Страхові компанії Центральної та Східної Європи все частіше стикаються зі спробами страхового шахрайства, що в свою чергу загрожує правопорушникам 15 роками позбавлення волі.

Вівторок, 2 лютого 2010 —
Згідно світової статистки, 14% усіх заявлених подій – це випадки страхового шахрайства, та понад 35% клієнтів із полісом автострахування свідомо намагаються обманювати свої страхові компанії.
Згідно світової статистки, 14% усіх заявлених подій – це випадки страхового шахрайства, та понад 35% клієнтів із полісом автострахування свідомо намагаються обманювати свої страхові компанії. А в Болгарії ця частка значно вища. Компанії Дженералі ППФ Холдину (GPH) успішно борються із навмисною організацією дорожньо-транспортних пригод, інсценізацією зіткнення та фіктивними тілесними ушкодженнями. На сьогодні, завдяки міжнародній співпраці та спільному досвіду, виявлення таких умисних випадків стало простішим та легшим. Клієнти не до кінця усвідомлюють те, що такі спроби шахрайства несуть кримінальну відповідальність і у випадку розкриття справи в багатьох країнах це загрожує позбавленням волі до 15 років. Прогнозований ріст шахрайства підтвердився у 2009 році у зв’язку із погіршенням світового фінансового становища. Компанії Дженералі ППФ Холдингу навчились гідно протистояти даній проблемі, що з кожним роком збільшується у всьому регіоні Центральної та Східної Європи. Так, наприклад, Чеська Поїштовна в Чехії, кожного року розкриває випадки страхового шахрайтсва на загальну суму понад 9 млн. євро, так у 2008 році ця сума склала 10,2 млн. євро, 703 випадки розкритих справ, та 706 випадків у 2009 році із сумою 8,8 млн. грн. Дженералі Slovensko у Словенії щомісяця розслідує в середньому 300 підозрілих страхових справ, та зберігає 700 тис. євро, а у вересні 2009 помічено 13 відсотковий зріст кількості страхових шахрайств порівняно із вереснем 2008. Група страхових розслідувань Угорщини у 2008 викрила 200 випадків страхового шахрайства та відмовила клієнтам у незаконних виплатах на загальну суму 2 млн. євро. В Румунії, для прикладу, відмовлено у виплатах 300 тис. євро страхових відшкодувань по шахрайству. Найпопулярніший вид страхування для здійснення шахрайських операцій, згідно світової статистики - це автострахування, де 35% клієнтів займаються махінаціями із страховими виплатами. У Польщі, наприклад, у 2007 році 62% усіх зареєстрованих махінацій на ринку нон-лайф припадає на договори ОСЦПВ та КАСКО, а у 2008 році - до 70%. Як правило, шахрайcтва трапляються із автомобілями усіх марок, але суми відшкодувань по дорогих автомобілях набагато більші, тому ці випадки помітніші. Такі марки як BMW, VW, Audi найчастіше стають об`єктами різноманітних страхових махінацій, але і дешевші авто теж не проходять повз уваги. Наприклад в Болгарії, зростаюча кількість шахрайств пов`язана саме із автомобілями середньої вартості (2-3 тис.євро), найчастіше «сміливці» інсценізують крадіжку авто, що експортуються за кордон, або ж підмінюють номерні знаки. Найбільш розповсюджені способи шахрайства полягають в інсценізації ДТП, в укладанні страхового договору після настання ДТП, або в наданні фіктивних рахунків-фактур на відновлювальні роботи із завищеною сумою відшкодування. Популярним способом шахрайства серед інших видів страхування є пожежа, оскільки правопорушники переконані в тому, що усі докази знищено вогнем, і вони зможуть отримати значну суму відшкодування. У секторі страхування життя найчастіше використовують фіктивні тілесні ушкодження, фальсифікуючи медичні документи, або ж укладають договір страхування життя хворої людини, приховуючи усі правдиві факти про хворобу застрахованого. Компанії Дженералі ППФ Холдингу у більшості країн Центральної та Східної Європи сформували свої власні відділи/департаменти по боротьбі з шахрайством. Багато компаній запровадили такий структурний підрозділ ще багато років тому, наприклад Дженералі Providencia у 1992 році, Чеська Поіштовна ще у другій половині 1990-х. Проте, є компанії, які нещодавно сформували департаменти по боротьбі із шахрайствами. Так, наприклад, Дженералі Гарант в Україні у серпні 2009 року на базі управління відшкодування заснувала відділ страхових розслідувань. Працівники даного підрозділу, як правило, мають великий досвід роботи в органах міністерства внутрішніх справ. Вони оперують власними каналами і методами збору інформації, процес формування доказів є повністю конфіденційний. Працівники відділу тісно співпрацюють з іншими страховими компаніями, як українськими, так і міжнародними, і також із внутрішніми органами, а саме підрозділами Державтоінспекції, карного розшуку, розслідування і тд. Клієнти, які займаються страховими махінаціями часто навіть не підозрюють, що насамперед стають учасниками кримінального злочину. Нижче наведено список, в якому наведено строки позбавлення волі у різних країнах за здійснення страхових шахрайств: 1. Білорусь – до 10 років 2. Болгарія – до 8 років 3. Хорватія – до 3 років 4. Чеська Республіка – до 12 років 5. Угорщина – до 10 років 6. Польща – до 5 років 7. Румунія – до 12 років 8. Сербія – до 10 років 9. Словаччина – до 15 років 10. Україна - до 12 років Клієнти, що мають намір здійснити страхові злочини та отримати користь з цього, вважають це безвинним актом, в якому немає жертв, лише страхова компанія, що ненабагато «збідніла». А насправді така думка помилкова, оскільки постраждалих значно більше. Усі страхові компанії в світі насправді приділяють велику увагу розслідуванню страхових злочинів, і причина цьому очевидна: якщо не боротись із такого роду злочинами, то сума страхового платежу, що вносить клієнт, відповідно буде значно вищою. Спеціалісти, що займаються розрахунками страхових тарифів мали б включати до розрахунку страхового тарифу витрати, пов`язані із можливими спробами шахрайства. Приклади страхового шахрайства у країнах Центральної та Східної Європи. 1. Випадок трапився в Чеській республіці, на віддаленій території, де водій автомобіля Renault зіткнувся з деревом. Авто отримало багато пошкоджень, але водій зміг уникнути травмування. Через 30 хвилин, авто клієнта було швидко прибрано з місцяі ДТП за допомогою евакуатора. Наступного дня евакуатор доставив Renault на місце пригоди і залишив його біля того ж дерева. Клієнт здійснив телефонний дзвінок до страхової компанії. Незабаром на місце ДТП прибула поліція та інший евакуатор. Що ж насправді трапилось і як це пояснюється? Коли трапилось зіткнення з деревом, водій був у стані алкогольного сп'яніння, він знав, що у виплаті страхового відшкодування йому буде відмовлено. Наступного дня, вже у тверезому стані, клієнт зателефонував у міліцію, а не своєму товаришу, який мав евакуатор. Але клієнт не прийняв до відома те, що були свідки, які спостерігали цю ситуацію два дні підряд і помітили дивну поведінку водія. 2. В одному з невеликих міст Болгарії було продано авто людині, яка на перший погляд не могла собі дозволити такий автомобіль. Обрана людина для здійснення цієї покупки була дуже хворою. Перед її смертю довіреність на авто була передана іншій особі. Відразу після сметрі справжнього покупця повірена особа заявила, що авто викрадене. В процесі розслідування даного випадку спеціалістами Дженералі було виявлено, що насправді авто імпортоване з Німеччини, але ні документів на авто, ні реєстрації від німецького виробника, ні попереднього власника не було. Цей випадок детально розслідувався відразу ж після виявлених фактів, і зрозуміло, що компанія мала повне право відмовити у виплаті страхового відшкодування. 3. У сфері страхування життя теж трапляються махінації. Так, жінка в Угорщині заявила про належність страхової виплати у звязку із смертю її чоловіка, який помер у 2006 році на морі в Греції під час занять серфінгом. Вигодонабувач, у разі смерті застрахованої особи, згідно полісу страхування життя, має отримати в загальному 376 тис. євро. від декількох страхових компаній. Усі ці компанії відмовили у страховому відшкодуванні та найняли приватного детектива для детальнішого розслідування. Виявилось, що чоловік жінки, що помер у Греції, насправді живе на ранчо у Чеській Республіці чи в Словаччині. На основі даної інформації міліція заарештувала чоловіка та його спільників, шукаючи їх по всій Угорщині. Дженералі по даному випадку мала б виплатити 75 тис. євро. 4. Наступний приклад страхового шахрайства, який був успішно викритий поліцією, трапився у Сербії. Власник недорогого автомобіля (приблизна вартість 500 євро, реєстрація в Сербії) на одній із гірських доріг здійснив зіткнення із автомобілем дорогої марки авто Mercedes, зареєстрованого за кордоном. Поліція прибула на місце ДТП та склала протокол із двузначним змістом та з декількома нечіткими фотографіями самої ДТП та пошкоджених авто. Відразу після пригоди авто виїхало із Сербії з метою проведення «відновлювальних робіт» за кордоном. Згодом, Дельта Дженералі Osiguranje отримало рахунок-фактуру понад 20 тис. євро за проведення ремонту. 5. У Румунії в 2009 році працівник державної організації, власник авто BMW, заявив Дженералі про пошкодження авто на суму 8 тис. євро. Згідно заяви застрахованого, авто Citroen зіткнувся із BMW, цим самим спровокувавши удар із огорожею. Авто BMW отримало значні пошкодження передньої і задньої частин. Усі ремонтні роботи були проведені на станції технічного обслуговування, з якою Дженералі раніше ніколи не працювала. Після організованого Дженералі розслідування виявилось, що власне технічна станція обслуговування належить самому власнику авто BMW, а водій авто Citroen – його працівник. До того ж, розслідування показало, що нанесеним пошкодженням на авто уже понад один рік і відновлювальні роботи уже проведені іншою страховою компанією. Ще цікаві моменти розслідування показали, що авто Citroen був нещодавно придбаний і власник теж подав заяву на відшкодування у Дженералі.
Реклама: