Європейський бізнес не визнає короткострокових зобов'язань - Роман Бублик

Вівторок, 14 грудня 2010
Сприйняття України закордонним бізнес-середовищем доволі неоднозначне. Про це під час круглого столу «Перспективи бренду «Україна» - внутрішній та зовнішній вимір», заявив засновник консалтингової компанії «Фінком Інвест», Роман Бублик.


Архів

«Представники закордонного бізнесу констатують наявність в Україні великої потенціалу. Проте, одного тільки потенціалу, нехай, навіть стратегічного, явно не достатньо, адже з ним треба працювати, його потрібно акумулювати та розвивати практично», - констатував експерт.

За його словами, ця негативна тенденція наочно простежується на прикладі розробки програмного забезпечення.

«Ми бачимо величезний потенціал, як на території Україні, так і за її межами - в особі українців, що живуть і працюють за кордоном. Якщо цей потенціал об'єднати - мабуть, Україна цілком могла б конкурувати навіть з Силіконовою долиною. Але, замість цього, розробки українських програмістів купують західні корпорації, а потім перепродають їх українському бізнесу, але вже за зовсім інші гроші», - заявив Бублик.

Він підкреслив, що українські компанії, купуючи готові програми, переплачують за ліцензію, за ім'я корпорації тощо, навіть не маючи гадки про те, що часом до 80% цього програмного продукту розроблено самими ж українцями.

Ще однією важливою проблемою, експерт вважає невміння української влади та бізнесу будувати довгострокові стратегії.

«Європейська бізнес-політика не терпить короткострокових зобов'язань. Закордонним партнерам потрібна стабільність, прогнозованість і розуміння того, що співпраця буде тривалою. Ми, в Україні, живемо поняттями 2-3 років максимум, в той час, коли за кордоном люди мислять перспективами в 5-7 років, а стратегічні питання розглядають з точки зору на всі 10-15 років», - уточнює Бублик.

Експерт відзначив, що український бізнес багато в чому відображає те, що відбувається в державі.

«Немає національної стратегії економічного розвитку держави, а значить, немає такої стратегії і у бізнесу. І якщо ці питання не регулювати - нас куплять по частинах, а потім нам же і перепродадуть, але вже за значно більші суми», - підсумував він.