У форматі 1+1: Криклій розповів, як планують передавати у концесію вокзали

Вівторок, 26 січня 2021, 16:05
 

Мінінфраструктури зараз готує до концесії 6 вокзалів, концесія, найімовірніше, буде у форматі 1+1: один великий вокзал і один менший вокзал.

Про це в інтерв'ю "РБК-Україна" заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій.

"По концесії вокзалів у нас рух відбувається вперед, все планово. У нас шість вокзалів зараз готуються до концесії, включаючи київський вокзал. Ми дійшли до думки, що великі вокзали, які є свого роду магнітами, будемо у концесії передавати не поодинці, а таким собі набором.

Це буде, найімовірніше, як нам рекомендує наш партнер Світовий банк, IFC, у форматі 1+1: тобто один великий вокзал і один менший вокзал. Тоді ми можемо знаходити стратегічного концесіонера, який зацікавлений у великому вокзалі. Маленький йому буде у донавантаження", - пояснив міністр.

"Це більш справедлива модель. Ми розуміємо, що тоді ми швидше зможемо охопити і дійти до кількох цілей. Перша - щоб вокзали розвивалися і ставали торговельно-розважальними зонованими комплексами, які будуть забезпечувати всіма сервісами та зручностями пасажирів, що зараз неможливо робити.

По-друге - це прозорі надходження від цих вокзалів. Бо зараз різноманітні корупційні прояви можуть бути і міністерство не може за цим слідкувати, за цим компетентні органи слідкують", - додав він.

На питання щодо термінів концесійних процесів, Криклій відповів:

"Цього року точно. Вже зараз будуть проводитись завершальні процедури з техніко-економічної оцінки цих об'єктів для того, щоб готувати концесійні конкурси. Але конкурси хочемо вже цього року запустити".

"Ми плануємо зараз київський з вінницьким вокзалом. Потім у нас Миколаїв, Дніпро, Харків і Чоп. Щодо цих об'єктів ще вивчаємо, як краще їх можна скомплектувати у цьому форматі 1+1. Можливо, Чоп буде йти у парі зі Львовом, бо це логічніше, зважаючи на локацію", - повідомив міністр.

За його словами, поки мова йде про ці вокзали, але ними не обмежуються.

"Зараз ми вивчаємо можливості і щодо менших об'єктів, де ми, наприклад, можемо запропонувати спільне управління як форму концесії. Це там, де не великі вокзальні комплекси, а просто станції, де теж є трафік і пасажири.

Якісь компанії можуть це монетизувати – це те, чим зараз займається "Укрзалізниця". А ми можемо з "Укрзалізниці" зняти тягар і збитки, які вони по цьому пасажирському блоку генерують", - додав Криклій.

Нагадаємо:

У Міністерстві інфраструктури як перші потенційні концесії розглядають вокзали Києва і Вінниці, також почнеться підготовка до концесії пасажирських вокзалів у Львові та Одесі.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!