Аграрний "хюндай"

Вівторок, 8 січня 2013, 10:38
Дивлячись на "грандіозні" кадрові зміни, можна з упевненістю сказати, що суттєвого "пакращення" однозначно не буде. А чи буде гірше - залежатиме від самих селян.
Алекс Ліссітса, президент асоціації "Український клуб аграрного бізнесу"

Останній рік був дійсно довгоочікуваним: "Євро-2012" мало зробити внесок у зростання ВВП та підняти доходи населення, а парламентські вибори - привести нових лідерів до Верховної ради та в уряд.

Наприкінці 2012 року ми зрозуміли, що "Євро-2012" стало повним "хюндаєм", а нові "лідери" виглядають не набагато молодше, як ментально, так і фізично, ніж Софія Київська до реконструкції.

Українські аграрії часто звертаються до мене з питанням, чого очікувати у 2013 році. Дивлячись на "грандіозні" кадрові зміни, можна з упевненістю сказати, що суттєвого "пакращення" однозначно не буде. А чи буде гірше - залежатиме від самих аграріїв.

Проте, все за чергою.

Собівартість аграрної продукції буде зростати. Компенсувати її підвищенням цін на продукти харчування уряд не дозволить, адже споживачі з порожніми гаманцями цього не зрозуміють.

Залишається тільки експорт. А тут у нас - експортний "хюндай": побори чиновників, нестача вагонів, скандали з торговими партнерами.

Другий "хюндай" рухається в бік ринку землі. До цього "пакращувача" причеплено кілька вагонів: нереєстрація договорів оренди землі і пов’язані з цим проблеми з податковою, потрібні лише чиновникам проекти землеустрою, а також державний земельний банк.

Третій "хюндай" - "падатковий". Тут будуть спроби перевести селян на загальні умови оподаткування і забрати у них останню сорочку. Однак ця сорочка не від "луі віттон", а проста і дешева українська сільська футболка - далеко не футболка "Металіста".

Четвертий "хюндай" - державнв підтримка. Якщо раніше цей поїзд йшов у напрямку Донецька повністю завантажений, то тепер він пустий і стоятиме у Києві як мінімум до середини року, тобто до нового урожаю.

Тому у 2013 році все залежатиме від позиції агровиробників та лобіювання ними своїх інтересів. Хотілося б вірити, що тут буде не "хюндай", а звичайний український тепловоз, який важко стартує, але й зупинити його практично неможливо.

Фото УП