З появою інтелектуальних технологій електроенергетика наблизилася до поворотного моменту у своєму розвитку

Четвер, 22 квітня 2010 —
Інвестиції в обсязі 200 млрд. доларів США забезпечать радикальну зміну бізнес-моделі, що застосовується протягом ста років
Новий звіт «Ернст енд Янг» «Інший погляд на енергетику» (Seeing energy differently), опублікований сьогодні, містить аналіз сектору з точки зору масштабних змін, що включають нову модель споживання, появу нових учасників, нових послуг і нових методів їх надання. У зв'язку із запланованими протягом наступних п'яти років інвестиціями в обсязі понад 200 млрд. доларів США на цілі докорінної реконструкції інфраструктури та системи обліку сектора, увагу в рамках дослідження приділено в першу чергу тому, що традиційно консервативний сектор наближається до моменту радикальної зміни моделі відносин зі своїми основними зацікавленими сторонами. Бен Ван Гілс, керівник міжнародної групи «Ернст енд Янг» з надання послуг компаніям ПЕК та електроенергетики, пояснює: «Електроенергетика - це традиційний сектор, бізнес-модель якого мало змінилася за останні 100 років. Зараз перед існуючими компаніями та потенційними новими учасниками сектору відкрилася можливість з числа тих, що з'являються один раз у житті (так звана «інтелектуальна революція»), пов'язана з розвитком нових технологій і появою нових споживчих очікувань». Бен Ван Гілс продовжує: «Інтелектуальне вимірювання (Smart Metering)» - це не просто модернізація інфраструктури. Ці інновації можуть потенційно змінити стратегію енергетичних компаній і всі їх методи роботи». Екологічно більш безпечна та інтерактивна модель? Основна увага в доповіді присвячена змінам традиційної ролі споживача в секторі енергетики. Замість того щоб бути просто одержувачами послуг, що надаються енергетичними компаніями, споживачі тепер мають можливість грати роль виробників енергії (хоч і на мікрорівні). Багато груп споживачів сподіваються, що інфраструктура на основі інтелектуальних технологій вимірювання призведе до поліпшення стану довкілля, а також забезпечить більш надійну і доступну електроенергію. Як відзначає Бен Ван Гілс: «Інтелектуальне вимірювання дозволить споживачам контролювати рівень споживання електроенергії завдяки наявності інформації про енергоспоживання, що надходить в режимі реального часу. Вони зможуть вибирати джерела енергії та відігравати більш активну роль у визначенні своєї моделі енергоспоживання (включаючи методи і тимчасові періоди). Це дозволить їм знизити загальний рівень споживання енергії та змінити часові параметри такого споживання для того, щоб виключити періоди пікового попиту і високих цін». Нові учасники Новий «розумний» світ зумовить появу на ринку нових учасників з різних секторів, таких як роздрібна торгівля, автомобільна промисловість, технології та телекомунікації. Уже спостерігаємо, як відносно традиційні учасники налагоджують партнерство - наприклад, партнерство німецької енергетичної компанії RWE з компанією Microsoft. У міру того як на ринку відбуваються революційні зміни, особливо на таких демонополізованих ринках, як Великобританія, ймовірність того, що компанії на зразок Google або Tesco вийдуть з пропозицією нових додаткових послуг, можливо навіть послуг з безпосереднього постачання електроенергії, дуже зростає. Кілька альянсів, які вже були створені для просування інтелектуальних технологій, такі як GridWise, IntelliGrid, ADDRESS і European Smart Metering Alliance (Європейська програма впровадження інтелектуальних систем вимірювання), також демонструють наявність потенціалу для створення партнерств у галузі інтелектуальних систем вимірювання. Бен Ван Гілс пояснює, що ці нові учасники принесуть цінний досвід здійснення реструктуризації в своїх секторах: «У сектор електроенергетики прийдуть нові учасники (як партнери або індивідуальні постачальники), які винесли уроки з радикального перетворення своїх секторів». Які уроки може зробити електроенергетика з досвіду інших секторів? Незважаючи на все ще великий інтерес серед різних груп споживачів (особливо тих, хто відразу відгукнувся на запропоновані зміни) до інноваційних способів отримання контенту або послуг, учасники сектору електроенергетики також повинні враховувати скептицизм і можливі проблеми. Зокрема, постачальники не повинні обіцяти більше того, що можуть забезпечити. Корисно врахувати уроки впровадження технологій мобільного зв'язку третього покоління (3G). Незважаючи на величезні кредити, залучені компаніями, щоб приступити до впровадження мереж, мобільний Інтернет насправді почав працювати тільки з випуском iPhone (майже десять років потому). Бен Ван Гілс зазначає: «Енергетичні компанії (давно існуючі або нові) повинні уявляти собі можливості нового «розумного» світу, але не перебільшувати їх, щоб не розчарувати споживачів. Водночас споживачі будуть ставати більш вимогливими і непостійними у своїх уподобаннях, у зв'язку з чим компанії, які їх обслуговують, повинні будуть також швидко реагувати». Яким буде поворотний момент? Досвід, накопичений у секторі технологій, показує, що компаніям слід розрізняти маркетингові прийоми і дійсні можливості нової технології або комерційного підходу. Вибір правильного моменту часу - це вирішальний фактор у галузі технологій, тому що зміни можуть відбутися в один день. Технологічні компанії навчилися проводити ретельні попередні дослідження, щоб визначити стратегічний момент для виведення на ринок спеціальних товарів або послуг. Бен Ван Гілс пояснює: «Неправильний вибір часу - передчасний або запізнілий вихід на ринок - може призвести до неефективного використання інвестицій, або його результатом може стати упущена економічна вигода. Провідні технологічні компанії стали експертами в питаннях визначення правильного моменту для виходу на ринок. У Швеції, деяких регіонах США, Канаді та Австралії ми, ймовірно, вже досягли цього рівня, але в інших регіонах світу компаніям ще належить навчитися визначати ринкові тенденції набагато більш точно. У цьому вони можуть покластися на допомогу зовнішніх партнерів з технологічного та інших секторів». Поворотний момент може наступити в результаті впровадження одного продукту (або послуги), якого дійсно чекають споживачі, - killer ap, якщо використовувати термін комп'ютерних технологій. Наприклад, для індустрії ігор таким killer ap є програма Wii. Проте є численні приклади в інших секторах, наприклад пошуковий сервер Google для Інтернету або автомобіль Ford Model T, перший доступний автомобіль, який зробив прорив в автомобільній промисловості. Бен Ван Гілс пояснює: «Наразі важко сказати, що може стати таким killer ap для енергетичних компаній. Це має бути не обов'язково найкраща технологія чи найнижча ціна для забезпечення прориву на ринку. Цей продукт (послуга) має надзвичайно привабливим, щоб відповідати мінливим побажанням споживачів». Інтелектуальне майбутнє? На відміну від інших секторів, керівники енергетичних компаній традиційно дивилися в майбутнє з високою часткою впевненості. Перетворення, викликані впровадженням технологій інтелектуального вимірювання, незалежно від то, який їх характер - еволюційний чи революційний, означають радикальну зміну способу мислення. Бен Ван Гілс робить висновок: «Технології інтелектуального вимірювання пропонують великі можливості і вигоди як для існуючих, так і для нових учасників сектору електроенергетики. Проте вони також приховують у собі небезпеку у разі, якщо компанії діють дуже швидко і втрачають все через неправильний стратегічний підхід або діють занадто повільно і упускають свій шанс. Наступне десятиліття буде найцікавішим в історії розвитку сектору». Про дослідження Seeing energy differently («Інший погляд на енергетику») Однією з найбільших змін у секторі електроенергетики за останні більш ніж 100 років є впровадження інтелектуальних технологій. Компанія «Ернст енд Янг» має багаторічний досвід роботи в галузі вивчення проблем, які призводять до зміни галузей в ході процесу трансформації. У дослідженні Seeing energy differently цей досвід доповнюється нашим розумінням впливу інтелектуальних технологій на електроенергетику і їх потенціалу щодо революційного прориву, який призведе до створення нових ринків, що зближуються. Для тих, хто бажає вивчити можливості інтелектуальних технологій, ми аналізуємо уроки, які може зробити електроенергетика з досвіду реструктуризації інших секторів, нові комерційні можливості та якості, необхідні для того, щоб стати переможцем у майбутньому більш інтелектуальному світі. Більш детальну інформацію можна знайти на сайті: www.ey.com/smart.
Реклама: