"Рекламна чистка": як міняється обличчя Києва

"Рекламна чистка": як міняється обличчя Києва

Понеділок, 20 травня 2019, 08:00 -
уніан
Київська влада два роки тому затвердила нові правила розміщення реклами і нині активно звільняє вулиці міста від зайвих конструкцій. На черзі — міський транспорт.

Столиця — одне з перших міст України, де влада вирішила звернути увагу на зовнішній вигляд вулиць і будинків. Хоча у спальних районах досі є місця, захаращені рекламними вивісками та білбордами, їх теж обіцяють прибрати.

Найбільш відчутний ефект від роботи КП "Київреклама", що займається демонтажем рекламних носіїв, у центральній частині міста. Тут прибрали більшість рекламних щитів і контролюють вимоги до вивісок.

На Майдані Незалежності вже нема яскраво-зеленої вивіски "Сушія", а написи Rozetka, "Укрпошта" та "МакДональдз" виконані маленькими літерами на фасаді.

Нові вимоги до оформлення засобів зовнішньої реклами в місті почали діяти з 2017 року. Обговорювали їх з учасниками ринку півтора року. Для деяких власників рекламних конструкцій Києва ці правила стали шоковими.

Згідно з правилами, Київ поділений на п'ять форматних зон, для кожної з яких прописані свої вимоги до рекламних носіїв.

У нульовій зоні, історичному центрі, розміщення рекламних носіїв заборонене. У першій зоні дозволені сіті-лайти площею до 2,16 кв м, у другій — ще й скроїли до 8 кв м, у третій — білборди до 36 кв м, у четвертій — суперсайти до 75 кв м.

Крім того, заборонено розміщувати рекламу на пішохідних і велодоріжках, ближче за 10 м від перехресть, пішохідних переходів та зупинок, ближче за 20 м від транспортних розв'язок і ближче за 50 м від залізничних переїздів.

Так, на транспортній розв'язці перед мостом Патона у 2017 році було 90 рекламних засобів, що явно шкодило безпеці руху. Зараз усі щити прибрали.

 
натиснути для збільшення

Задоволені не всі

Не всі учасники ринку задоволені цими правилами і говорять про збитки. Проте очі киян так само втомлені від засилля реклами. Особливо складно водіям, які часто за рекламою не можуть упізнати дорожні знаки.

За 30 років у Києві було розміщено близько 12 тис рекламних щитів і безліч рекламних вивісок, значна частина — нелегально. До кінця 2019 року кількість щитів скоротиться до 4 390. Всього їх власниками у Києві є 65 компаній.

"Ринок реклами Києва формувався 15 років. У 2017 році ухвалюються нові правила, відповідно до яких все це має бути знищено і побудовано по-новому за короткий термін. Місто треба змінювати, але підходи мали б бути простішими і лояльнішими для операторів", — вважає керівник ТОВ "Алеко" Олексій Гордуз.

Нові правила справді позначилися на ринку, але перед їх ухваленням учасникам довелося домовитися, хто і скільки демонтує рекламних конструкцій.

"Це рішення для бізнесу було непростим, але його прийняли 90% учасників ринку. Ключовим було розуміння кінцевої мети, строків, механізмів досягнення і ціни змін.

Зрозумілі та прозорі правила гри, чесна поведінка влади, відсутність бар'єрів. Такі умови дозволяють поліпшити бізнес-клімат", — зазначає голова громадської спілки "Асоціація операторів зовнішньої реклами України" Оксана Поліщук.

 
Натиснути для збільшення

Жодних меморандумів з цифрами щодо демонтажу реклами у місті оператори не підписували. Зрозуміло, що є і ті, хто не погоджується керуватися новими правилами і вважає їх невмотивованими. ПП "Індивідуал"і ТОВ "РА "Краш" відмовляються демонтувати свої рекламні щити і судяться з місцевою владою.

"Ми не завжди погоджуємося з виставленими нормативами щодо рекламних конструкцій, не розуміємо порядку їх виконання. Я не бачив жодних документів, які б підтверджували домовленість всіх операторів ринку про згоду з новими правилами щодо розміщення рекламних конструкцій", — додає Гордуз.

За його словами, ніхто не має повної інформації про критерії формування схеми розміщення конструкцій та формули розподілу місць.

Loading...

Хто заплатить за демонтаж

Привести рекламні конструкції у відповідність до нових правил мусять не лише оператори рекламного ринку, а й бізнесмени, які не належать до рекламної сфери.

Так, площа вивісок не повинна перевищувати 3 кв м. Зміст вивіски мусить відповідати або зареєстрованій назві компанії, або товарному знаку. Висновок щодо відповідності вивіски правилам можна оформити за десять днів онлайн.

"Ми вже замінили вивіски у понад 100 відділеннях Києва у центральній частині та навколо центру — в нульовій, першій і другій форматних зонах. Активно продовжуємо цю роботу. Повністю завершити процес оновлення плануємо до вересня 2019 року", — зазначили у прес-службі "Нової пошти".

За даними компанії, додаткові комунікації з представниками міської влади щодо формату вивісок проводити не доводилося, оскільки "Нова пошта" дотримується правил виготовлення та розміщення вивісок, не порушуючи архітектури фасадів.

Компанія зіткнулася з труднощами лише під час проведення демонтажних робіт: заважали великий транспортний потік і припаркований транспорт.

 
фото www.life-media.kiev.ua

Ощадбанк теж змінив майже всі вивіски. Для банку зміна вивісок — це питання грошей і часу. Співвласник та СЕО мережі ресторанів Salateira Олександр Савілов зазначив, що ціна на заміну вивіски залежить від складності робіт. Отримання дозволу, монтаж і сама вивіска можуть коштувати 30-60 тис грн.

Переробляє вивіску на фасаді й "МакДональдз" на "Золотих воротах". Директор з розвитку підприємства в Україні Віталій Стефурак погоджується з новими вимогами, проте вважає, що їх треба частково доопрацювати.

За його словами, нові правила не враховують інтереси закладів, що працюють на окремих ділянках та в окремих будівлях, які не є історичною цінністю, а просто потрапляють в історичний ареал. Наприклад, АЗС, комплекси побутового обслуговуванням, заклади, що надають послуги для клієнтів в автомобілях.

"У нас є багато елементів, що не є рекламними: вказівні знаки, позначки напряму руху. Це частина бізнесу, яка пояснює клієнтам, як користуватися тією чи іншою послугою. Це абсолютно не враховано в нових правилах", — додає Стефурак.

Натомість начальник управління з питань реклами КМДА Олександр Смирнов зазначає, що всі ці речі у правилах є. "Недавно ми зустрічалися з представниками заправних станцій, де розповіли їм, як встановлювати конструкції. Правила не виключають можливість розміщення навігаційних елементів", — переконує він.

За його словами, рекламна реформа у Києві триває не просто заради демонтажу конструкцій. Це, в першу чергу, якісна зміна зовнішнього вигляду столиці.

Однак такий стрімкий рух — серйозне навантаження для операторів. "Оновлення однієї конструкції коштує 40-350 тис грн, демонтаж з благоустроєм — 3-25 тис грн", — повідомили в Асоціації операторів зовнішньої реклами України.

За словами начальника управління з питань реклами КМДА Олександра Смирнова, місто було перенасичене рекламними конструкціями. Зі скороченням кількості рекламних носіїв зросте і вартість розміщення реклами для клієнтів, тому оператори ринку можуть частково компенсувати втрати, пов'язані з демонтажем.

Рекламне майбутнє

Зараз "Київреклама" демонтує незаконні рекламні засоби у другій та третій форматних зонах. Одним з найскладніших випадків демонтажу були три рекламні щити ТОВ "Лайф борд" площею 900 кв м. Демонтаж одного щита тривав майже два тижні і відбувався цілодобово.

 
 

Власникам рекламних конструкцій надсилають вимогу про усунення порушень з терміном виконання три доби. Якщо власник самостійно не усуне порушення, то це відбувається силами КП "Київреклама". Проте є власники, які після демонтажу повертають свою рекламу. Максимальний штраф — 1 700 грн.

Крім того, є складності із складанням адміністративних протоколів за порушення правил розміщення реклами. Власники або переховуються, або відмовляються надавати свої паспортні дані для оформлення адміністративного протоколу.

Читайте також
Аромат бренду. Як компанії використовують запах для збільшення продажів
Голова метрополітену: Той, хто говорить, що тариф у Києві 8 гривень - обманщик

"Вигляд міста — це спільна відповідальність киян, бізнесу та влади.

Кияни зробили заявку на місто без засилля реклами, а бізнес і влада її виконують", — зазначає Смирнов.

За його словами, на сайті "Київреклами", зареєструвавшись, можна перевірити законність рекламних конструкцій або поскаржитися на їх розміщення.

На сайті комунального підприємства також є карта з переліком дозволених рекламних конструкцій. Її аналіз свідчить, що найбільші порушники — власники та орендарі приміщень, у яких працюють лотереї та ломбарди.

Врегулювання потребує й реклама на міському транспорті та в Київському метрополітені. Управління з питань реклами над цим питанням уже працює.


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!