайомі ті, хто платить за товари та послуги за допомогою смартфона. Ця технологія дає можливість обміну даними між пристроями та безконтактними платіжними терміналами, що перебувають на відстані близько 10 см.

Відтепер за допомогою NFC можна легко авторизуватися в "Дії". Для цього достатньо прикласти ID-картку до смартфона, оснащеного NFC-чипом. Через 30 секунд у застосунок підтягнуться всі документи та згенерується електронний підпис.

Статичний QR-код

Тепер необов'язково робити копії документів чи заповнювати бланки, заселяючись у готель чи оформлюючи кредит у банку. За допомогою статичного QR-коду можна ділитися необхідними документами онлайн.

Бізнесу не потрібно робити технічну інтеграцію та купувати обладнання: у кабінеті на порталі "Дія" необхідно лише згенерувати QR-код та роздрукувати його. Людина сканує QR-код і дає згоду на шеринг документів.

Важливо, що компанія не зможе вимагати від клієнта додаткові копії документів і надлишкові копії даних.

Також у "Дії" можна побачити історію шерингів: коли, скільки разів і з ким користувач ділився цифровими копіями документів.

E-петиції

Українці зможуть створювати, переглядати та підтримувати електронні петиції на порталі "ВзаємоДія" або в застосунку "Дія". Це перший етап запровадження електронної демократії в Україні.

Зараз це можна зробити лише після реєстрації на відповідних порталах з використанням електронного цифрового підпису.

Заміна посвідчення водія та оновлений розділ "Штрафи"

Подати заявку на нове посвідчення в "Дії" тепер можна за п'ять хвилин.

Для тих, у кого є транспортний засіб, кожну годину "Дія" оновлюватиме розділ "Штрафи". Також стануть доступними штрафи, виписані патрульними. Якщо будуть нові, вони одразу там з'являться, а застосунок надішле сповіщення.

За п'ять днів до закінчення терміну оплати застосунок нагадає про несплачений штраф, виписаний патрульним.

Сплата адміністративного збору

Для цього потрібно навести камеру в "Дії" на QR-код біля реєстратора. Квитанція буде сформована автоматично. Два кліки замість двох візитів.

Така послуга доступна в Одесі, Хмельницькому та Рівному. Поступово вона буде масштабована на всю Україну.

Що нового на порталі "Дія"

Зміна місця реєстрації онлайн

Експериментальний проєкт з електронною зміною реєстрації місця проживання. Потрібні лише ID-картка, 10-15 хвилин на заповнення заяви в "Дії" та онлайн-підтвердження власника житла.

Процедура зміни місця реєстрації (було)
Як відбувалася процедура зміни місця реєстрації до 17 травня

Процедура враховує навіть зняття з військового обліку осіб, придатних до служби у Збройних силах України.

Як проходитиме процедура зміни місця реєстрації у
Як проходитиме процедура зміни місця реєстрації у "Дії"

Послуга вже доступна для жителів Києва, Харкова, Вінниці, Луцька, Рівного, Кривого Рогу і Маріуполя. До кінця 2021 року цю послугу планують масштабувати на всю країну.

Реєстрація права власності онлайн

У реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні дані про права, зареєстровані до 2013 року, оскільки реєстр був запущений 1 січня 2013 року.

Від 17 травня для внесення в реєстр даних про речові права на нерухоме майно потрібно заповнити заяву на порталі "Дія" і підтягнути до неї скан-копії документів.

Після цього державний реєстратор без участі заявника формує запит в Бюро технічної інвентаризації для підтвердження документів на майно.

Оскільки це складний проєкт, його пілотна версія запускається поки що лише в Харкові. У випадку успішних випробувань проєкт масштабують на всю країну.

Автоматична реєстрація ФОП

Якщо досі реєстрація ФОПа відбувалася в "ручному" режимі (електронну заяву перевіряв державний реєстратор і протягом доби здійснював реєстрацію), то тепер увесь процес відбувається за дві секунди без участі держреєстратора.

Це стало можливим завдяки налаштуванню електроної взаємодії відповідних реєстрів.

 

Нові будівельні послуги

Розробники "Дії" вирішили спростити життя будівельникам, які потерпають від корупції у профільній дозвільній системі.

Будівництво на межі колапсу: Чому найбільш корумпований орган країни досі працює

Для узгодження проєктною організацією чи перевірки експертною організацією категорії складності достатньо буде скористатися "Дією". Зараз існують три категорії складності будівництва:

  • СС1 – для об'єктів, які загрожують життю та здоров'ю не більше 20 осіб;
  • СС2 – для об'єктів, які загрожують життю та здоров'ю 20-300 особам;
  • СС3 – для об'єктів, які загрожують життю та здоров'ю понад 300 особам.

Із 17 травня на порталі "Дія" можна отримати такі будівельні послуги:

  • для класу наслідків СС2/СС3 – електронний дозвіл на виконання будівельних робіт та електронний сертифікат про прийняття в експлуатацію;
  • автоматична реєстрація декларації про початок виконання будівельних робіт для об'єктів класу наслідків СС1;
  • онлайн-видача будівельного паспорта забудови земельної ділянки.

Подання заяви на отримання пільгової іпотеки

Доступний кредит на житло переселенцям, які постраждали через російську агресію в Криму та на сході України. Кредит на 20 років під 3% річних. Заяву можна подати на порталі "Дія" за десять хвилин.

Реєстрація операторів потужностей ринку (портал)

Потужності ринку – це будь-яке обладнання для виробництва, зберігання або транспортування харчових продуктів. Від бджільництва, кав'ярні або МАФу з морозивом до вантажівок-холодильників і торговельних мереж супермаркетів.

Більше не потрібно їздити в установи, ходити до Центрів надання адміністративних послуг, носити пакет документів або надсилати їх рекомендованими листами. Весь процес автоматизували: реєстрація через портал "Дія" займає хвилину.

З чого починалася "Дія"

Перший масштабний апгрейд проєкту "Дія" відбувся у жовтні 2020 року. Тоді на порталі запустили новий реєстр будівельної діяльності і запровадили найшвидшу в світі реєстрацію бізнесу онлайн: реєстрація ТОВ займає 30 хв замість 20 год.

10 нових електронних послуг: державний сервіс "Дія" отримав масштабний "апгрейд"

Тоді ж стала повністю електронною послуга "єМалятко". За однією заявою, поданою онлайн, можна зареєструвати народження дитини та отримати до дев'яти державних послуг від різних органів влади, потрібних при народженні дитини.

У застосунку "Дія" тоді з'явилося сім послуг. Головною з них став шеринг документів. З її допомогою можна передавати копії документів (паспорт, ІПН, свідоцтво про народження), натиснувши "ок" на push-повідомлення в застосунку.

Також в оновленні з'явилася можливість поділитися технічним паспортом на авто з іншою людиною.

У додатку "Дія" з'явилися свідоцтво про народження дитини, довідка внутрішньо переміщеної особи, цифровий ІПН. Крім того, у додатку почали відображатися штрафи за порушення ПДР та борги за виконавчими провадженнями.

Держава в смартфоні стартувала: як працюватиме додаток "Дія" і чи варто переживати за безпеку

Додаток "Дія" Зеленський представив у лютому 2020 року. Перший реліз містив цифрове посвідчення водія та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу.

Реклама: