Передноворічне дослідження компанії „Делойт”: З надією у майбутнє

Середа, 10 листопада 2010 —
Компанія „Делойт” оголошує результати щорічного дослідження споживчої активності українських та європейських покупців у період новорічних і різдвяних свят 2010-2011 років. Дане дослідження проводиться уже протягом 13-ти років у країнах Європи, і третій рік поспіль в Україні.
Цього року, як показали результати дослідження, у переважній більшості європейських країн проявилася тенденція до скорочення новорічних витрат. Це пов’язано із невпевненістю європейців у стабільності економіки та песимістичними прогнозами стосовно власного добробуту у 2011 році. Очікується, що витрати європейців на новорічні свята у середньому зменшаться на 2.5%. Українці зберігають оптимізм Водночас українці цього року продемонстрували кардинально протилежні настрої: під час опитування більшість українських споживачів заявили про наміри збільшити свої витрати на святкування Нового року. В Україні, згідно з даними дослідження, витрати на новорічні свята збільшаться у середньому на 14.8% – це найвища динаміка зростання серед усіх країн, які взяли участь у дослідженні. Незважаючи на вражаюче зростання, витрати українців, у порівнянні зі святковими витратами інших європейців, залишаються невеликими. Так, за період свят кожен українець у середньому витратить 2,970 гривень (минулого року ця сума становила 2.5 тисячі гривень). Приблизно половину цієї суми (1,590 гривень) українці витратять на подарунки рідним і близьким, новорічний стіл обійдеться в середньому у 955 гривень, а найскромнішою статтею витрат стануть новорічні розваги – лише 424 гривні. Для порівняння, жителі Ірландії та Люксембургу, незважаючи на очікуване зменшення витрат на Новий рік, виділяються на загальному фоні найвищими витратами – 1,020 євро та 1,200 євро, відповідно. А у Греції, яка сьогодні найбільше відчуває вплив кризи, жителі у середньому витратять по 410 євро на свята. Варто також відзначити, що в Україні витрати збільшаться, в першу чергу, на продукти харчування до новорічного столу. А, наприклад, витрати на новорічні розваги продовжують залишатися на низькому рівні. Новорічні подарунки У ході опитування респондентам запропонували назвати найбажаніший подарунок на Новий рік. Вибір українців знову виявився неординарним – більшість опитаних висловили надію отримати новорічний подарунок у вигляді подорожі. Гроші, які минулого року були на першому місці, опустилися на сходинку нижче, а третє місце посіли електронні прилади для дому. Проте, дарувати один одному українці будуть, в основному, косметику і парфумерію – такий подарунок жителі України уже третій рік поспіль обирають для своїх друзів і родичів. А ось підлітки у віці від 12 до 18 років мають високі шанси отримати технологічні новинки у подарунок – мобільні телефони, mp3-плеєри, фотоапарати, ноутбуки, планшети тощо. У ході дослідження виразно проявилася прихильність українців до інноваційної та високотехнологічної продукції. На новинки українські споживачі готові витратити більше грошей, такі продукти для українських споживачів є головним джерелом ідей під час пошуку подарунків. Бажання українців отримати такі продукти у подарунок на Новий рік та кількість споживачів, які планують купити таку високотехнологічну продукцію у подарунок, значно перевищують середньоєвропейські показники. Така споживча поведінка свідчить про значний вплив на українців загальноекономічних настроїв» - вважає партнер «Делойт» Григорій Павлоцький. Він відзначив, що в минулому році, коли криза була найбільш глибокою, українці відреагували на неї різким зниженням своїх новорічних витрат, що значно вирізнялося на тлі більш стабільних та поміркованих європейців. «Сьогодні ж вже перші позитивні економічні сигнали стали для українських споживачів приводом істотно збільшити свої витрати на Новий Рік»- вважає Павлоцький. У ставленні європейців до подарунків цього року переважає практичність і раціональність. Більшість європейців цього року хотіли б отримати у подарунок гроші і подарункові ваучери (у 9 країнах), одяг і взуття (у 3 країнах), книжки (у 4 країнах). Втім, дарувати європейці, як і українці, планують переважно косметику і парфумерію – в 10-ти із 19 країн респонденти обрали саме цей подарунок для своїх близьких. Характерно, що найкращим подарунком для себе косметика/парфумерія вважається лише для жителів Польщі. Аби не помилитися з подарунком, більшість опитаних планує заздалегідь з’ясувати побажання своїх близьких. Така сама тенденція спостерігається і в Україні. Іще однією особливістю цього року є те, що європейські споживачі планують більше часу витратити на пошук знижок, розпродажів і найвигідніших пропозицій. З цією метою вони активно користуватимуться Інтернет-пошуком та соціальними мережами. Економічні настрої Незважаючи на те що 51% українців вважає, що економіка України перебуває у стані рецесії, помітна динаміка покращення настроїв споживачів. Адже під час нашого минулорічного опитування 79% населення негативно оцінювали стан економіки. Прогнози українців на 2011 рік виглядають оптимістичнішими – 25% населення вважають, що стан економіки залишиться стабільним, іще 23% очікують покращення ситуації. Такий оптимізм сильно контрастує із песимістичними настроями та очікуваннями більшості європейців. Окрім того, 38% населення України вірять, що у наступному році їхній добробут покращиться. Це є однією з причин зростання попиту на товари у сезон цьогорічних свят. Більше того, близько 30% українців готові брати гроші у борг на святкування Нового року, тоді як європейці стали дуже обережно ставитися до будь-якого роду заборгованості. Стратегія для роздрібних продавців Незважаючи на готовність споживачів витрачати більше грошей, у їхніх настроях спостерігається виразна тенденція до раціональності та практичності. Як і в більшості європейських країн, так і в Україні, за даними опитування, відбувається зменшення кількості імпульсивних покупок, а також послаблення ролі брендів в очах споживачів. Більшість опитаних наголошують, що навіть після закінчення кризи вони, у першу чергу, купуватимуть корисні товари, даруватимуть подарунки меншій кількості людей, шукатимуть знижки та розпродажі. У такій ситуації значно зростає роль Інтернету, який, насамперед, є інструментом пошуку найнижчої ціни. Для утримання частки ринку роздрібним продавцям необхідно: 1. враховувати схильність споживачів до новинок, товарів з оптимальним співвідношенням ціни, якості та функціональності, корисних і недорогих подарунків, пропонуючи відповідний асортимент; 2. постійно оновлювати пропозицію, наприклад, за допомогою створення власних, недорогих торговельних марок. Згідно з дослідженням компанії „Делойт”, цього року їхня популярність істотно зросла, і таке зростання буде спостерігатися і надалі; 3. створювати комфортні умови для здійснення покупок шляхом забезпечення відносно рівномірного відвідання покупцями своїх магазинів. У нинішніх умовах швидкість, з якою роздрібні мережі видозмінюють підходи до споживачів, має максимально відповідати швидкості, з якою споживачі змінюють свої переваги. Такий підхід є особливо актуальним у пік новорічних розпродажів, коли вдала стратегія може забезпечити значне зростання частки ринку. «Останній тиждень грудня – найважливіший період для роздрібних мереж, адже це 60% продажів грудня – місяця, що сам по собі удвічі вище середнього місяця року!», - зазначає генеральний директор COMFY Геннадій Вербиленко. «Сьогодні, коли відчутна тенденція до підвищення рівня доходів населення і, відповідно зростання попиту на товари, дуже важливо забезпечити споживачам комфортні умови для покупок» - вважає він. За його словами, будь-які зусилля, спрямовані на підтримку бренду роздрібної мережі, не будуть успішними, якщо не забезпечити споживачам комфортні умови у пік розпродажів. «Навіть якщо компанія успішно працювала протягом усього року – грудень є визначальним для фінансового результату», підкреслює Вербиленко. Методологія дослідження Дане дослідження проводиться в європейських країнах ось уже протягом 13 років. Цього року під час дослідження були опитані 20,655 представників із 19 країн Західної та Східної Європи. Україна бере участь у дослідженні втретє. Опитування проводилося протягом двох останніх тижнів вересня шляхом Інтернет-анкетування. Від України у дослідженні взяли участь більше 700 чоловік віком від 18 до 65 років. 80% респондентів – це жителі Харкова (23%), Києва (20%), Львова (8%), Одеси (8%), Миколаєва (7%), Дніпропетровська (6%), Донецька (4%) і Сум (4%). Контактні особи для представників ЗМІ Руслана Пісоцька, PR-менеджер компанії «Делойт» +38044-490-90-00 +38067-464-11-01 rpisotska@deloitte.com.ua © 2010 ПрАТ „Делойт енд Туш ЮСК”. Усі права застережено. Назва „Делойт” стосується однієї або більше фірм у складі „Делойт Туш Томацу Лімітед”, приватної компанії, відповідальність учасників якої обмежена наданими ними гарантіями, зареєстрованої згідно із законодавством Великобританії, причому кожна з таких фірм є самостійною і незалежною юридичною особою. Детальний опис правової структури об’єднання „Делойт Туш Томацу Лімітед” і фірм, які входять до її складу, представлений у мережі Інтернет за адресою: www.deloitte.com/about. Детальний опис правової структури компанії „Делойт” в СНД знаходиться за адресою: www.deloitte.com/ru/about. Копірайт
Реклама: