Васадзе бідкається через збитки, які отримає від скасування мит на іномарки
Рішення про скасування ввізного мита для імпорту автомобілів з Європи, є абсолютно неправильним і негативно позначиться на українському автопромі.
Про це 25 жовтня заявив глава корпорації "УкрАвто" Таріел Васадзе.
Як повідомлялося, директор департаменту міжнародних економічних відносин Міністерства аграрної політики і продовольства Тарас Качка зазначив, що обсяг безмитного імпорту європейських автомобілів в Україну становитиме 45 тисяч одиниць на рік.
Як передає "Лігабізнесінформ", Таріел Васадзе сказав: "Я сподіваюся, що не буде повторення 2008 року, коли Україну, без підготовки, в умовах світової фінансової кризи, в середині бюджетного року вступила до СОТ, тим самим знизивши мита. Ми відразу дали преференції імпортерам на рівні 20%"
Він підкреслив, що автовиробники не є противниками асоціації між Україною та Європейським союзом, однак необхідно проаналізувати наслідки цієї угоди і привести необхідні економічні обгрунтування.
"Ніхто цього не робить, бо всі розуміють, після того, як Україна вступила до СОТ у нас стабільне порушення платіжного балансу - імпорту більше ніж експорту", - зазначив глава "УкрАвто".
Він підкреслив, що в сьогоднішніх економічних умовах українська продукція не зможе на рівних конкурувати із західними аналогами.
"Ми розуміємо, що цей рух в одну сторону. Наша промисловість ще не готова подолати ті бар'єри, які Європа визначає для свого ринку, мотивуючи це різними екологічними та технічними нормами. Це благо, в першу чергу, для Європейських автовиробників", - упевнений Васадзе.
Він зазначив, що якщо ці домовленості будуть ратифіковані, українські підприємства будуть змушені значно скоротити кількість робочих місць.
"Сьогодні йдуть переговори, визначений торг. Я вірю, що уряд підготує економічні розрахунки і на їх основі прийме правильне рішення, щодо того вступати, чи не вступати в якісь союзи. Є деякі чиновники, які виправдовують свої дії, посилаючись на виконання чиїй -то політичної волі. Всі ці питання повинні мати публічне обговорення ", - підкреслив Васадзе, додавши, що перед відкриттям кордонів, Україна повинна створити конкурентоспроможну промисловість, а для цього необхідний перехідний період.
Нагадаємо, 20 жовтня, Київ і Брюссель оголосили про завершення переговорів щодо глибокої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі, які є частиною Угоди про асоціацію між Україною та Європейським союзом.
За словами першого віце-прем'єр-міністра економічного розвитку і торгівлі України Андрія Клюєва, завершення переговорів у частині зони вільної торгівлі між Україною та Європейським союзом відкриває шлях до завершення переговорів щодо Угоди про асоціацію в цілому до кінця 2011 року.
Як зазначив генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко, такий крок сприятливо позначиться на вітчизняному авторинку, а автомобілі з Європи для українців стануть доступнішими.
За словами глави ВААІД, після ратифікації документа та вступу його в силу, що має відбутися до кінця цього року, автомобілі з Євросоюзу подешевшають пропорційно зниженню мита - на 10%.
Що стосується перерозподілу ринку по брендам, Олег Назаренко прогнозує, що дилери європейських автомобілів отримають деякий цінову перевагу, при цьому фінансова місткість ринку залишиться колишньою.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"