Київ після "Євро"

Київ після "Євро"

Субота, 18 травня 2013, 18:02 -
У 2012 році Колесніков твердив: "Вертодромом зможуть користуватися МНС і Мінздоров'я, а кияни і гості столиці - літати в "Бориспіль". Однак замість екстрених служб об'єкт використовують донецькі бізнесмени для показів мод.

У Києві в результаті "Євро-2012" аеропорт, як і у Львові, зазнає збитків.

У німецькій пресі навіть є спеціальний вислів: "білі слони". Так називають аеропорти і стадіони, котрі пустують після гучних чемпіонатів.

Київський стадіон, на відміну від львівського, зводить кінці з кінцями завдяки матчам "Динамо".

На вертодромі Януковича влаштовують покази мод і прагнуть забудувати нові ділянки дніпровських схилів.

Реклама:

Бориспіль

Для "забезпечення розвитку аеропорту "Бориспіль" держава виділила з бюджету 542,69 млн грн. Ці гроші пішли на реконструкцію електропостачання, а також на розробку проекту та реконструкцію двох перонів - S і F.

Вже за кошти інвестора та самого аеропорту було збудовано кілька терміналів, закуплено обладнання та облаштовано автостоянки.

Цілком прогнозовано, що збільшення пасажиропотоку не відбулося.

Київ не став ні діловим, ні туристичним центром, а угода про "відкрите небо", котра б дозволила західним авіакомпаніям простіше приземлятися в Борисполі, не підписана. І от через обслуговування нової інфраструктури і кредитів, узятих для "Євро-2012", колись прибутковий аеропорт зазнає збитків.

У першому кварталі 2013 року міжнародний аеропорт "Бориспіль" отримав чистий збиток у розмірі 60,6 млн грн, тоді як перший квартал 2012 року аеропорт закінчив із 167,5 млн грн чистого прибутку.

При цьому чистий дохід аеропорту в першому кварталі 2013 року становив 279, 4 млн грн, що на 17,4% менше, ніж у січні-березні 2012 року.

Генеральний директор аеропорту Антон Волов вважає, що робота "Борисполя" у 2013 році збиткова через виплати відсотків за раніше взятими кредитами, зокрема, на будівництво нових терміналів для "Євро-2012".

Пропускна спроможність аеропорту за рік становить 25 млн пасажирів. За 2012 рік використано менше половини цих потужностей. Не сприяє розвитку "Борисполя" і банкрутство "Аеросвіту", маршрути якого і досі не освоїли інші авіакомпанії. А кожен третій рейс аеропорту належав саме збанкрутілій авіакомпанії.

Зал офіційних делегацій

Є у "Борисполі" ще один євро-об'єкт - Державне підприємство "Зал офіційних делегацій". Воно надає послуги з VIP-обслуговування авіапасажирів у міжнародному аеропорту "Бориспіль".

Це - "проходження паспортного та митного контролю через спеціально обладнані пункти, індивідуальна зустріч або посадка пасажирів на літак, оформлення перевізних документів та реєстрація на рейс висококваліфікованим персоналом із знанням іноземних мов, очікування авіарейсу в затишних залах, обладнаних кондиціонерами та новітньою технікою, організація прес-конференцій, банкетів, послуги барів".

"Бориспіль", термінал D. Фото ЕП

"Зал" коштував держбюджету 314, 4 млн грн. Ще 80,23 млн грн пішло на будівництво перону для цього ж комплексу. Всього - 394,63 млн грн.

Вартість обслуговування однієї особи у "Залі" становить 350-2700 грн. У 2012 році за право відчути себе "віпом" заплатило 97 644 пасажири. Якщо кожен з них виклав 2 700 грн, то виходить половина вартості будівництва. Однак не варто забувати про утримання "Залу офіційних делегацій".

Вертодром Януковича

"Вертолітний майданчик Януковича" на дніпровських схилах має й офіційну назву - Центр адміністративно-ділової авіації (вертодром "Дніпро-1"). На спорудження цього об'єкта до "Євро-2012" держава не витратила ні копійки, якщо не рахувати вартості столичної землі на дніпровських кручах поблизу Верховної ради.

Заради цього майданчика псують Київ. Фото texty.org.ua

Будівництво оплачувала маловідома компанія "Амадеус Ко".

У 2012 році тодішній міністр інфраструктури Борис Колесніков твердив: "Вертодромом зможуть користуватися всі аварійні служби, в тому числі МНС і Мінздоров'я, а кияни і гості столиці - замовляти чартерні рейси чи купувати квитки на вертоліт, який літатиме між аеропортом "Бориспіль" і майданчиком "Дніпро-1".

Фото texty.org.ua 

Година польоту на гвинтокрилі в середньому коштує 2 тис дол. Не з тими киянами спілкується колишній віце-прем'єр. Замість екстрених служб вертодром використовують донецькі бізнесмени для показу мод, які організовують їх дружини.

Забудова дніпровських схилів триває під фантастичними приводами: згадана "Амадеус" вже зводить там "дата-центр", тобто велику серверну.

Заради комфорту президента знищують паркову дорогу. Фото texty.org.ua

Жуляни

Міжнародний аеропорт "Київ" (Жуляни) від проведення футбольного чемпіонату, схоже, тільки виграв. Спеціально до "Євро-2012" був збудований міжнародний термінал, який, щоправда, був профінансований інвесторами.

Аеропорт "Київ" виграв від проведення "Євро-2012". Фото texty.org.ua

Держава ж виділила кошти на реконструкцію штучної злітно-посадкової смуги, доріжок для руління, стоянок, перону, світлосильного обладнання, а також на огорожу по периметру аеропорту - всього 204,6 млн грн.

Аеропорт "Бориспіль" страждає від недостатнього навантаження, натомість "Київ" такої проблеми не має. Фото texty.org.ua

За час чемпіонату послугами "Києва" скористалися 91,4 тис пасажирів. Загалом у 2012 році потік пасажирів становив майже 862 тис осіб, це на 83,4% більше, ніж у 2011 році.

Київ не став діловим центром, отже, потік пасажирів не збільшився. Фото texty.org.ua

Потік пасажирів у "Києві" на міжнародних рейсах зріс на 55,7% або на 590,4 тис осіб. Пояснення просте: з Жулян почав літати лоукост "ВізЕйр".

Стадіон

НСК "Олімпійський" коштував для держави майже 4,7 млрд грн. Коли ці гроші повернуться - сказати важко. Зараз він вважається головною спортивною ареною України та одним з найкращих стадіонів у Європі. Відповідно, країна отримала престиж, а влада - легальний привід похизуватися своїми здобутками.

"Олімпійський" входить до складу державного концерну "Спортивні арени України", який підпорядковується "Укрєвроінфрапроекту" - центральному органу виконавчої влади, який відповідає за "Євро-2012" та реалізацію інфраструктурних проектів.

У відповідь на запит про кількість відвідувачів НСК в "Укрєвроінфрапроекті" відповіли, що під час "Євро-2012" футбольні матчі відвідало 320 920 осіб, а в другій половині 2012 року на "Олімпійському" побувало орієнтовно 443 200 осіб.

Після "Євро" на "Олімпійському", крім футбольних матчів, екскурсій та виставок відбуваються концерти світових зірок. Торік улітку там виступили Red Hot Chili Peppers і Мадонна.

Перед концертом Мадонни. Фото ЕП

Невдовзі там відбудеться концерт Depeche mode. Також "Олімпійський" пропонує оренду залів, святкування весіль і днів народження.

Раніше Колесніков заявляв, що утримання стадіону буде коштувати 120 млн грн на рік і очікував, що через два роки арена вийде на самоокупність.

Однак на початку 2013 року директор ДК "Укрспортарени" Володимир Генінсон повідомив: "Ми вже вийшли на самоокупність, навіть більше - за підсумками цього року планується чистий прибуток - 1,5 млн грн. 50% ми отримали від "Динамо" (Київ), решта - від проведення невеликих заходів, партнерів і концертів".

Про повернення вкладених коштів офіційні особи мовчать.

Дороги

Столичний проспект Бажана, який перебудовували майже рік, вистояв зиму, проте шикарний ремонт не зачепив бічні вулиці, особливо біля метро Славутич.

Розв'язка біля моста Патона хоча і нагадує головоломку, але якщо добре подумати, свою функцію виконує. Шкода, що окультурений парк між Мостом метро і Мостом Патона пустує - автомобільне шосе намертво відрізає його від пішоходів.

Реклама: