Уже в найближчому майбутньому попит на електромобілі на міжнародному ринку може значно перевищити пропозицію

П'ятниця, 18 червня 2010 —
Відповідно до проведеного «Ернст енд Янг» дослідження понад 25% автолюбителів з різних країн розглядають можливість придбання автомобіля з гібридним або електричним мотором
Понад 25% опитаних автолюбителів із США, Європи, КНР і Японії готові розглянути можливість придбання автомобіля з гібридним (PHEV ) або повністю електричним двигуном (EV), як тільки вони з'являться на ринку. Про це йдеться в дослідженні, підготовленому Міжнародним центром «Ернст енд Янг» з надання послуг підприємствам автомобільної промисловості. У звіті проаналізовано думки тисячі водіїв з різних країн з метою визначити рівень знань про нові технології, а також інтерес до автомобілів з гібридним або електричним двигуном. Близько 7% респондентів збираються придбати автомобіль з одним із зазначених моторів. І якщо перерахувати частку тих, хто заявив в ході дослідження про готовність купити автомобіль з одним з таких двигунів від загальної кількості зареєстрованих водіїв у вказаних країнах, то сукупна чисельність потенційних покупців складе близько 50 мільйонів людей, половина з яких знаходиться в КНР. Коментуючи результати дослідження, керівник Міжнародного центру Майк Генлі зазначив: «Згідно з отриманими результатами перед автомобілями з гібридним та електричним приводом у найближчому майбутньому відкривається гарна перспектива зайняти істотну частку міжнародного автомобільного ринку. Навіть якщо свої наміри реалізує лише невелика частина тих, хто згідно з результатами дослідження готовий серйозно розглядати придбання автомобіля з одним із зазначених двигунів, попит все одно виявиться більш ніж достатнім для реалізації тієї кількості гібридних та електромобілів, яку в 2010-2011 рр. планують виготовити провідні автовиробники». Регіональні особливості При тому, що в країнах-учасницях дослідження відзначено в цілому позитивне ставлення до автомобілів з гібридним та електричним двигунами, все ж в окремо взятих країнах воно істотно відрізняється. Наприклад, в США споживачі найбільше знають про альтернативні мотори. Разом з цим, найкраща інформованість не призводить до збільшення частки покупців, готових розглядати придбання нових типів автомобілів. 17% з числа опитаних відповіли, що за жодних обставин не куплять гібридний або електричний автомобіль, а 70%, швидше за все, придбають його, як тільки він завоює ринок. З іншого боку, в КНР спостерігається найнижчий рівень знань щодо зазначених технологій серед країн, що взяли участь у дослідженні, але респонденти проявляють найбільший ентузіазм у питанні придбання автомобіля з гібридним або електричним приводом після їх виходу на ринок. На диво висока частка респондентів – 60% – заявили про готовність серйозно розглядати подібну покупку, що значно більше, ніж в інших країнах. Лише 4% респондентів з КНР за жодних обставин не будуть пересідати на автомобілі з «альтернативними» двигунами. Слід зазначити, що в Японії 20% опитаних відповіли, що не будуть розглядати можливість придбання автомобіля з гібридним або електричним приводом, а частка потенційних покупців була найнижчою серед всіх опитаних країн (3%). Схожі результати отримані в Європі: відповідно 13% та 5%. «Результати дослідження говорять про те, що на традиційних автомобільних ринках до нових технологій відносяться з великою часткою скептицизму. З іншого боку, в КНР споживачі проявляють більший ентузіазм, мабуть, тому що їхній досвід використання двигунів внутрішнього згоряння значно менший, і це не ввійшло в звичку», – додає Генлі. Рішення зумовлені економічною рентабельністю і впливом на довкілля У всіх країнах респонденти відзначають три найбільш значущі причини можливого вибору нового виду автомобіля. Це – економія палива (89%), зниження шкідливого впливу на довкілля (67%) і державне стимулювання (58%). У ряді країн економії палива приділяється найбільше значення: у США (92%), Європі (89%), Японії (88%) і КНР (86%). Зниження шкідливого впливу на довкілля особливо важливе для респондентів з КНР (82%). «З цього випливає, що, хоча зниження шкідливого впливу на довкілля та інші чинники враховуються споживачами, основна вимога до нових технологій, – їх економічна рентабельність». Перешкоди на шляху поширення нових технологій Згідно з дослідженням важливими чинниками, що обмежують вибір автомобіля з гібридним або електричним приводом, є поширення підзарядних станцій (69%), висока ціна (67%) і пробіг електромобіля без підзарядки (66%). У США водії автомобілів проявляють більшу стурбованість доступністю підзарядних станцій (75%) і високою ціною автомобіля (74%), ніж водії в інших країнах. «Один їх основних результатів дослідження говорить про те, що сукупність декількох чинників робить приблизно однаковий внесок у створення перешкод на шляху поширення нових технологій. Чинники, що справляють найбільший негативний вплив на потенційних покупців, істотно відрізняються в різних країнах, із чого випливає, що їх необхідно враховувати при розробці регіональних маркетингових стратегій», – додав Генлі. Керівник з розвитку Міжнародного центру «Ернст енд Янг» з надання послуг підприємствам автомобільної промисловості Джефф Геннінг відзначає: «Очевидно, що для успішного виведення нового виду автомобілів на ринок, необхідно знайти збалансоване рішення щодо перерахованих проблем, і для цього потрібно буде об'єднати зусилля як автомобілебудівників, так і інфраструктурних компаній, постачальників комплектуючих, державних органів і інших зацікавлених сторін». Повний текст і всі результати дослідження – на сторінці www.ey.com/automotive
Реклама: