Умови ведення бізнесу змінилися назавжди

Середа, 4 серпня 2010 —
У новому дослідженні компанії «Ернст енд Янг» проаналізовані зміни в умовах ведення бізнесу, які відбулися в усьому світі внаслідок кризи.
На думку представників бізнесу, ці зміни мають постійний характер. Лише 68% опитаних очікують поліпшення ситуації в економіці до 2011 року, і трохи більше – 71% – до 2012 року, за даними дослідження «Плануючи зростання» (Planning for growth), в рамках якого було проведено опитування керівників вищої ланки в різних країнах світу. У дослідженні проаналізовано. які зміни респонденти очікують в глобальній економіці після подолання економічного спаду, аналізується питання про те, який характер матимуть ці зміни – тимчасовий чи постійний, і чи вплинуть вони на методи вимірювання компаніями ефективності своєї діяльності. За результатами аналізу даний прогноз на наступні три роки, який ґрунтується на думках представників ділових кіл, і наводиться огляд довгострокових програм, запланованих успішними компаніями в зв'язку з цим. Ларс Вейгль, керівник практики послуг з підвищення ефективності бізнесу в регіоні EMEIA (Європа, Близький Схід, Індія і Африка) компанії «Ернст енд Янг», зазначив: «В результаті шоку, отриманого протягом останніх трьох років, ставлення до питань фінансування і корпоративного управління змінилося у цілого покоління. Те, що нам зараз потрібно, – це більш збалансований, пов'язаний з меншими ризиками шлях до зростання, що забезпечить, імовірно, не таку високу дохідність у короткостроковій перспективі, але набагато стабільніші довгострокові переваги в результаті успішного управління. Майбутніми лідерами ринку стануть компанії, які є підприємливими і демонструють гнучкий підхід. Домінувати на ринку в 2012 році будуть ті організації, які здатні швидко приймати рішення і втілювати їх у життя». Представники чотирьох з 10 компаній відповіли, що, за їхньою оцінкою, їх бізнес не повернеться до «нормальним» умов, що існували до економічної кризи. Число таких відповідей збільшилося майже на 25% у порівнянні з результатами попереднього дослідження, проведеного в минулому році. Збільшення потужності нових економічних гігантів, таких як Китай та Індія, посилення державного регулювання, підвищення податків, а також можливе повернення інфляції розглядаються як основні фактори, що зумовлюють менш високу прибутковість компаній. Ларс Вейгль відзначає також: «За останні кілька років на ринку відбулися серйозні зміни, і більшість компаній у різних країнах світу працюють тепер в умовах падіння попиту на 20-50%. За даними нашого дослідження, учасники опитування після подолання кризи очікують докорінної зміни умов ведення бізнесу». Костянтин Невядомський, партнер, керівник відділу консультаційних послуг компанії «Ернст енд Янг» в Україні, додає: «На українському ринку ми також спостерігали велике падіння попиту і не очікуємо швидкого відновлення темпів зростання бізнесу, тому що умови ведення бізнесу суттєво змінилися. Не варто розраховувати на стрибкоподібне підвищення темпів зростання продажу – ми швидше будемо свідками поступового відновлення динаміки бізнесу впродовж декількох років». В основі всіх висновків нашого дослідження (стосовно як прогнозів розвитку ринку, так і запланованих бізнесом програм) – очікування підвищення волатильності і складності. Зростання ринків, за прогнозами, буде в значній мірі нерівномірним, обсяг і глибина змін будуть збільшуватися. Учасники очікують жорсткого державного регулювання. Необхідність бути обережними змусить компанії концентрувати зусилля на інноваційних продуктах та процесах - більшою мірою, ніж на питаннях фінансування. Визначальними чинниками для майбутнього успіху компаній стають швидкість реакції бізнесу на нові можливості та нові загрози, а також необхідна у зв'язку з цим гнучкість операцій. Ларс Вейгль пояснює: «Для процвітання в нових економічних умовах компаніям необхідно діяти більш ефективно, концентрувати свої зусилля на профільних видах діяльності та задоволенні потреб споживачів, а також вдосконалювати ланцюг постачань для скорочення часу надходження товарів на ринок. Необхідно також використовувати більш новаторські підходи і вміти швидше пристосовуватися до нової ситуації для оптимізації маркетингових методів і стратегій, асортименту товарів і послуг для залучення нових споживачів». Багато компаній вже приступили до перегляду своїх бізнес-моделей і планують зміну методів ведення операцій і вимірювання результатів діяльності. Очікується, що п'ять основних показників ефективності діяльності залишаться незмінними. Проте відбувається істотне підвищення важливості якісних і відносних показників як основних індикаторів ефективності діяльності у порівнянні з кількісними. Учасники дослідження відзначили, що в їхніх компаніях необхідно буде реалізувати значні зміни, що стосуються всіх бізнес-підрозділів: майже 75% учасників вважають, що потрібна помірна кількість змін, однак, на думку 40% учасників, ці зміни будуть великими. Інформація про дослідження «Ернст енд Янг» Дослідження «Плануючи зростання» ґрунтується на результатах двох опитувань. Перше опитування було проведене в період з вересня по листопад 2009 року і включало 866 телефонних інтерв'ю з представниками зацікавлених сторін, фінансовими директорами, керівниками відділів з питань розробки стратегій / корпоративного розвитку, фінансовими контролерами і представниками служб, що підпорядковуються виконавчим директорам, фінансовим директорам і директорам з операційної діяльності. Інтерв’ю були проведені з фахівцями з інформаційних технологій, управління ризиками, відносин з клієнтами, відділів фінансів, персоналу, організації ланцюга постачань, а також з питань стратегії. Серед учасників були представники всіх основних галузей промисловості з 15 найбільших країн світу: Австралії, Бразилії, Великобританії, Індії, Італії, Китаю, Нідерландів, Німеччини, Об'єднаних Арабських Еміратів, Південної Африки, Польщі, Росії, Сполучених Штатів Америки, Франції та Швеції. Для оцінки зміни думок респондентів на початку 2010 року в травні було проведено додаткове дослідження за участю представників основних галузей промисловості з Великобританії, Китаю, Індії, Нідерландів, Німеччини, Польщі та Франції. Зведений звіт «Плануючи зростання» і сім довідкових інформаційних документів з питань впливу на окремі функції компаній (еволюція стратегії та бізнесу; відносини з клієнтами; ланцюг постачань; фінансові ринки і ринки капіталу; корпоративне управління, управління ризиками та дотримання законодавчих вимог; інформаційні технології та інфраструктура; управління персоналом) можна отримати за запитом (або ознайомитися з ними на сайті: www.ey.com).
Реклама: