Восемь книг о бизнесе с человеческим лицом

Восемь книг о бизнесе с человеческим лицом

Как начинали свой путь владельцы всемирно известных компаний и какие бизнес-уроки можно извлечь из историй о детстве и первых заработанных долларах. (укр)
Четверг, 24 декабря 2020, 17:30 -

За кожною великою компанією – Netflix, IKEA, AirBnB, Fison чи monobank – стоять історії простих людей із звичайними надіями та страхами. Разом з платформою Yakaboo ЕП зібрала книжки про бізнес з людським обличчям. Ці історії стали лідерами продажів.

Як починали свій шлях власники всесвітньовідомих компаній та які бізнес-уроки можна винести з історій про їх дитинство і перші зароблені долари?

#Girlboss. Від злидарки до владарки

 

У 2005 році двадцятирічну Софі Аморузо з ганьбою звільнили із взуттєвого бутіка, а у 2014-му вона вже була власницею бізнесу вартістю 100 млн дол.

Ця книга – колекція лайфхаків, присмачених неординарним особистим досвідом. Вона розповідає, як домогтися неймовірного успіху, навіть якщо ти абсолютно не вмієш грати за правилами бізнес-спільноти.

Амарузо не мала ні освіти, ні багатих батьків, ні навіть можливості взяти кредит. Як їй вдалося перетворитися на творця найдинамічнішого ритейлу в Америці?

Книжка написана легкою мовою, де шлях до успіху та емпірично виведені закони бізнесу подаються через милі дитячі історії.

Наприклад, авторка розповідає про "закон червоного шнурка": "Зі слів матері, коли мені було п'ять, я знайшла червоний шнурок і бігала з ним дитячим майданчиком. Інші діти запитували мене, що це таке, і я відповіла: "Паперовий змій".

Незабаром усі мали червоні шнурки. Ми бігали з ними, допоки змії не здіймалися в небо. Якщо і маю вам щось довести, то це те, що коли віриш у себе, інші теж повірять".

Історія AirBnB. Як троє звичайних хлопців підірвали готельну індустрію

 

У цій книзі розказана історія трьох звичайних хлопців, які вскочили до вищої ліги бізнесу. Просто в них була ідея, яка коштувала 30 млрд дол. У чому особливість сервісу Airbnb?

Автор пише: "Компанію створили одразу після світової фінансово-економічної кризи, що почалася в грудні 2007 року і досягла піку у вересні 2008 року.

Стартап запропонував пересічним людям механізм заробітку грошей на власному житлі, а мандрівникам – значно доступніший спосіб подорожувати по світу.

Його першими адептами стали міленіали, які під час подорожей все охочіше й масовіше стали винаймати приватні помешкання. Дуже скоро Airbnb утвердився на ринку короткотермінової оренди житла як "класна штука".

Можна було орендувати на ніч чийсь будинок, але люди також заходилися завантажувати на інтернет-платформу химерніші пропозиції для винаймання: хатинку на дереві, будинок на воді, середньовічний замок, індіанський вігвам.

Найбільше такий спосіб мандрування приваблював міленіалів. Він обіцяв пригоди, був дещо авантюрним і, що теж важливо, по кишені".

Історія Airbnb вчить дивитися на речі ширше, аналізувати й шукати ринкові ніші та можливості там, де їх не бачать інші.

Тут клює. Відверті історії українського бізнесмена

 

Український бізнес – не проста прогулянка. Він формувався в жорстких умовах, коли розвалювалися старі економічні зв'язки та створювалися нові, тому й уроки, які він дає, безжальні та унікальні.

У цій книжці інвестор Дмитро Томчук, засновник інвестиційного фонду FISON, ділиться власними спостереженнями, які він накопичив протягом десятків років підприємництва – від 1990-х років до сьогодні.

Він наче розповідає про дитинство в Бердичеві, канікули в бабусі, перші кредити, бандитів та студентських друзів, а за цим дає відповіді на важливі питання: чи можна довіряти партнерам, коли потрібна дискусія, а коли – одноосібні рішення, як зробити так, щоб гроші працювали на вас.

Автор зазначає: "Я хотів лише відповісти людям на запитання, чи варто тут рибалити. Чи клює тут? Тут – клює. Рибальте на здоров'я".

Історія IKEA. Бренд, що закохав у себе світ

 

IKEA – це своєрідна філософія дизайну, а не просто меблі.

Маленька шведська фірма, створена у 1943-му, змогла континент за континентом завоювати світ, увійшовши в домівки та глибоко запавши в серця споживачів.

Історія бренду нерозривно пов'язана з його засновником Інґваром Кампрадом, який протягом 70 років очолював компанію.

Його стиль роботи характеризували так: "Якщо Інґвара не було в офісі, він телефонував з будь-якого куточка світу й засипав підлеглих питаннями: "Як справи? Що продається? Потрібна моя допомога? А як там з...?".

Ця книга розповідає історію компанії від продажів поштою до гігантських магазинів по всьому світу. 80% присвячено особистості Інґвара, починаючи від його бабусі й дідуся. Не дивно, що в IKEA він запровадив підхід "родина – це фірма, фірма – це родина".

Ця ідея ніколи не спрацює! Історія заснування Netflix

 

Netflix наробила чимало галасу в Голлівуді, кардинально змінила сферу IT-технологій і не дає виспатися мільйонам глядачів по всьому світу. А починалася ця драматична бізнес-історія як стартап, який ніхто не бажав підтримати.

Ця книга спогадів співзасновника всесвітньовідомої стримінгової платформи Марка Рендольфа не є бізнес-підручником, але вона містить корисні поради успішного бізнесмена, як перетворити перспективну ідею на прибутковий бізнес-кейс.

Які ідеї підтримують інвестори? На сторінках книжки є відповідь на це питання: "Кремнієва долина обожнює цікаві передісторії.

Браян Ческі і Джо Геббіа не тягнули оренду житла в Сан-Франциско, тож їм спало на думку накачати надувний матрац та пускати людей переночувати на ньому за гроші – ось вам і Airbnb.

Тревіс Каланік напередодні Нового року спустив 800 дол на приватного водія і подумав, що має бути щось дешевше. Ось вам і Uber.

Про Netflix теж ходить гарна легенда. Ідея прийшла до Ріда, коли з нього списали 40 дол штрафу з Blockbuster за фільм "Аполлон-13", який він повернув невчасно. Тоді Рід подумав: "Круто було б дивитися фільми без остраху штрафів". Так народилася ідея Netflix".

Історія Walmart. Зроблено в Америці

 

Ця історія дуже схожа на втілену американську мрію.

Звичайний пiдпpиємeць Ceм Вoлтoн вiдкpивaє в мaлeнькoму мicтeчку Aмepики пepший Walmart, дe пpoдaютьcя тoвapи зa найнижчими цiнaми i з пocтiйними знижками, а через 23 роки стає найбагатшою людиною Америки.

Вoлтoн вклав у cвiй бiзнec пpocту ідею: кoли пoкупцi думaють пpo мaгaзин, тo acoцiюють з ним низькi цiни й гapaнтoвaнe зaдoвoлeння. Щopaзу зaoщaджуючи клiєнту дoлap, мaгaзин випepeджaє кoнкуpeнтiв.

У цiй aвтoбioгpaфiчнiй книжцi Вoлтoн poзпoвідає icтopiю cвoгo життя тa бiзнecу і з гумopoм ділиться дocвiдoм: "Усе життя я плив проти течії й переконаний, що одним із справжніх феноменів Walmart є саме ця тенденція.

Багато з наших головних можливостей виникло з потреби. Те, що ми змушені були вивчити й зробити, бо мали обмаль грошей і були невідомими в цих віддалених, маленьких містечках, дуже допомогло нам вирости як компанії".

Дмитро Дубілет. Бізнес на здоровому глузді. 50 ідей, як домогтися свого

 

Герой цієї книжки у 28 років став IT-директором Приватбанку, у 35 років продав стомільйонний бізнес і навіть обіймав посаду міністра. Мова йде про Дмитра Дубілета.

Він у серії інтерв'ю з Тимуром Вороною ділиться своїми історіями життя та реальними бізнес-кейсами.

Бізнесмен розповідає і про свої помилки: "Замість швидкого запуску проєкту, налагодження зворотного зв'язку з читачами й налаштування на їхню думку ми впродовж місяців шліфували "фішки", які в подальшому виявилися нікому не потрібними… Іще однією помилкою була розконцентрованість. Мені бракувало концентрації на найважливішому".

Як створювалися інновації Приватбанку, як мінімалізм став бізнес-принципом monobank і допоміг залучити 1,6 млн клієнтів за два роки, де шукати людей у команду та як керувати колективом, як створити вірусний маркетинг довкола продукту, як налаштувати взаємодію з державою та як розподіляти справи, щоб вистачало часу на роботу та хобі?

У кожному з дев'яти розділів Дубілет розповідає про власний досвід і ділиться 50 ідеями, що ґрунтуються на здоровому глузді.

Big Money. Принципы первых. Книга 2

 

Це друга книга бізнесмена та блогера Євгена Черняка, у якій звучать історії бізнес-леді. Перші кроки в бізнесі, залучення інвестицій, принципи формування команд, невдалі спроби та нарощення досвіду – про все це вустами жінок-підприємиць.

Лєра Бородіна розповідає про те, як вона відбила інформаційну атаку на G.Bar, презентує способи антикризового PR і пояснює значення ІТ-складової для бізнесу.

"Усі мої бізнеси працюють на власному ПЗ. На старті ми пробували використовувати готове програмне забезпечення для салонів краси. У процесі зрозуміли, що в ньому мало можливостей для аналітики. Коли працюєш на чужому ПЗ, втрачається маневреність", – згадує вона.

Марина Авдєєва поділилася принципами агресивного зростання, які допомогли її команді досягти капіталізації 30 млн дол. Ольга Гуцал розказує, як розвинула бренд LIQUI MOLY в Україні та заробила свій перший мільйон доларів.


powered by lun.ua
Подпишитесь на наши уведомления!