Страховики зацікавилися технологією детекції брехні по голосу для виявлення шахрайств

Вівторок, 1 листопада 2011 —
28 жовтня в приміщенні бізнес-центру «Парус», що в м. Києві, відбулася презентація однієї з новітніх технологій ізраїльської компанії NEMESYSCO з дистанційного визначення (детекції) брехні по голосу.
28 жовтня в приміщенні бізнес-центру «Парус», що в м. Києві, відбулася презентація однієї з новітніх технологій ізраїльської компанії NEMESYSCO з дистанційного визначення (детекції) брехні по голосу. У вказаному заході, з привітальним словом до учасників якого звернулися голова Ліги страхових організацій України О. Філонюк та президент МТСБУ В. Романишин, брали участь і представники Департаменту безпеки НАСК «Оранта». В цілому презентація доволі значного досягнення науково-технічного прогресу в галузі дистанційної детекції голосової інформації на предмет її правдивості викликала значний інтерес у присутніх. Впровадження даної розробки у сфері страхової діяльності дозволило б значно скоротити втрати страховиків від шахрайств, обсяг яких, як показує практика, з кожним роком, особливо починаючи з 2009-го, невпинно зростає. Однак, ефективне використання даної наукової розробки в діяльності страхових компаній в нині діючих правових умовах, нажаль, є практично неможливим, особливо в сегментах обов’язкового страхування, як, наприклад, обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Відомо, що значна, якщо не основна, частка шахрайств здійснюється ще на етапі укладення договорів страхування. Саме на цьому етапі застосування зазначеної технології могло б допомогти прийняти правильне рішення щодо доцільності укладання договору страхування зі страхувальником з негативними даними голосової детекції. Однак, на жаль, новинка дає можливість аналізувати тільки телефонні повідомлення, але ж договори страхування не укладаються по телефону. Не зможе даний метод в умовах існуючого правового поля бути використаний повною мірою і на наступних, після укладення договору страхування, етапах, оскільки ні цивільним, ні кримінальним законодавством не передбачена можливість використання висновків, отриманих внаслідок такого виду досліджень, в якості доказів. А це означає, що будь-яке звернення страхувальника з позовом чи скаргою на відмову у страховому відшкодуванні на підставі подібного висновку не лише в суд, а й до Держфінпослуг чи того ж таки МТСБУ, приречені на задоволення. Саме тому, до зміни відповідних правових умов, на необхідності впровадження яких наголошували представники Ліги страхових організацій і МТСБУ, страховим компаніям у своїй діяльності слід використовувати способи доведення, які грунтуються на нормах чинного законодавства, оскільки доказами вважаються тільки дані, встановлені у визначений законом спосіб. А поки що отримані внаслідок голосової детекції негативні дані можуть використовуватися працівниками страхових компаній тільки як сигнал для підвищеної уваги при роботі з такими страхувальниками і, можливо, як одна з ознак страхового шахрайства, яка давала б змогу розпочати процедуру страхового розслідування таких страхових випадків. Юрій МАТЬОВКА, директор департаменту безпеки НАСК «Оранта»
Реклама: