Єврокомісія намагається "збити" з Тарути майже $300 мільйонів

Понеділок, 4 лютого 2008, 10:32

Єврокомісія вимагає від "Індустріального союзу Донбасу", підконтрольного бізнесмену Сергію Таруті, виплатити 750 мільйонів злотих (307 мільйонів доларів).

За даними єврочиновників, ці кошти в 2004 році уряд Польщі надав Гданьському суднобудівному заводу у вигляді допомоги, пише "Дєло".

Згодом (торік) це підприємство було придбане "ІСД", і зараз влада Євросоюзу вимагає, щоб новий власник повернув допомогу.

У разі відмови від українців вимагають скоротити потужності верфі у понад  двічі.

Керівництво "ІСД" шоковане таким ультиматумом і стверджує, що не знало про якісь зобов'язання під час придбання підприємства, зазначає видання.

Прес-секретар дочірньої компанії ISD Polska Яцек Ленський поспішив повідомити, що власники не виключають, що їм доведеться розірвати угоду про придбання верфі.

Представники Єврокомісії наполягають на тому, що вони зобов'язані гарантувати рівні умови для всіх верфей Європейського Союзу.

"Ми вважаємо, що державні субсидії, надані промисловості (що в принципі заборонено в Євросоюзі), заважають конкуренції, несправедливо надаючи переваги окремим виробникам. Комісія проводить розслідування відтоді, як у 2004 році польський уряд надав допомогу Гданьській верфі", - пояснив голова торгової й економічної делегації Єврокомісії в Україні і Білорусі Люїс Мануель.

За його словами, тим верф'ям у країнах ЄС, які у минулому отримали державну допомогу, довелося значно скоротити свої потужності. "Європейська комісія сподівається, що таке ж рішення також знайдуть щодо Гданьської верфі", - сказав комісар виданню.

Скорочення потужностей для Гданьської судноверфі "ІСД" означає зрив планів будівництва суден. "Ми були готові повернути кошти за раніше надану заводу допомогу. Але, за нашими розрахунками, вона становила близько 17 мільйонів євро", - уточнює прес-секретар ISD Polska.

На думку аналітика компанії Dragon Capital Івана Харчука, польські судновиробники дуже великі, і в них гарні перспективи. З урахуванням того, що "ІСД" постачатиме сталь зі свого заводу Hutа Czestochowa на підприємство, його позиції істотно зміцнюються.

"Вони можуть скласти конкуренцію і корейським, і європейським судновиробникам. Швидше за все, суднобудівні європейські асоціації можуть тиснути на "ІСД" із метою збільшити собівартість виробництва Гданьської судноверфі або знизити обсяги виробництва", - говорить Харчук.

Інші експерти вважають, що у своїх рішеннях Єврокомісія може виходити з інтересів конкретних підприємств, і не виключають виникнення судової суперечки.