Чому Glovo обрав Київ для експансії на ринки пострадянських країн і навіщо йому тут технохаб. Інтерв'ю з технічним директором Glovo

Чому Glovo обрав Київ для експансії на ринки пострадянських країн і навіщо йому тут технохаб. Інтерв'ю з технічним директором Glovo

Середа, 17 листопада 2021, 14:20 -
фото glovo
За три роки роботи на українському ринку доставки сервіс Glovo став монополістом. Як виявилося, Україна для нього – це плацдарм для експансії на ринки інших країн. Для цього іспанська компанія планує використовувати українських айтівців і київський технохаб.

Іспанська компанія Glovo, яка пропонує сервіс доставки через мобільний додаток, оцінює свою частку на українському ринку 80%. За три роки роботи користувачами сервісу стали понад 3 млн українців.

Glovo продовжує розвиватися: у квітні компанія залучила 450 млн євро в рамках чергового інвестиційного раунду.

Сервіс працює в Європі, Африці, Південній Америці, але Україна один з найбільших ринків, тут Glovo став монополістом. Тепер Україну в компанії розглядають як плацдарм для експансії на ринки країн СНД.

Для цього в червні Glovo відкрив у Києві перший технологічний хаб у Східній Європі, яким керує українська менеджерська команда. Хаб розробляє і буде підтримувати додаток для країн СНД.

Чому Glovo відкрила технологічний офіс в Україні, ринками яких країн СНД керуватиме українська команда та як сервіс конкурує з іншими компаніями за IT-фахівців?

Про це ЕП поговорила з технічном директором компанії Нареком Вердяном. 

Коли ви почали кар’єру в ІТ і як довго працюєте в Glovo?

В ІТ працюю понад сімнадцять років. Протягом цього часу здобув досвід у сфері програмування та стратегічному управлінні.

Близько десяти років працював з різними компаніями у сфері туризму (Expedia, Hotels.com ЕП), де відповідав за імплементацію фінансових та платіжних систем (American Express – ЕП).

Працював з найсучаснішими технологіями, що покращують взаємодію клієнтів із сервісами, масштабував команди розробників від Сіднея до Сіетла.

У Glovo працюю останні десять місяців на посаді CTO (Chief technical officer, технічний директор – ЕП).

 
Нарек Вердян
фото glovo

Скільки технічних фахівців працюють у Glovo?

Glovo це один з провідних світових гравців ринку доставки товарів різних категорій, який швидко розвивається, тож наша команда теж стрімко зростає.

Ми постійно в пошуку нових підходів та інновацій, які можуть підтримати стабільне зростання нашого бізнесу.

Наймаємо фахівців в усьому світі, адже маємо чотири технологічні хаби: у Барселоні, Варшаві, Мадриді та Києві. У головному офісі розробки в Барселоні працює команда з понад 280 розробників, у Варшаві понад 40 спеціалістів.

Ми подвоїли нашу технічну команду за рік, але прагнемо збільшити кількість фахівців до 500 до кінця 2021 року.

Наш київський технологічний хаб зіграє в цьому величезну роль, оскільки ми прагнемо будувати технічні команди в тих країнах, де сервіс набув широкої популярності та здобув прихильність користувачів.

Як виглядає структура підпорядкування в Glovo?

Як керівник технічної команди я відповідаю за реалізацію технічної стратегії та розширення команди розробників у технохабах. Кожен хаб має свого керівника, який збирає місцеву команду відповідно до локальних особливостей ринку.

Таким чином, з одного боку, ми підтримуємо автономію, а з іншого об'єднуємося в одну команду завдяки роботі над спільним продуктом і єдиним цілям.

Ми прагнемо створити багатофункціональні команди з різним бекграундом, які можуть самостійно контролювати робочий процес, професійно розвиватися і ділитися досвідом з колегами.

Чому Glovo вирішив відкрити технологічний офіс в Україні?

Glovo з’явився на українському ринку доставки в кінці 2018 року. З того часу ми побачили, наскільки популярним став наш сервіс серед українців, як він змінив культуру споживання і як вплинув на пенетрацію онлайн-сервісів у країні.

Ми проаналізували, що супутні бізнес-моделі Glovo, наприклад, "хмарні" кухні чи мікрофулфілмент-центри мають хороші результати в Україні, тож вирішили інвестувати в наступний етап: у розвиток технологічного хабу та IT-ком’юніті в Україні.

Відкриття хабу в Києві мало кілька основних цілей.

По-перше, сервіс Glovo продовжує динамічно розвиватися, закривати нові раунди інвестицій, але водночас потребує постійної підтримки та оновлення технологічної платформи.

Тому перед нами постало завдання пошуку кваліфікованих технічних фахівців, над яким ми досі працюємо.

По-друге, ми мали створити потужний технологічний хаб для майбутньої розробки та локалізації наших платформ у країнах СНД.

Тож в Україні ми плануємо працювати над розробкою глобального продукту, який будемо розвивати для сусідніх країн, зокрема, Білорусі, Киргизстану, Казахстану.

Крім реалізації бізнес-цілей, ми готові запропонувати українським розробникам конкуренті та комфортні умови праці, інвестувати в їх розвиток, надаючи їм можливість працювати над розробкою глобального і популярного у світі продукту.

Де розташований технологічний хаб Glovo і на якому етапі розвитку він перебуває?

Ми шукаємо зручний офіс у Києві, де зможуть працювати технічна команда і решта підрозділів (операційний, логістичний, фінансовий, маркетинговий – ЕП). Крім того, ми ще в процесі набору команди.

З якими труднощами ви зіткнулися під час відкриття технологічного хабу в Україні?

Ми зіткнулися, скоріше, з викликами, ніж з труднощами.

Перший  знайти потужну та кваліфіковану технологічну команду для розробки та вдосконалення продукту.

Другий комплексний. Ринок доставки в Україні відрізняється від інших країн, де присутній сервіс Glovo, а рівень пенетрації ще низький, хоча має велетенський потенціал.

Ми регулярно аналізуємо розвиток сфери доставки: як люди замовляють і чому, як змінюється їх поведінка. Працюємо над удосконаленням взаємодії користувача із сервісом, над створенням зрозумілого у використанні продукту.

Ринок кур'єрської доставки величезний. Ще є значний відсоток людей, які не користуються додатком Glovo.

— Що можете сказати про українських розробників?

Протягом усієї моєї технологічної кар’єри я працював лише з талановитими розробниками з України. Усі вони були професіоналами.

Під час роботи Glovo в Україні ми переконалися в потенціалі місцевих розробників і побачили в них бажання розвиватися.

— Скільки людей ви найняли в київський офіс?

Під час першого раунду набору розробників до технологічного хабу в Києві плануємо найняти близько п'ятдесяти розробників різних спеціалізацій. Надалі, у разі розширення бізнесу, будемо збільшувати команду.

Наразі ми вже найняли десять розробників. Процес співбесід триває.

— На українському ІТ-ринку зараз більше вакансій, ніж кандидатів. Чи має Glovo стратегію залучення працівників? Як плануєте конкурувати за якісних фахівців?

Ми запрошуємо найкращих фахівців, які можуть принести нові ідеї та різні точки зору. Особливо цінуємо в майбутніх кандидатах готовність навчатися та розвиватися. Ми будемо сприяти розвитку кожного учасника команди.

Ми стежимо за ситуацією на ринку і пропонуємо зарплати, які сприяють залученню інженерів високого рівня.

— Кого саме шукаєте?

 Шукаємо розробників різних спеціалізацій: front-end, back-end, full-stack. Наші кандидати повинні мати чотири-сім років релевантного досвіду роботи.

Fullstack-розробникам необхідно мати досвід діагностики та вирішення проблем з перфомансом у комплексних системах програмного забезпечення та широкі знання архітектури програмного забезпечення.

Ми віддаємо перевагу спеціалістам, які на високому рівні володіють мовою Java, але також враховуємо знання та досвід програмування іншими мовами.

Звісно, наша команда має дотримуватися найкращих рішень об’єктно-орієнтованого програмування та залишати по собі відмінно структурований код.

Від front-end-розробників ми очікуємо впевнених знань HTML, JavaScript та CSS, функцій, що включені до стандарту ECMAScript з версії ES6. Перевагою буде вміння працювати з веб-фреймворками Vue.js, React.

 
фото glovo

— За якою схемою трудових відносин Glovo співпрацюватиме з українськими розробниками?

Ми працевлаштовуємо розробників на повний робочий день відповідно до норм українського трудового законодавства.

— Над чим буде працювати українська команда?

Україна це один з наших найбільших ринків, де сервіс Glovo став настільки популярним.

Розробники у київському хабі будуть працювати на наших глобальних платформах та покращувати досвід взаємодії користувачів, кур’єрів та партнерів з додатком Glovo в усіх країнах.

Крім того, вони допомагатимуть нам бути більш поінформованими щодо ситуації на локальному ринку.

— Ви вже найняли технічного директора українського офісу?

Пошук керівника українського офісу став першим кроком до успішної реалізації відкриття хабу в Києві. Керівник – це перша людина в хабі. Він має створити команду, яка допоможе йому реалізувати поставлені цілі в регіоні СНД.

Хабом у Києві керує Олександр Бачурін, фахівець з великим досвідом у сфері програмування в бізнесі доставляння їжі. Він брав участь у розробці та підтримці масштабної технологічної платформи компанії Just Eat TakeAway.


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!