Українці літатимуть дешевше. Це правда?

Українці літатимуть дешевше. Це правда?

Понеділок, 15 травня 2017, 09:30 -
kbp.ua

Що сталося?

Минулого тижня і Міністерство інфраструктури, і міжнародний аеропорт "Бориспіль" оголосили про ініціативи, які повинні знизити ціни на квитки для пасажирів.

У п'ятницю найбільша національна авіакомпанія МАУ оголосила про введення low-cost-тарифів.

Оскільки "Бориспіль" — найбільший український аеропорт, який пропускає максимальну кількість пасажирів, а МАУ — найбільша авіакомпанія, все йде до того, що зниження цін на авіаперевезення відчує переважна більшість пасажирів.

Що пропонує міністерство інфраструктури?

Міністерство підготувало проект наказу, що знижує розмір збору за обслуговування пасажирів в аеропорту "Бориспіль" з  17 дол до 13 дол. Саме такий збір існував у "Борисполі" до 2008 року.

Реклама:

"За кожного відправленого пасажира у 2008 році цей тариф становив 13 дол і був змінений у зв'язку з необхідністю модернізації термінальної інфраструктури аеропорту. Термінал давно побудовано, а збір залишився, і цей збір найвищий серед аеропортів України", — заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян.

Це тільки проект, який може набрати чинності на початку липня 2017 року після проходження регуляторних процедур.

Кажуть, що ціна знизиться лише на 4 доларів?

Формально — так. З іншого боку, в Міністерстві інфраструктури розраховують, що зниження розміру збору до 13 дол дозволить залучити в Україну нові авіакомпанії, європейські лоукости. Це вплине на зростання конкуренції серед авіакомпаній, збільшення кількості рейсів і як наслідок — на зростання пасажиропотоку.

Скільки взагалі ці збори займають в структурі вартості квитка?

Не так багато. На прикладі структури вартості авіаквитка за маршрутом Київ — Лондон — Київ (через Франкфурт) можна побачити, що здебільшого ціна залежить від тарифів, які встановлює авіаперевізник, і паливного збору.

Нажмите для увеличения
Натисніть для збільшення
MEDIUM.COM

Що пропонує керівництво Борисполя?

Щоб знизити ціну на квиток, аеропорт розробив нову заохочувальну систему знижок для залучення авіаперевізників.

Ідея проста: аеропорт готовий давати авіакомпаніям знижки за те, що ті нарощують пасажиропотік і відкривають нові маршрути, але натомість просить відобразити цю знижку у ціні квитка.

Так, "Бориспіль" обіцяє авіакомпаніям знижки на пасажирський збір та збір за посадку-зліт до 80% при відкритті нового міжнародного рейсу. Новим напрямком вважається аеропорт, куди авіакомпанії не літали чотири роки і який знаходиться на відстані понад 100 км. Знижка 80% діє тільки перший рік і кожного наступного року зменшується на 20%.

Також авіакомпанії отримують знижку на пасажирський збір до 80% за залучення трансферних пасажирів. Крім того, авіакомпанія надає знижку на пасажирський збір до 40% при збільшенні кількості перевезених пасажирів.

І як це позначиться на кінцевій вартості квитка?

За словами голови аеропорту "Бориспіль" Павла Рябікіна, щоб авіакомпанії могли приєднатися до цієї системи знижок, вони повинні знизити ціни на авіаквитки. Немає зниження цін — немає знижок.

"Я не беруся називати якісь точні цифри, на скільки відбудеться зниження, але сподіваюся, що всі ми це відчуємо", — каже він.

У "Борисполі" сподіваються: всі великі авіакомпанії, що літають з аеропорту, будуть готові працювати за цією системою.

Що запропонувала компанія МАУ?

МАУ ввела тариф low-cost з додатковими обмеженнями й одночасно значно знизила ціни на авіаквитки на внутрішні та міжнародні рейси.

Головний мінус — квитки low-cost не можна буде повернути або обміняти навіть зі штрафом, а оформити їх потрібно за 180 днів до дати вильоту. Найдешевшими квитками зможуть скористатися ті, хто планує переліт за десять місяців.

Безкоштовно пасажир зможе взяти з собою тільки ручну поклажу вагою до 7 кг.

МАУ зможе запропонувати 500 тис квитків на рік за спеціальною ціною. Для порівняння: Ryanair у 2017 році планує перевезти лише 250 тис пасажирів.

Можна декілька прикладів?

Ціни на квитки справді стали значно нижчими.

Рівень ціни залежить від тривалості перельоту і глибини бронювання - за 10, 8 і 6 місяців до вильоту:

Рейси по Україні: 249, 504 і 769 гривень або 9, 19 і 29 доларів відповідно;

Рейси тривалістю до 2-х годин: 587, 769 і 1299 гривень або 21, 29 і 49 доларів відповідно;

Рейси тривалістю до 3-х годин: 822, 1034 і 1564 гривні або 31, 39 і 59 доларів відповідно;

Рейси тривалістю більше 3-х годин: 1087, 1299 і 1830 гривень або 41, 49 і 69 доларів відповідно.

Перші новини про зниження цін МАУ спричинили небувалий ажіотаж, через що сайт компанії якийсь час був недоступний.

А як щодо внутрішніх перельотів?

У МАУ ціни всередині країни знизили до рівня "проїзду в фірмовому вагоні купе".

Квитки за напрямом Київ — Львів на січень 2018 року доступні у продажу за ціною 774 грн в обидва боки. Злітати з Києва у Дніпро і назад можна буде за 1 004 грн. Стільки ж коштують авіаквитки на рейси між Києвом та Одесою.

Що усіх підштовхнуло до зниження цін на квитки?

Як 2016 року Uber вплинув на ринок таксі, змусивши вітчизняних конкурентів поліпшити сервіс, запустити програми для смартфонів і ввести послугу безготівкової оплати, так і на ринок авіаперевезень вплинув прихід ірландського лоукостера Ryanair.

Оскільки авіакомпанія не хоче платити більше 7,5 дол за аеропортовий збір, Міністерству інфраструктури та "Борисполю" довелося піти ірландському лоукостеру назустріч. Крім того, треба було уникнути неприємностей з іншими авіакомпаніями і надати рівні умови для всіх авіаперевізників.

МАУ ж пішла на крок із знижками, щоб не втрачати пасажирів та успішно конкурувати із західними лоукостерами.

Хто виграє і програє від зниження цін?

Передусім виграє пасажир — він зможе літати дешевше. Також виграють авіакомпанії, насамперед МАУ, яка у 2016 році перевезла близько 6 млн пасажирів.

Для "Борисполя" зниження прибутку виявиться істотним. За словами Рябікіна, фінансовий план на 2018 рік доведеться міняти. Разом з тим, в аеропорту сподіваються на таке зростання пасажиропотоку, яке компенсує втрати. Також аеропорт планує нарощувати доходи завдяки неавіаційним зборам.

А багато українців взагалі літає?

Не так багато. Авіатранспортом користуються лише 4% українців. У Польщі — 25%.

Реклама: