«Ернст енд Янг» презентує результати «Огляду заробітних плат і компенсацій в Україні за 2009 рік»

Четвер, 24 грудня 2009 —
«Ернст енд Янг», міжнародний лідер з надання аудиторських і консультаційних послуг, представляє результати «Огляду заробітних плат і компенсацій в Україні». У звіті фахівці групи «Human Capital», одного з підрозділів «Ернст енд Янг», дають детальну інформацію про заробітну плату за більш ніж 200 посадами, структуру компенсаційних пакетів, а також політику і практику управління персоналом. Дослідження проводиться щорічно протягом останніх восьми років, і цього року його учасниками стали 152 компанії.
Учасники дослідження надали дані за період з серпня 2008 р. по липень 2009 р. Найширше представлені компанії з FMCG сектору (22%), інвестиційно-банківського сектору (16%), а також з фармацевтичної галузі (18%). За структурою власності, 72% учасників дослідження – компанії зі 100% іноземним капіталом, близько 9% – компанії з українським капіталом і 19% – спільні підприємства. За результатами дослідження, фактичне зростання заробітних плат в 2008/2009 році в середньому склало 15%, що трохи нижче заявлених у 2008 році планів (в середньому – 17%). Незважаючи на те що зростання заробітних плат відбулося у 70% учасників огляду, воно не компенсувало втрату купівельної спроможності, зумовлену інфляцією і девальвацією гривні. На наступний 2009/2010 рік 45% компаній-учасниць огляду запланували зростання заробітних плат на рівні 15-16%. «Цього року огляд вперше за багато років показав відставання фактичного зростання заробітних плат від запланованого рівня. При цьому деякі учасники огляду не тільки не підвищували заробітні плати у 2009 році, але й були змушені в ряді випадків переглянути їх у бік зниження. Слід звернути увагу на той факт, що фактичні зміни заробітних плат значно відрізнялися залежно від галузі і категорії співробітників», – розповідає Ольга Горбановська, партнер, керівник групи «Human Capital» в «Ернст енд Янг». У 2009 році на перший план серед пріоритетів кадрової політики компаній вийшло управління ефективністю, хоча компанії відзначають, що мотивація і утримання, як і раніше, залишаються актуальними, так само як і навчання і розвиток. Дані Огляду-2009 показують, що, визначаючи розмір заробітних плат у 2009 році, компанії враховували численні фактори: 78% компаній-учасниць керувалися ринковими показниками. Зросло число компаній, які проводили підвищення заробітних плат на загальних підставах (з 28% до 80%). При цьому близько 66% компаній зазначили, що проводили перегляд заробітних плат, орієнтуючись на індивідуальні заслуги співробітників (у 2008 році – 46% компаній). «Це свідчить, що компанії змушені були проводити підвищення зарплат для всіх співробітників у зв'язку з інфляцією і девальвацією гривні, а також з урахуванням вимог ринку. Разом з тим, більше число компаній враховувало результати роботи компанії (в середньому 47% порівняно з 36% у 2008 році) і менше число учасників орієнтувалося на інфляцію (55% порівняно з 64%). Очевидно, що не всі компанії могли дозволити собі компенсувати інфляцію шляхом підвищення заробітних плат, і орієнтиром у даному випадку виступали, в першу чергу, фінансові можливості компаній», – пояснює Ольга Горбановська. Згідно з даними Огляду-2009, середній бюджет на навчання персоналу знизився на 46%, порівняно з 2008 р. і склав приблизно 542 дол. США на одного співробітника в рік. У 2009 році значно знизився відсоток компаній, що надають позики своїм працівникам (з 30% до 16%). Близько половини компаній, що надають позики співробітникам, основним критерієм для можливості отримання позики назвали стаж роботи в компанії. За даними Огляду-2009, 77% компаній-учасниць надавали медичне страхування співробітникам (у 2008 р. – 74%). Крім того, компанії дещо розширили програми медичного страхування та стали активніше застосовувати їх для членів сімей співробітників. З огляду на складну економічну ситуацію, все більше число компаній продовжують займатися набором персоналу самостійно (81% порівняно з 77% в 2008 році). Близько 66% учасників огляду відзначили, що користувалися послугами кадрових агентств в 2009 році (64% – в 2008 р.). Що стосується планів з найму персоналу на наступний рік, то близько 22% компаній-учасниць запланували набір персоналу (в основному, за категоріями середньої керівної ланки і робочих спеціальностей), 6% – запланували скорочення кількості персоналу, а решта 72% учасників поки не планують переглядати кількість персоналу. Порівняно з 2008 роком, значно знизився відсоток компаній, які планують збільшити кількість працівників (у 2008 році – 44% компаній). Середній відсоток планованого збільшення також дещо знизився і склав близько 4-15% залежно від категорії співробітників.
Реклама: