Парламентський тиждень: спрощенка з конфіскацією

Парламентський тиждень: спрощенка з конфіскацією

Понеділок, 24 жовтня 2011, 13:13 -
Мінімальною кількістю голосів депутати вилучили із закону про розподіл продукції посилання на перелік ділянок надр, які можуть надаватися на умовах угод про розподіл продукції. І справді - навіщо цей перелік? Як сказав депутат Валерій Келестин, "ні собі, ні людям".

Минулого тижня депутати натискали свої кнопки часто і швидко.

Менше двох годин вистачило їм для прийняття у першому читанні держбюджету на 2012 рік. Основні параметри документа - доходи, витрати, дефіцит - не зазнали змін з часу представлення бюджету у парламенті місяць тому.

Опозиційно налаштовані депутати слушно зауважили, що у 2012 році 40% всіх коштів будуть направлені на три області: Донецьку, Дніпропетровську та АР Крим. А, для прикладу, Херсонська область отримає - 0,7%, Тернопільська - 1 %.

При розробці проекту Кабмін виходив з того, що зростання реального ВВП у 2012 році становитиме 5%, номінальний ВВП збільшиться на 16,6% до 1 505 мільярдів гривень, промислове виробництво зросте на 5,5%, інфляція становитиме 7,9%, індекс цін виробників - 9,4%, прогнозний середньорічний курс - 8,1 гривні за долар.

Невідомо, як бути з видатками за сумнозвісним законопроектом 9127, які сягатимуть 10 мільярдів гривень. Втім, уряд, як завжди, придумає, як не виконувати обіцянки.

Проте найбільшою подією тижня стало прийняття у другому читанні закону про спрощену систему оподаткування. У випадку підписання його президентом він набере чинності 1 січня 2012 року.

Головною перемогою "спрощенців" стало скасування дискримінаційного положення Податкового кодексу, яке забороняло віднесення платникам податку на прибуток вартості товарів та послуг, отриманих від платника єдиного податку на витрати.

З переліку суб'єктів, які мають право на єдиний податок, вилучили аудиторів, проте залишили бухгалтерів та фахівців з маркетингу і консалтингу. Платників єдиного податку поділили на чотири групи, для кожної з яких встановили обмеження і ставки податку. До першої-третьої груп віднесли тільки фізичні особи.

Умови діяльності

Група 1

Група 2

Група 3

Група 4 (юр. особи)

Обсяг доходів

 До 150 тисяч гривень

До 1 мільйона гривень

До 3 мільйонів гривень

До 5 мільйонів гривень

Види діяльності

Роздрібна торгівля товарів з торгівельних місць на ринках, побутові послуги населенню (40 позицій, п. 291.6 ПКУ)

Послуги тільки населенню або платникам єдиного податку, виробництво та/або продаж товарів, ресторанне господарство (фізичні особи, що здійснюють послуги, пов'язані з нерухомістю, віднесені до 3 групи)

Будь-які, крім заборонених для спрощеної системи

Найманні працівники

 ні

До 10 осіб одночасно

До 20 осіб одночасно

До 50 осіб

Ставка

1-10 від мінімальної з/п на початок року

2-20% від мінімальної з/п на початок року

3% від доходу для платників ПДВ або 5% від доходу для неплатників ПДВ

Податковий період

Календарний рік

 Календарний квартал

Незважаючи на низку позитивних моментів закону, підприємцям варто звернути увагу на норму, яка передбачає анулювання свідоцтва платника єдиного податку на основі акту податкової перевірки і за умови виявлення порушень. Знаючи методи роботи податківців, можна не сумніватися: сокира занесена над кожним підприємцем.

Більшість депутатів парламенту заблукали не тільки в історичних епохах, але і в часі. Не інакше як знущанням над здоровим глуздом можна назвати триразове голосування за постанову про скасування літнього часу. Все змішалося в будинку під куполом - і політика, і економіка, і турбота про здоров'я людей. Перемогла політика.

Оскільки, Віктор Янукович не отримав бажаних поступок у Донецьку від президента Росії Дмитра Медведєва, рівняння на московський час перестало бути актуальним.

Пошук джерел наповнення бюджету - чи не найскладніше завдання будь-якого уряду. Український уряд на цьому шляху досяг неабияких успіхів, про що свідчать зміни до Кримінального і Кримінально-процесуального кодексів. У першому читанні впроваджено новий вид конфіскації майна - спеціальна конфіскація.

Вона полягатиме у "примусовому безоплатному вилученні за рішенням суду у власність держави грошей, цінностей та іншого майна у випадках, визначених цим кодексом, за умови вчинення суспільно небезпечного діяння, що містить ознаки складу злочину, передбаченого особливою частиною цього кодексу".

Відмінність від простої конфіскації в тому, що остання є різновидом покарання. Для спеціальної ж - покарання не важливе. Вона може використовуватися і тоді, коли особа не підлягає кримінальній відповідальності: не досягла потрібного віку або недієздатна, а також в тих випадках, коли звільняється від покарання.

Наступним у низці прийнятих минулого тижня недемократичних актів є закон, який частково повертає повноваження Верховному суду. На перший погляд, цю ініціативу варто вітати, враховуючі чисто номінальну роль даного органа, повноваження якого з політичної доцільності обмежили "регіонали". Однак диявол криється в дрібницях.

Після ухвалення цього законопроекту в Реєстр судових рішень будуть включатися не всі рішення судів, а лише ті, перелік яких ухвалить Рада суддів за погодженням з Державною судовою адміністрацією. Отаке прозоре судочинство по-українськи.

Під кінець тижня лобісти у другому читанні "протягнули" закон, який полегшить "дерибан" нафтогазового шельфу, або, мовою урядовців, дозволить залучити іноземні інвестиції.

Мінімальною кількістю - 226 голосами - депутати вилучили із закону "Про угоди про розподіл продукції" посилання на перелік ділянок надр, які можуть надаватися на умовах угод про розподіл продукції, як такий, що стримує залучення інвестицій і не відповідає міжнародній практиці.

І справді - навіщо цей перелік? Як висловився з цього приводу депутат Валерій Келестин, "ні собі, ні людям".

На додачу, із закону прибрали норму про обов'язкову публікацію переліку ділянок в офіційних друкованих виданнях України та іноземних ЗМІ. Кому цікаво - звертайтеся до Келестина. Він, мабуть, знає, яким "людям" відійдуть українські надра.