Обвал мосту в Києві: такі ж балки в Україні використали при будівництві ще одного мосту

Неділя, 1 жовтня 2023, 09:52


Фінтех

Балки Дегтярівського шляхопроводу на вулиці Олександра Довженка у Києві, які обвалилися 30 вересня, були експериментальними, подібні елементи в Україні були використані при будівництві ще одного мосту.

Про це повідомив незалежний інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин у коментарі Суспільному.

За його словами такі балки використовуються в Україні вдруге. Перший раз - у Бородянці Київської області.

Але у Києві, як стверджує експерт, був інший виробник — завод Ковальської.

"Я не можу стверджувати на 100%, але я так розумію, що завод Ковальської вперше такі балки виготовляє. Вони експериментальні. Це 36-метрова балка, а до цього були 33-ох метрові й в чому причина, поки ніхто не знає", - зазначив експерт.

За словами Авдокушина, не можна стверджувати, що балки обвалилися через брак.

"Треба, щоб її (балку — ред.) розпиляли, взяли зразки бетону і подивилися, як там розташована арматура. Тому що причин може бути безліч. Я не стверджую, що це брак, але це може бути неякісний бетон, може бути нерівно натягнута арматура. І це тільки одні з багатьох причин", — сказав він.

Він наголосив, що перед використанням у будівництві всі зразки балок проходять державну експертизу і на них видаються відповідні сертифікати.

Речник компанії "Ковальська" Даніїл Ваховський повідомив Суспільному, що 1 жовтня збереться експертна інженерна комісія, яка буде визначати причини цього інциденту.

"Що ми точно можемо заявити, то це те, що проблем з якістю балок, які монтувалися — немає. Вони були виготовлені за спецпроєктом і пройшли всі необхідні експертизи й були прийняті підрядною компанією, яка займається їхнім монтажем", — сказав Ваховський.

За його словами попередні шість балок були встановлені правильно.

"Вони (балки — ред.) знаходились у проєктній позиції й під час монтажу останньої, сьомої балки стався цей інцидент. Але в нас така позиція, що їхня якість абсолютно перевірена і вона відповідає всій проєктній документації", — наголосив Ваховський і додав, що "Ковальська" вже не вперше виготовляє такі балки.

Водночас у "Київавтодорі" вже заявили, що відповідальність за роботи на об’єкті несе компанія-підрядник.

Нагадуємо:

30 вересня у Києві під час ремонтних робіт впали кілька прольотів Дегтярівського мосту, що на вулиці Олександра Довженка (Шулявка). Жертв та постраждалих внаслідок інциденту немає.

У січні 2023 року на Дегтярівському шляхопроводі запровадили тимчасову схему руху. Там працівники КП "Київавтошляхміст" виконали основну частину протиаварійних робіт і підготували розв’язку до масштабної реконструкції.

У Києві в середині червня почали реалізацію проєкту реконструкції Дегтярівського шляхопроводу. Орієнтовно роботи триватимуть до 30 листопада. На час робіт рух на розв’язці організували за принципом турбіни, проїзд забезпечений в усі напрямки.

У перший тиждень робіт дорожники демонтували 13 балок споруди. Очікується, що після оновлення Дегтярівський шляхопровід буде вищим і ширшим. На ньому облаштують велодоріжки й тротуари для пішоходів.

Також стартував капітальний ремонт вул. Олександра Довженка.

Через ремонт шляхопроводу на Дегтярівській змінює роботу громадський транспорт. З 1 червня закрили рух трамвайних маршрутів № 14 і № 15. До 30 листопада замість них курсуватимуть автобуси. Через капітальний ремонт вулиці Олександра Довженка тимчасово змінили рух тролейбусів.