"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

"Укрзалізниця" отримала останні 5 локомотивів General Electric

П'ятниця, 22 березня 2019, 14:35
 

Останні 5 з 30 поставлених в Україну тепловозів після доукомплектування вирушили з Крюківського вагонобудівного заводу в депо "Укрзалізниці" в Мелітополі.

Про це повідомляє Магістраль.

На першому етапі стратегічного співробітництва з General Electric вперше здійснена локалізація в Україні залізничної тяги - рівень локалізації становив близько 10%.

"Крюківський вагонобудівний завод" організував і забезпечив процес дооснащення тепловозів обладнанням відповідно до технологій та конструкторської документації виробника.

Реклама:

За словами голови правління "Укрзалізниці" Євгена Кравцова, тільки за перші кілька місяців нові локомотиви General Electric змогли зробити понад 4 тисяч рейсів, перевезти понад 7,5 млн тонн вантажів.

"За перший рік ми очікуємо, що завдяки новим локомотивам GE загальна економія пального становитиме понад 100 млн гривень для "Укрзалізниці", - зазначив керівник УЗ.

Кравцов розповів, що тепловози GE експлуатуються на напрямку промислових підприємств і порту Маріуполя, портів чорноморського регіону. Вони задіяні в перевізному процесі на ділянці Запоріжжя-Камиш-Зоря-Волноваха і Долинська-Миколаїв.

Середньодобовий пробіг тепловозів GE перевищив на 47% показники тепловозів, які здійснюють аналогічні перевезення в "Укрзалізниці" - він тепер становить 586 кілометрів.

Завдяки збільшеному міжремонтному періоду їх технічне обслуговування здійснюється через 92 доби, тоді як тепловози існуючих в "Укрзалізниці" серій вимагають такого сервісу через кожні 2 доби.

Представник компанії General Electric Transportation Гохан Байхао повідомив, що дуже задоволений співпрацею з КВБЗ і високо оцінив технічну готовність підприємства. Також зазначив, що жодних проблем з українською локалізацією виробництва він не бачить і, найближчим часом, можна довести її до 40%.

У майбутньому, за його словами, через півтора або два роки КВБЗ зможе майже повністю збирати "Тризуб" за винятком силового агрегату.

Нагадуємо:

У лютому 2018 року корпорація GE підписала довгострокову рамкову угоду з ПАТ "Укрзалізниця" на 1 млрд доларів.

Перший її етап передбачає постачання 30 вантажних локомотивів TE33A Evolution, виготовлених у США, а також локалізацію певної частини виробництва в Україні, що становить 10% кінцевої вартості угоди. На даному етапі GE буде використовувати українську сигнальну та радіосистему та певні елементи кабіни.

Вартість локомотивів —  4,68 млн доларів (з ПДВ) за кожен. Загалом сума контракту (мова йде про першу партію - ЕП) становить 140 млн доларів з ПДВ.

30% УЗ заплатить авансом, а за 70% суми "Укрексімбанк" придбає на власний баланс тепловози і віддасть їх у лізинг на 15 років. Лізингова угода номінована у гривнях.

Це означає, що за тепловози УЗ буде вимушена суттєво переплатити у зв'язку з використанням кредитних грошей, адже вартість гривні, враховуючи облікову ставку НБУ на момент підписання контракту, була досить високою.

Процентну ставку в УЗ не називають, проте у розмові з ЕП представник залізниці підтвердив: вона не нижча за облікову ставку НБУ.

Отже, за обслуговування лізингу УЗ буде платити не менше 16-18% річних, що значно дорожче доларового ресурсу.

На другому етапі американці повинні поставити протягом семи років 150-175 тепловозів. На цьому етапі українська сторона наполягатиме на використанні вже 40% українських деталей.

Рамкова угода також передбачає можливість майбутньої співпраці у сфері обслуговування та модернізації наявного рухомого складу, зокрема дизельних тепловозів серії 2М62 та 2Е10.

Рекомендуємо почитати: Зранку гроші — увечері тепловози: що за контракт УЗ уклала з General Electric

Репортаж з заводу General Electric у Пенсільванії, де відбувається виробництво локомотивів для України, дивіться за посиланням: Як в США будують "тризуби" для українців. Репортаж із заводу General Electric

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: