АМКУ почав розслідування проти Київради через незаконні дії щодо охорони Гідропарку

Понеділок, 5 серпня 2019, 12:48

Дії Київради щодо надання комунальному підприємству "Муніципальна охорона" виключного права на охорону Гідропарку містять ознаки порушення ЗУ "Про захист економічної конкуренції".

Про це у колонці для ЕП пише голова Київського обласного територіального відділення АМКУ Олексій Хмельницький.

За його словами, йдеться про надання КП "Муніципальна охорона" переваг, які ставлять його у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить до обмеження конкуренції на ринку охоронних послуг у територіальних межах Києва.

Хмельницький зазначив, що у зв'язку з цим адміністративна колегія Київського обласного територіального відділення АМКУ розпочала розгляд відповідної справи.

"Нова робота в "Муніципальної охорони" з’явилася не за результатом конкурсу, або іншої конкурентної процедури. Ні, просто КМДА внесла Гідропарк до "адресного переліку об’єктів комунальної власності, що потребують охорони та збереження", - підкреслює Хмельницький.

Він заявляє, що ринок охоронних послуг в Україні загалом та у Києві зокрема сформувався давно, а постійний попит на охорону різних об’єктів дає можливість існувати великій кількості ліцензованих структур, які давно і завзято конкурують між собою за клієнтів.

"І було б все чудово, якби одна з охоронних структур не була комунальним підприємством. Тобто створеним Київською міськрадою суб’єктом господарювання, який отримує прибуток не лише як винагороду за послуги, в даному випадку охорону, але й фінансується з міського бюджету.

Як це працює? Під новий 2019 рік наш столичний орган самоврядування надає КП "Муніципальна варта" перелік об’єктів для охорони і прописує під цю діяльність фінансування (станом на червень було виділено 100 млн грн). Далі більше. Це не гроші за власне охорону, це фінансування КП. А вартість охорони визначається додатково - на договірних засадах", - пояснює Хмельницький.

Тобто, КП "Муніципальна охорона" отримує перевагу над конкурентами, оскільки навіть не повинна змагатися за перелік об’єктів - їх "подарувала" міськрада.

"По-друге, навіть якби послуги з охорони цих об’єктів були предметом, наприклад, відкритих торгів, то як чесно змагатися із компанією, яка вже має гарантований дохід з бюджету, отже, може "впасти" в ціні, але все одно залишитися у виграші?

По-третє, з огляду на збереження договірного підходу у встановленні вартості послуг комунального підприємства із охорони "виділених" йому об’єктів, сума може бути змінена у будь-яких час незалежно від запланованого розміру державного фінансування", - підкреслив голова Київського обласного територіального відділення АМКУ.

За його словами, це може призвести до надмірного витрачання коштів з бюджету Києва.

Економічна правда