Діяти в умовах невизначеності: 70% керівників компаній планують у період з 2010 по 2012 рік збільшити видатки на програми, пов'язані зі зміною клімату

Середа, 26 травня 2010 —
Споживачі та аналітики ринків акцій визначають нові тенденції в галузі інвестицій
Незважаючи на складні економічні умови і невизначеність у сфері регулювання, керівники міжнародних компаній вважають, що питання, пов'язані зі зміною клімату, будуть чинити істотний вплив на результати діяльності та стратегію організацій протягом ряду наступних років. Такі результати нового дослідження «Ернст енд Янг» «Діяти в умовах невизначеності: реакція компаній на зміну клімату» (Action amid uncertainty: the business response to climate change). У дослідженні, що проводилося навесні 2010 року, взяли участь 300 керівників міжнародних компаній з 16 країн світу, річний дохід яких становить не менше 1 млрд доларів США. Дослідження показало, що керівники компаній планують здійснення значних інвестицій з метою забезпечення можливостей для економії витрат та отримання доходу в рамках боротьби з кліматичними змінами. З них 70% планують в період з 2010 по 2012 рік збільшити видатки на заходи в цій сфері. Майже половина учасників дослідження мають намір витрачати не менше 0,5%-5% доходу на такі ініціативи. Для компанії з річним доходом близько 1 млрд. доларів США це означає витрати, орієнтовний обсяг яких складе від 5 до 50 млн. доларів США на рік. Стів Старбак, керівник відділу з надання послуг у галузі зміни клімату та сталого розвитку компанії «Ернст енд Янг» в Північній і Південній Америці, відзначає: «Відсутність міжнародних стандартів і законодавчих вимог не змушує керівників компаній скорочувати інвестиції у проекти, обумовлені кліматичними змінами. Інші ринкові чинники, такі як зростаючий інтерес аналітиків ринків акцій до ефективності реалізації компаніями таких проектів, служать додатковим стимулом до дій і підвищення прозорості». Інвестиції, необхідність яких викликана зміною клімату, стають реальністю Два ключові чинники, під впливом яких формується ця нова тенденція в сфері інвестицій, включають думки споживачів і аналітиків ринків акцій. На думку 89% учасників дослідження, саме трансформація споживчого попиту змушує компанії вживати дії у відповідь на кліматичні зміни. Представники окремих секторів, зокрема автомобільної галузі, секторів споживчих товарів і технологій, одностайні в тому, що зміна переваг споживачів стало серйозним стимулом для вжиття заходів і впровадження інновацій. Тим часом аналітики ринків акцій прямо пов'язують заходи, що вживаються компанією у відповідь на зміну клімату, з оцінкою її вартості. Понад 40% керівників вищої ланки, опитаних у рамках дослідження, вважають, що наразі аналітики ринків акцій враховують чинники діяльності компанії, що стосуються кліматичних змін, при оцінці її вартості. Найважливішим чинником є енергоефективність: 82% учасників дослідження планують здійснити інвестиції в цю сферу протягом найближчих 12 місяців. Близько половини респондентів підтвердили намір створити нові підприємства, зокрема шляхом виділення структурних підрозділів в самостійні компанії або створення нового бізнесу. Крім цього, 65% керівників припускають здійснення інвестицій у нові продукти та послуги. Судіпта Дас, керівник відділу з надання послуг у галузі зміни клімату та сталого розвитку компанії «Ернст енд Янг» в Індії, пояснює: «Керівникам слід залучати всі внутрішні служби для участі в оптимізації інвестиційних рішень – як ті, які спрямовані на відкриття нових можливостей для отримання доходу (наприклад, за рахунок використання механізму «екологічно чистого розвитку» (Clean Development Mechanism), так і ті, які дозволяють знизити витрати в рамках операційної діяльності компанії - наприклад, ланцюжки поставок». Пильна увага до політики уряду в галузі кліматичних змін 94% учасників дослідження вважають національну політику в цій галузі важливим або дуже важливим чинником, що впливає на стратегію їхніх компаній в частині реагування на зміну клімату. При цьому 81% з них визнають важливість міжнародної політики. Д-р Лоррейн Стівенсон, партнер і керівник групи з надання послуг у галузі зміни клімату компанії «Ернст енд Янг» в Океанії, каже: «Багатьом компаніям буде нелегко, але абсолютно необхідно стежити за змінами в національному законодавстві, яке стосується зміни клімату, а також бути в курсі заходів, що стимулюють ведення бізнесу в різних юрисдикціях. У силу взаємозв'язку ланцюжків постачань і ринків це також відноситься до підприємств, які, як правило, не вважають себе міжнародними. Компаніям слід визначати пріоритетність інвестицій з тим, щоб не упустити можливості і знизити ризики у відповідь на зростаюче число політичних ініціатив у галузі боротьби зі зміною клімату, прийнятих у країнах, що розвиваються, і в розвинених країнах після грудневої зустрічі в Копенгагені, яка була присвячена цій темі». Стів Старбак робить висновок: «Далекоглядні керівники усвідомлюють, що інтеграція заходів із зниження шкідливого впливу на довкілля в бізнес-план і стратегію сталого розвитку компанії містить у собі колосальні можливості для отримання прибутку, економії витрат і забезпечення відповідності очікуванням зацікавлених сторін». Інші основні висновки дослідження: • У країнах, що розвиваються, таких як Китай і Індія, керівники компаній вважають розробку продуктів своїм основним завданням, що забезпечує досягнення стратегічних цілей (97% і 72% відповідно). Учасники дослідження з Австралії, Канади, США, Японії, Німеччини та Франції до числа основних труднощів у найближчі два роки відносять дотримання законодавчих вимог. • Приблизно 66% респондентів обговорюють програми, пов'язані зі зміною клімату, зі своїми постачальниками, а 36% опитаних вже ведуть роботу безпосередньо зі своїми зацікавленими сторонами з метою зниження викидів вуглекислого газу в рамках ланцюжка постачання. • Посилюється тенденція до підвищення прозорості корпоративної звітності. Зокрема, 64% компаній, чиї керівники взяли участь у дослідженні, включають інформацію про викиди парникових газів в свої річні звіти, присвячені питанням соціальної відповідальності та забезпеченню сталого розвитку. При цьому 62% таких компаній організовують перевірку опублікованих ними даних незалежною третьою стороною. Про дослідження Для проведення дослідження, в якому взяли участь 300 керівників міжнародних підприємств, компанія «Ернст енд Янг» залучила незалежну аналітично-дослідницьку організацію Verdantix, що спеціалізується на питаннях сталого розвитку бізнесу. Учасники дослідження представляли 16 країн і 18 різних секторів економіки. Всі опитані керівники працюють в компаніях, річний дохід яких у світовому масштабі перевищує 1 млрд. доларів США. Повна версія звіту про дослідження доступна на сайті: www.ey.com/ccassexecutivesurvey
Реклама: