"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

Українські інвестори готові профінансувати широку колію до портів у Польщі та Литві для транзиту зерна - Сольський

Вівторок, 2 квітня 2024, 12:42 -

Українські інвестори готові профінансувати проєкт будівництва широкої залізничної колії з України до портів у польському Гданську та литовській Клайпеді, що полегшить доставку українського зерна та дасть можливість заробляти на транзиті.

Про це розповів міністр аграрної політики та продовольства Микола Сольський в в інтерв'ю польському виданню Puls Biznesu, передає Інтерфакс-Україна.

За його словами, якщо буде збудовано широкий шлях від кордону з Україною до Гданська, українські компанії гарантуватимуть відповідні масштаби перевезень цим маршрутом протягом 10 років у майбутньому.

"Скажу більше: Польща зможе будувати на своєму узбережжі заводи з переробки українського зерна та експортувати готову продукцію, на чому, звичайно, зароблятиме більше", - зазначив Сольський.

Реклама:

Очільник Мінагрополітики зауважив, що вагонів для перевезення зерна в Україні в рази більше, ніж у Європі. Тому замість того, щоб інвестувати у вагони на вузьку колію європейського стандарту, доцільніше побудувати шлях 1520 мм від українського кордону до польського узбережжя.

Сольський також повідомив, що в Україні є інвестори, котрі готові профінансувати такий інфраструктурний проект.

"Питання, яке має бути вирішене, - це ухвалення польським парламентом спрощеної процедури такого інвестування. Такий спрощений порядок уже ухвалено в Польщі, наприклад, у випадку з будівництвом нафтопорту або газового терміналу. Я знаю, що ця пропозиція була проаналізована. Однак, ймовірно, краще спитати про долю проекту у польських джерел", – додав міністр.

Реклама:

Нагадуємо:

Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) допоможе "Укрзалізниці" модернізувати дільницю від станції Мостиська, яка знаходиться на кордоні з Польщею, до Львова (Скнилів). Також агентство сприятиме подальшій інтеграції української залізниці до системи TEN-T.

Реклама: