Як відповідальний бізнес дбає про екологію

Як відповідальний бізнес дбає про екологію

Четвер, 30 липня 2015, 11:50

20 років тому, у січні 1999 року, на всесвітньому економічному форумі в Давосі Генеральний секретар ООН Кофі Аннан запропонував бізнесу приєднатися до Глобального договору для співпраці з неурядовими організаціями, щоб підтримувати екологічні і соціальні проекти.

Цей рух став одним із наймасовіших у світі, бо вже за 10 років до нього приєдналися майже 4 тис. великих компаній з усього світу, які взяли зобов’язання реалізовувати принципи корпоративної соціальної відповідальності.

В Україні ініціативу Глобального договору презентували у 2006 році. Першими підписантами стали 34 українські компанії або їхні міжнародні представництва.

Корпоративна соціальна відповідальність розвивається у семи напрямках, один з яких — захист довкілля. ЕП у співпраці із українським представництвом британської нафтогазової компанії Cadogan Petroleum зібрала приклади успішної співпраці великого бізнесу та громад для збереження природного середовища у світі та Україні.

Реклама:

Зазвичай екологічні акції компаній стосуються відновлення або збереження того сегменту природного середовища, якому найбільше шкодить діяльність компанії. До прикладу, великі автовиробники дбають про зниження рівня СО2, виробники напоїв — про збереження водного різноманіття, а виробники електроніки — турбуються про збереження бджіл.

Порятунок бджіл

Однією з причин, у світі зменшується популяція бджіл є розвиток мобільних мереж. Саме тому компанія Sony, яка є великим виробником телефонів вирішила обрати вузьку галузь. Вона активно допомагає природоохоронним організаціям у Швеції, які займаються збереженням бджіл. 

У співпраці із Шведським товариством охорони природи Sony організовує просвітницькі кампанії та семінари, наголошуючи на важливості запилювачів. 

Разом організації допомагають забезпечувати диких бджіл питними станціями та створюють карту бджолиних гнізд і вуликів.

Sony також організовує аукціони з продажу старої оргтехніки та передає виручені кошти на подібні заходи.

 

Зелена енергетика, боротьба з бідністю

Одна з найбільших компаній з продажу меблів для дому — IKEA зосередилася на боротьбі з глобальною бідністю у світі.

До фонду IKEA, починаючи з 2003 року відраховували 1 євро з кожної проданої в мережі м'якої іграшки на допомогу дітям малозабезпечених сімей. Під час кампанії зібрали понад 104 млн євро для допомоги сім’ям в Індії, Шрі-Ланці та Судані. 

Останніми роками IKEA спільно з Агентством ООН у справах біженців допомагає забезпечити відновлювальною енергією табори біженців у Азії, Африці та на Близькому Сході.

Екологічна освіта

Компанія BMW організувала масштабну просвітницьку кампанію у школах щодо збереження природи, яка охопить понад 1 мільйон людей до 2020 року. 

Програма орієнтована на дітей з бідних країн південної Африки. Відвідуючи уроки, діти принаймні раз на день отримують повноцінне харчування. Автовиробник започаткував проект розвитку екологічної освіти ще у 1996 році, який починався з пілотних 8 шкіл. 

Програма також має підприємницький аспект, адже не тільки навчає учнів, як виробляти та продавати свіжі овочі, але й сприяє значній мірі для подолання бідності у малозабезпечених районах.

 

Збереження природних водойм

Приклади корпоративної соціальної відповідальності є і в Україні. "Coca-Cola" допомагає відновлювати водні ресурси країни. Так, у співпраці з громадською організацією "Українське товариство охорони птахів" компанія відновила водний баланс у Бієнкових плавнях, що на Миколаївщині. 

Внаслідок заростання каналів та зниження рівня Дніпро-Бузького лиману практично повністю був припинений водообмін, що загрожувало зникненням середовища природного розмноження цілого розмаїття видів рослин, тварин і птахів, в тому числі й рідкісних.

Після проведених робіт плавні знову заповнюються водою з лиману і сюди поступово повертаються тварини і птахи.

Сади дерева — знижуй викиди

Гарним прикладом корпоративної відповідальності та турботи про екологію є компанія Toyota. В Україні вона щороку спільно з міжнародним благодійним фондом "Україна! Я за тебе!" проводить еко-акція "Купив машину? Посади дерево!".

Мета такого проекту — не тільки збільшити площу зелених насаджень, які поглинають CO2, але й створити шматочок Японії у вигляді японського саду. Подібні екологічні акції компанія розпочала ще в 2007 році. Щороку в акції беруть участь понад 100 людей, а за весь період було висаджено понад 4 тис. дерев і кущів у різних районах Києва.

 

Культура енергоспоживання формується в школі

Одна з найбільших приватних енергетичних компаній — ДТЕК започаткувала проект "Енергоефективні школи". Його суть полягає у формуванні енергоощадного стилю життя та залучення учнів до зниження споживання ресурсів.

Навчання відбувається на освітньому порталі energyschool.org.ua, де учні мають можливість пройти 2 онлайн-курси та взяти участь в онлайн-грі "Розумний будинок".

На завершальному етапі учням пропонується самостійно розробити і здійснити план дій, спрямований на вирішення виявлених проблем теплопостачання та теплозбереження свого будинку, класу та школи.

У 2017-2018 роках до проекту долучилося 858 шкіл з 23 областей України.

Сортуй сміття, підвищуй екологічну свідомість

У 2018 році компанія "Гудвеллі Україна", що спеціалізується на тваринництві, ініціювала проект Zero Waste, спрямований зменшення кількості сміття у сільській місцевості, що потрапляє на полігони. 

Компанія встановила майданчики для роздільного збору сміття у 8 населених пунктах Івано-Франківської області, придбала 65 контейнерів та налагодила співпрацю з підприємствами, які переробляють сортовані відходи. Кошти від продажусировини компанія передає громадам для реалізації соціально важливих проектів. 

Крім цього, була проведена просвітницька кампанія у школах та серед дорослих щодо правильного поводження з відходами.

 

Розвивай культуру економного споживання електроенергії

Британська нафтогазова компанія Cadogan Petroleum реалізувала проект із заміни освітлення на сучасні енергоощадні лампи у низці шкіл, будинків культури та навіть домівках мешканців кількох сіл Львівської області.

"Ціль, яку ми ставили перед цим проектом, – забезпечити заклади соціальної сфери – школи, громадські об’єднання, народні будинки та місцеве населення, які входять до Страшевицької сільської ради, енергозберігаючими засобами освітлення. Ми, як соціально відповідальна компанія, розуміємо важливість інвестицій в громади, частиною яких є", — розповів генеральний директор українського офісу компанії Андрій Білий.

Компанії вдалось залучити три селища з близько 500 домогосподарствами, школами і громадськими установами та роздати понад 3000 ламп місцевому населенню. Проект реалізовувався у Старосамбірському районі, де компанія веде свою діяльність.

"Цей проект відбувся у межах ширшого зобов’язання Cadogan та сприяв підтримці навколишнього середовища і зменшенню вуглецевого сліду", — розповів головний виконавчий директор Cadogan Petroleum Гвідо Мікелотті під час запуску цього проекту.

"Збільшення заходів з енергоефективності – важливий елемент для формування економічно сильних, енергонезалежних та заможних громад. Така ініціатива значно знижує комунальні витрати для населення", — зазначила Тетяна Терлецька, голова Старосамбірської районної ради.

Довідка про компанію:

Cadogan Petroleum – британська незалежна нафтогазова компанія, що котирується на Лондонській фондовій біржі та працює в Україні з 2006 року. Компанія займається проведенням геологічної розвідки та експлуатації ліцензійних ділянок в Україні. Поточна виробнича діяльність компаній групи Cadogan зосереджена на двох ділянках передкарпатського прогину, що розташовані у Львівській області.

Cadogan Petroleum — великий інвестор та роботодавець в регіоні, який співфінансує та реалізовує різноманітні соціальні проекти для громад.

Сторінка компанії на Facebook https://www.facebook.com/cadoganukraine/

Реклама: