Українки обирають вагінальне кільце

Середа, 16 вересня 2009
Українські жінки, що мають вільний доступ до інформації про різні методи запобігання небажаній вагітності, найчастіше зупиняють свій вибір на нетрадиційних для нашої країни, але дуже запитуваних у розвинених західних країнах сучасних контрацептивах. Такі результати міжнародного дослідницького проекту CHOICE були презентовані 15 вересня на прес-конференції «Обізнана жінка обирає найкращий контрацептив».


Ідеї, які змінюють міста

Дослідження показало, що до консультації з гінекологом у рамках проекту, найбільш популярним методом контрацепції був презерватив (43,4%), кількість незапланованих вагітностей у разі його використання сягає 14 на 100 випадків використання. При цьому 6,8% опитаних взагалі не використовували контрацепцію. «Результатом низької обізнаності жінок щодо методів контрацепції є найвищий показник у Європі щодо кількості незапланованих вагітностей та абортів»,  зазначила Світлана Лур’є, керівник департаменту маркетингових досліджень компанії Proxima Research.
З нею погодилася і Валентина Коломейчук, начальник відділу акушерсько-гінекологічної допомоги Міністерства охорони здоров'я України. За її словами, понад 40% українських жінок репродуктивного віку хоч раз у житті робили аборт. Про низький рівень обізнаності щодо контрацепції говорив і В'ячеслав Камінський, головний фахівець з акушерства і гінекології Міністерства охорони здоров'я України, д.мед.н., професор: «Сьогодні все ще досить поширеними методами контрацепції є перерваний статевий акт і так звані «природні методи», що мають на увазі обчислення «небезпечних днів». У той час, як у всьому світі небезпечні дні обчислюють не для контрацепції, а для визначення днів, зручних для зачаття».
Проте, консультації гінекологів, проведені в межах проекту, змінили ситуацію. Переважна більшість жінок, що брали участь в програмі CHOICE, змінили свій погляд на використовувані ними методи контрацепції. «Після консультацій найбільшу зацікавленість українські жінки, як і жінки інших країн, де проводилися дослідження, виявили до вагінального кільця. Після одержання повної та об’єктивної інформації про існуючі методи контрацепції 47,2% пацієнток обрали саме кільце»  оприлюднила одержані результати Світлана Лур’є. Як вона повідомила, роблячи свій вибір, жінки брали до уваги зручність використання (кільце жінка може ввести самостійно і має це робити лише один раз на місяць), ефективність, відсутність побічних ефектів і забезпечення стабільного циклу. Крім того, у рамках програми CHOICE було встановлено, що вагінальне кільце дозволяє підвищити якість сексуального життя жінок та їх партнерів шляхом додаткової стимуляції первинних ерогенних зон.
На думку учасників прес-конференції результати проекту СHOICE в Україні є цілком очікуваними. Поінформованість про сучасні можливості у галузі контрацепції закономірно призводить до того, що українські жінки обирають найкращий з наявних варіантів  тобто вагінальне кільце. Подібний вибір говорить про свідомість українок і про те, що за наявності доступу до інформації про різні методи контрацепції, вони здебільшого зупиняються на найбільш сучасному засобі.

Довідкова інформація

Про проект
Навесні 2009 року в Європі стартував проект CHOICE (Вибір), який є Європейським дослідженням у галузі контрацепції і проходить під егідою Європейського Товариства з Контрацепції та Репродуктології.
У проекті CHOICE брали участь Австрія, Бельгія, Чеська і Словацька Республіки, Німеччина, Ізраїль, Нідерланди, Польща, Росія, Швеція, Швейцарія, Україна яка була включена в подібне дослідження вперше. В українському дослідженні, що провела компанія Proxima Research, брали участь мешканки великих міст: Дніпропетровська, Харкова, Донецька, Одеси, Львова, Луганська, Вінниці, Полтави, Кременчука і Києва.
Цілями проекту були:
• Поширення інформації про існуючі методи контрацепції серед жінок
• Оцінювання показників із використання методів контрацепції до і після рекомендації фахівця, а також сприйняття жінками методів контрацепції
• Порівняння результатів освітньої програми в різних країнах.

Про ESC
Європейське Товариство з Контрацепції та Репродуктології (The European Society of Contraception and Reproductive Health — ESC) було створене у Франції в 1988 році. У Європі ESC є провідною медичною організацією в галузі контрацепції і планування сім'ї. Основна мета ESC — надання інформації про контрацепцію і можливості охорони репродуктивного здоров'я в Європі, а також полегшення доступу населення до цієї інформації. Для досягнення цієї мети ESC прагне привести до єдиного стандарту правові положення в галузі планування сім'ї у різних країнах ЄС і сприяє тому, щоб всі визнані методи контрацепції були доступніші для населення.
Товариство взаємодіє у всьому світі з відповідними організаціями і установами, що розділяють його мету  розповсюджувати знання і досвід контрацепції. Офіційний сайт Європейського Товариства з Контрацепції та Репродуктології: www.contraception-esc.com

Про Proxima Research
Компанія Proxima Research заснована компаніями МОРІОН і Medical Data Management Ukraine (MDM). MDM – найбільший провайдер рішень з підтримки маркетингу і продажів на українському фармацевтичному ринку. Компанія має десятирічний досвід роботи, що дозволяє пропонувати найкращі рішення в класі технологічних рішень, маркетингових досліджень і послуг просування. МОРІОН – провідна українська компанія, що спеціалізується в галузі систематизації інформації, яка стосується лікарських засобів. Основні напрями діяльності компанії МОРІОН – розвиток і впровадження комп'ютерних технологій в медицині і фармації, дослідження і аналіз фармацевтичного ринку України, видавничий бізнес. На ринку – з 1995 року. На сьогодні Proxima Research  це єдина в Україні маркетингова Агенція, що спеціалізується в галузі медицини і фармації. Компанія має десятирічний досвід роботи на українському ринку. В Агенції працює понад 200 осіб.