Як Києву перемогти рекордні автомобільні затори: 5 болісних кроків

Як Києву перемогти рекордні автомобільні затори: 5 болісних кроків

Понеділок, 12 жовтня 2020, 09:15 -
ua.depositphotos.com
Щоб через десять років транспортна інфраструктура України не перетворилася на індійську, діяти потрібно вже зараз. Що робити: думки трьох експертів.

Кияни не бачать у громадському транспорті альтернативи особистому автомобілю. У підсумку за рівнем заторів Київ посідає третє місце в Європі і дванадцяте у світі.

Відсутність у столиці ефективного громадського транспорту призводить до нарощування рівня автомобілізації і погіршення екологічної ситуації. 80% забруднення повітря в українських містах – результат роботи автотранспорту.

Як Києву вирішити транспортні проблеми? ЕП наводить найцікавіші витяги щодо цієї теми з виступів трьох експертів у сфері міського транспорту на "Київ смарт-сіті 2020".

П'ять непростих кроків для громадського транспорту

Директор інфраструктурних програм Українського інституту майбутнього Володимир Шульмейстер представив зведений рейтинг обласних центрів України за індексом задоволеності якістю послуг у 22 сферах.

Рейтинг склав інформаційно-аналітичний центр Ratingpro на основі опитування місцевих жителів. Київ посів 16 місце в рейтингу з 24 можливих. Згідно з рейтингом, сусідами столиці є Сєвєродонецьк та Одеса.

 

"Рейтинг дуже насторожує, – каже Шульмейстер. – Він показує, що, на жаль, Київ – далеко не найкомфортніше місце для життя".

У чому ж проблеми Києва, зокрема в транспортній сфері?

Маршрутна мережа громадського транспорту не задовольняє потреб громадян, високий рівень обороту готівки перешкоджає розвитку системи громадського транспорту, комунальні та приватні перевізники протистоять один одному, транспортна інфраструктура і рухомий склад зносилися і застаріли.

"Я дедалі частіше розмірковую про те, як буде виглядати майбутнє наших міст, наприклад, у 2030 році, і дедалі частіше в мене з'являються негативні думки з цього приводу," – каже експерт з транспортного моделювання, директор компанії "А+С Україна" Дмитро Беспалов.

"Якщо поточна тенденція збережеться, ми ризикуємо стати учасниками інтернет-мемів, над якими сміємося", – додає він.

 

Беспалов показує фотографії з Індії і Таїланду. Попри переповненість, Індія досі використовує інфраструктуру, побудовану колонізаторами, а в Таїланді дороги заповнені "хмарою" мотоциклістів.

"Якщо говорити про те, що таке смарт-транспорт, перш за все, потрібно визначитися, що ми під цим розуміємо, – каже Беспалов. – Здається, що "розумний" транспорт – це автобус Mercedes, нашпигований технологіями.

 

На мою думку, і звичайний тролейбус може бути smart-транспортом. До речі, зараз усі говорять про необхідність розвитку електротранспорту, придбання електробусів. У мене є хороша новина: у нас давно є електробуси і вони називаються тролейбусами. Вони відмінно працюють".

Для вирішення транспортної проблеми експерт пропонує столичній владі зробити такі кроки.

1. Прибрати з ринку готівковий оборот. За розрахунками "А+С Україна", річний оборот готівки в системі приватних перевезень у громадському транспорті Києва перевищує 3 млрд грн, а загалом по Україні – 40 млрд грн.

З огляду на такий обсяг готівки, система громадського транспорту стійка і сильно опирається будь-яким змінам. Щоб розвивати громадський транспорт, ситуацію потрібно змінити.

2. Змінити формат взаємин міської адміністрації з перевізниками. Міськадміністрації повинні відмовитися від аукціонів на маршрути і перейти на оплату транспортних послуг перевізників.

Перевізники повинні отримувати оплату за кількість кілометрів, які вони проїхали. Для запуску такої ініціативи розробляються законопроєкти, які можуть бути ухвалені у 2021 році.

 

3. Створити середовище для конкуренції. Між комунальними та приватними перевізниками повинна існувати конкуренція. Самостійно комунальний перевізник не зможе вирішити транспортні проблеми міста.

4. "Необхідно розраховувати транспортні показники, – говорить Беспалов. – Багато чиновників не знають, що відбувається з їх транспортом. Вони перебувають у "теплій ванні", у яку їх помістили підлеглі. Чиновники не знають, з чим стикаються люди, що користуються громадським транспортом".

5. Щоб отримати якісний громадський транспорт, чиновники з транспортної сфери повинні хоча б іноді ним користуватися.

"Ми унікальна країна, – каже експерт. – Ми дозволяємо людям, які ухвалюють рішення про розвиток громадського транспорту, не користуватися ним, не знати його проблематики, не бачити реального стану речей".

 

Директор "А+С Україна" каже, що ці прості кроки дуже складно реалізувати.

Рішення транспортних проблем буде лежати в руслі болісних непопулярних заходів. В іншому випадку до 2030 року Україна ризикує перетворитися на Таїланд або Індію в плані інфраструктури громадського транспорту.

Loading...

Місто не повинне складатися з автомобілів

Засновник компанії з виробництва електровелосипедів "Делфаст" Данило Тонкопій розповів про те, яких збитків екології завдають автомобілі і як розвинені міста світу вирішують цю проблему.

За його словами, частка автотранспорту в забрудненні повітря в містах становить 80%. Це проблема всіх мегаполісів. Забруднене повітря призводить до захворювань дихальних шляхів, розвитку алергій, астми.

"Сучасне місто не повинне складатися з автомобілів, – каже Тонкопій. – Я вірю, що "розумні" міста завтрашнього дня будуть не такими... 

 

... а такими. Люди будуть пересідати на велосипеди, індивідуальний електротранспорт".

 

Тонкопій добре знає світову тенденцію щодо зниження пріоритету автомобіля і підвищення пріоритету велосипеда та іншого індивідуального транспорту – моноколеса, електросамоката.

 

"На цій картинці проілюстрована програма американських міст із зниження кількості автомобілів на дорогах.

 
 
Так виглядає реалізований проєкт у Сан-Франциско

"Ви бачите обабіч дві широкі смуги тротуарів, потім дві смуги для автотранспорту, смугу для громадського транспорту і смугу для індивідуального мобільного транспорту, – розповідає засновник "Делфасту". – Зверніть увагу: якщо раніше на цій дорозі було п'ять автомобільних смуг, то тепер їх кількість зменшилася до двох. Зріс пріоритет мобільного індивідуального транспорту і, звичайно, пішоходів".

Фото на головній ua.depositphotos.com


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!