"Укравтодор" збився з дороги

Понеділок, 10 листопада 2008, 10:55
 

Банк Morgan Stanley може зажадати від "Укравтодору" достроково погасити кредит розміром 930 млн. дол.

Morgan Stanley повідомив про одержання права вимагати від компанії достроково погасити виданий ій кредит, розповів заступник міністра транспорту і зв'язку, голова "Укравтодора" Вадим Гуржос.

Йдеться про пункт кредитної угоди, у якому зазначено, що банк може зажадати достроково погасити кредит, якщо падіння України в міжнародному рейтингу склало 2 і більше пунктів, - пише видання "Комерсант-Україна".

Останнім часом 3 найбільших рейтингових агентства переглянули рейтинги України: S&P знизило довгострокові кредитні рейтинги із  зобов'язань в іноземній валюті з В+ до В, у національній валюті - із ВВ- до В+, рейтинг за національною шкалою - з uaAA до ua+ із прогнозом "негативний".

Fitch понизило довгострокові рейтинги з BB- до B+, Мооdу's погіршило прогноз рейтингів з "позитивного" до "стабільного".

Як розповів Ъ сам Вадим Гуржос, про повернення кредиту мова поки не йде. "Повідомлення - звичайний робочий момент. Рейтинг України дійсно знизився. Зараз йдуть переговори. Думаю, незабаром ми це питання знімемо", - завірив глава Укравтодору.

Morgan Stanley видав "Укравтодору" два кредити (27 серпня і 26 вересня 2007 року) під держгарантії на будівництво, реконструкцію та ремонт автодоріг загального значення на 465 млн. дол. кожний.

Утім, аналітики вважають, що банк може зажадати повернути кредит у повному обсязі. У цьому випадку вимоги будуть виконуватися за рахунок держбюджету - кредит брався під держгарантії, а в самої компанії таких засобів немає.

"Виплата кредиту в такому розмірі ставить на межу банкрутства будь-яке держпідприємство",- говорить аналітик Gainsfort Research Олексій Неврода.

"Держава буде змушена знайти гроші для погашення кредиту. Зокрема, на це можуть піти кошти з кредиту МВФ",- додає він.

На користь цієї версії говорить і заява першого заступника голови секретаріату президента Олександра Шлапака, зроблене минулого четверга.

За його словами, "Укравтодор" має потребу в додатковій держпідтримці для розрахунків за зовнішніми боргами.

"Надходження на рахунки "Укравтодору" істотно зменшилися. Самостійно обслужити ці запозичення він на сьогоднішній день не може",- вважає пан Шлапак.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!