"Метінвест" Ахметова-Новинського призупиняє роботу низки комбінатів: причини

Середа, 29 червня 2022, 16:57 -


Інновації в дії

Гірничо-металургійна група "Метінвест" Ріната Ахметова і Вадима Новинського оголосила, що ГЗК у Кривому Розі та "Каметсталь" частково призупиняють роботу з 1 липня через логістичні та економічні чинники. 

Про це йдеться у заяві "Метінвеста".

"Із середини червня Група Метінвест розпочала процес призупинення роботи ГЗК у Кривому Розі", - йдеться у повідомленні.

З 1 липня "Метінвест" призупиняє видобуток на двох гірничо-збагачувальних комбінатах у Кривому Розі (Інгулецькому ГЗК і спільному підприємстві Південний ГЗК) та скорочує роботу "Каметсталі" в Кам’янському до однієї домни "через логістичні чинники, зростання собівартості виробництва та падіння цін на продукцію".

Із середини липня також призупинять видобуток на Північному ГЗК. Із гірничо-збагачувальних комбінатів групи в Україні продовжить роботу зі зменшеною потужністю лише Центральний ГЗК.

"Призупинення видобутку на ГЗК та перехід "Каметсталі" на роботу однією домною є вимушеною мірою, яку група максимально відтермінувала з 24 лютого за рахунок власних резервів.

Безумовно, головним фактором є продовження російського вторгнення в Україну. Але ситуація в економіці країни також залишається важкою та має тенденцію до погіршення через низку дестабілізуючих факторів, які не дають змогу нашим підприємствам повноцінно працювати та планувати свою діяльність більш ніж на місяць уперед", - йдеться у позиції групи.

Причиною зупинки підприємств називають проблеми з логістикою, зростання собівартості виробництва й падіння цін на продукцію.

"Зміни у логістиці гірничо-металургійного комплексу та висока вартість перевезень до кінцевого споживача. Раніше всі перевезення готової продукції група здійснювала морським транспортом.

Зараз порти заблоковані, тож ми змушені відправляти продукцію тільки залізницею. Логістичні витрати зросли в декілька разів проти довоєнного часу. Також за всім ланцюгом постачання накопичуються запаси металопродукції, наша готова продукція місяцями стоїть у черзі на кордоні з ЄС", - заявили в "Метінвесті".

"Висока собівартість виробництва металопродукції, що постійно зростає через підвищення цін на енергоносії, зокрема природний газ, сировину, та відсутність попиту на металеві вироби на внутрішньому ринку нашої країни, який зазнав скорочення на понад 2/3 проти лютого цього року.

Зовнішні чинники, що негативно впливають на галузь: значне падіння світових цін на чавун і сталь, скорочення попиту на металопродукцію та обсягів споживання залізорудної сировини через зменшення виробництва металопродукції на європейських підприємствах", - розповіли у компанії про чинники, які вплинули на ухвалення такого рішення.

"Метінвест" заявляє, що виживання галузі залежить тільки від підтримки з боку держави.

"Сьогодні спільне завдання держави і бізнесу – зробити все можливе, щоб економіка України працювала.

Враховуючи складну ситуацію та щомісячну тенденцією до погіршення, тільки регулятивна підтримка з боку держави може гарантувати виживання галузі, відновлення роботи підприємств та повернення спроможності галузі тримати економічний фронт.

Насамперед йдеться про оптимізацію логістичної складової, а також інші регуляторні рішення, які допоможуть галузі залишитися на плаву. Розв'язання проблемних питань та підтримка з боку держави дадуть змогу продовжити забезпечувати десятки тисяч співробітників компанії і працівників підрядних організацій заробітною платою, а також продовжити програми системної допомоги обороноздатності України", - резюмували в компанії.

Нагадаємо:

Міністерство інфраструктури підтримало пропозицію залізничників провести індексацію тарифів, підвищивши їх на 70% на всі групи вантажів.

Економічна правда

"Економічна правда" тепер у Telegram. Ми відстежуємо, як швидко падає путінський режим, і які компанії приєднуються до бойкоту агресора. Підписатися можна тут