Ювеліри з "Чорноморнафтогазу"

Ювеліри з "Чорноморнафтогазу"

Середа, 28 листопада 2012, 13:57 -
"Чорноморнафтогаз" розповів, що болти, куплені в 80-160 разів дорожче від ринкових цін, так і коштують. Бо вони із суперсталі. Насправді ж болти із срібла коштували б дешевше.

Нарешті добра традиція цивілізованих стосунків з пресою докотилася і до "Чорноморнафтогазу".

У відповідь на наше повідомлення про коштовні болти ми отримали не глухе роздратування чиновників, а цілком пристойну і офіційну відповідь від першого заступника голови правління - головного інженера Григорія Горобця.

Правда, лист до "Наших грошей" був надісланий досить специфічно: шляхом вивішування його на власному сайті. Але, напевне, у Криму вірили, що ноосфера нам підкаже туди зазирнути. Що, зрештою, і сталося. Щоправда, через кілька днів.

Загальний концепт "спростування" такий: ціни правильні, бо це не просто болти. Вони лише зовні схожі на звичайні. А насправді вони призначені для екстремальних умов, тому виготовлені із суперсталі. Звідси й космічні ціни.

Ну що ж. Ми, безумовно, тішимось, що "Чорноморнафтогаз" доробився до мегаболтів. Однак є нюанс. Навіть кілька. Аби про них розповісти, подамо "спростування" повністю. З нашими коментарями до кожного абзацу.

Державне акціонерне товариство "Чорноморнафтогаз" за результатами конкурсних торгів уклало договір з ТОВ "Індекстрейд Україна" на поставку деталей для двигунів електростанцій, встановлених на морських стаціонарних платформах (категорія 34.30.1 "Вузли та деталі до двигунів внутрішнього згорання" Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97).

Вказаний договір не передбачає постачання автозапчастин. Всі запасні частини відповідно до даного договору призначені для обслуговування газодизельних та газопоршневих електростанцій, що встановлені на морських стаціонарних платформах (МСП) та забезпечують їх безперебійну роботу.

У нашій новині ми написали слово "автозапчастини", оскільки майже вся номенклатура призначалася для двигунів Ярославського моторного заводу, які зазвичай використовуються на вантажівках.

Однак ЧНГ абсолютно правий: ці деталі підходять і до двигунів, які встановлюються на дизельних електростанціях. А їх справді можна встановлювати на морських платформах.

Треба буде натякнути ярославцям, аби називали свої вироби запчастинами для дизельних генераторів морських платформ. Водіям буде приємно. Але це так, до слова. Головне все-таки нижче.

Відносно відповідності запропонованих цін на зазначену закупівлю середньо-ринковим повідомляємо, що відповідно до умов документації конкурсних торгів на закупівлю учасником-переможцем торгів ТОВ "Індекстрейд Україна" до укладання договору було надано експертний висновок Торгово-промислової палати Криму щодо визначення цін на ринках України на вузли та деталі до двигунів внутрішнього згорання необхідної специфікації.

Так, згідно з вказаним висновком ціни за одиницю продукції - болт М14х1,5х35 310260-П29 можуть коливатися в межах 321-399 грн з ПДВ, за болт М10х1х22 310122-П29 - в межах 120-150 грн, ключ торцевий 24 мм 200-3901578-Б2 - в межах 1230-1515 грн.

Запропонована ціна ТОВ "Індекстрейд Україна" за одиницю вищезазначеної продукції склала відповідно 391,5 грн з ПДВ, 146,28 грн з ПДВ та 1 485 грн з ПДВ, що не перевищує зазначених цінових меж, визначених проведеною ТПП Криму експертизою.

Фото blackseagas.com

О ці улюблені експерти Кримської торгово-промислової палати! Уперше ми з ними зіткнулися у справі "вишки Бойка". Тоді ці світочі дали "Чорноморнафтогазу" довідку, що бурова установка коштує "від 355 до 410 млн дол".

Тоді така була концепція влади. Згодом логіка "Нафтогазу" змінилася, і вишка почала коштувати 250 млн дол, а решта - додаткові послуги. З довідкою торгово-промислової палати вийшло "якось невдобно", відтак її більше не піарили.

Хоча правоохоронці могли б поцікавитися, підпис якого експерта "ввів в оману контрольно-ревізійні органи". І чи не можна це трактувати як "попередню змову".

Тим паче, довідки ТПП клепає часто. Прикриваючи, наприклад, тендерну корупцію в Євпаторії. Просто їм це вдається робити якось непомітно. Поки що. Будемо вважати, що ми теж не помітили, тим паче, що попереду - основне.

Слід зазначити, що у згаданій публікації на сайті "Наші гроші" наведена ціна на аналогічну продукцію, яка, можливо, використовується як автозапчастини, але не підходить для обслуговування газодизельних та газопоршневих електростанцій, встановлених на морських стаціонарних платформах - МСП.

Болти, гайки, шпильки та інші запчастини для обладнання на МПС виготовляються із спеціальної інструментальної сталі, оскільки морські виробничі об'єкти товариства є об'єктами підвищеної небезпеки, і для забезпечення їх ефективної та безперебійної експлуатації необхідна закупівля якісних матеріалів.

Відсутність продукції з такими технічними характеристиками може призвести до серйозних порушень дотримання техніки безпеки в морських умовах та в результаті - до виникнення аварійної ситуації.

ЧНГ стверджує, що куплені болти - просто щось неймовірне. Вони призначені для роботи в суворих морських умовах, тому звичайна сталь їм не підходить. Може, й так. Тільки у державних структур в Україні є один такий милий обов'язок: детально вказувати, що саме вони купують на тендерах.

Якщо машину - то "Ланос" чи "Мерс", якщо ванну - то алюмінієву чи гідромасажну. Бо якщо цього не робити, то можна купити, наприклад, яйця, а перевірці повідомити, що малися на увазі яйця Фаберже.

Фото radiosvoboda.org

Крім того, журналісти, на жаль, не мають змоги ознайомитися з тим, що ж насправді було поставлено. Та й ніхто не може. І якщо в документах вказано: "болти для двигуна внутрішнього згоряння ЯМЗ, значить, вони і повинні бути поставлені. А коштують вони рівно стільки, скільки ми написали.

Щоправда, "інструментальна сталь" нас зацікавила. Бо якось такі болти знайти у вільному продажу дуже важко, але ЧНГ десь знайшов.

Відтак ми ознайомились з цінами на просто інструментальну сталь. Одразу скажемо, що звичайна сталь для звичайних болтів може коштувати до 10 тис грн за тонну. Інструментальна сталь - 130 тис грн за тонну, тобто в 13 разів дорожче.

Однак у нашій новині ми написали про два види болтів, тендерна ціна на які відрізнялася від ринкової в 80-160 разів! Звідки береться ще один коефіцієнт, який піднімає ціну на болти ще на один порядок?

При цьому варто відзначити ще таке. Болти М14х1,5х35 ЧНГ придбав по 391,5 грн за штуку. Маса одного болта - 140 грамів. Відтак болт коштує близько 2,8 грн за грам або 2 млн грн за тонну. Це майже вдвічі дорожче від срібла в банках - 1,6 грн за грам. Може, ЧНГ відразу замовив би золоті болти? Вони взагалі не іржавіють.

Ще одна недолугість. У нашій новині за браком часу ми порівняли з ринковими ціни лише трьох товарних позицій. Це з 431 найменування тендеру ЧНГ. Взяли два види болтів і один торцевий ключ, які є простими для розуміння.

Однак з нами почали грати в "спеціальну інструментальну сталь", вимог щодо якої в конкурсній документації взагалі не було, і яка з'явилася як хоч якесь обґрунтування космічних цін лише зараз - у "спростуванні".

Тому заглибимося в інші товарні позиції, які менш знайомі широкому загалу, але які виключають можливість використання спецсталі. Навмання обираємо "Вимикач автоматичний ВА88-35 200 А з незалежним розчеплювачем РН - 250/400", який ЧНГ купив по 7 395 грн за штуку (209-а позиція в 12084M278213_АЦЗО_2).

Шукаємо у відкритих джерелах і знаходимо: 904 грн за вимикач ВА88-35 200А і 216 грн за розчеплювач РН - 250/400. В сумі - 1 120 грн за комплект, який ЧНФ купив по 7 395 грн.

Фото ohtyrka.net

За рахунок якої сталі взялася різниця в сім разів? Корпус виконано з платиновою позолотою з паладію? І чи взагалі десь бувають такі ціни навіть на суперінструментальну мегаспецталь? А ось і відповідь, оцініть.

Так, на сайтах російських спеціалізованих виробників аналогічна продукція продається по 10-30 дол. Це також підтверджується інформацією з відкритих джерел, хоча зазначена ціна не включає розмитнення та інші податки та збори.

Дуже хотілося б уточнень: на які це джерела посилається ЧНГ? Коли ми порівнюємо ціни, то завжди ставимо гіперпосилання на відкриті джерела, щоби нас можна було перевірити.

Однак пан Горобець вирішив переконати нас таємничими "сайтами російських спеціалізованих виробників" та ще більш загадковими "відкритими джерелами".

Ми люди, знаєте, недовірливі. Доки не побачимо каталог з такими придуркуватими цінами, такими й залишимось. Бо так наступного разу ЧНГ зішлеться на каталог NASA із середніми цінами на болти для зорельотів. Там сталюка має бути ще кращою. Чи, принаймні, дорожчою.

Таким чином, порівняння ціни, наведеної у статті на сайті "Наші гроші", не є об'єктивним та коректним.

Крім цього, звертаємо увагу, що відповідно до умов документації конкурсних торгів на закупівлю та укладеного договору якість товару підтверджується сертифікатами відповідності, свідоцтвами про визнання продукції тощо при поставці продукції на склад товариства.

Абсолютно не маємо сумніву, що підтверджується. Особливо якщо зважати на те, що в документації нема ані слова про інструментальну чи леговану сталь.

Таким чином, на підставі викладеного, закупівля товару у ТОВ "Індекстрейд Україна" товариством була здійснена у відповідності з вимогами закону за принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, недискримінації учасників, об'єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів.

Вважаємо за доцільне, щоб Ви розмістили на сайті це спростування.

Виконуємо з неймовірною насолодою і щирою вдячністю за те, що "Чорноморнафтогаз" хоча б спробував пояснити журналістам їхню тупість на відміну від багатьох інших державних структур.

Як подяку можемо зробити для "Чорноморнафтогазу" одну інтелектуальну роботу.

Оскільки ми вже викачали чинні прайси кількох виробників, то відтепер маємо ціни на всю номенклатуру, яку замовляв ЧНГ на цьому тендері. Можемо підрахувати і вивести загальну суму. Бо чого тільки не зробиш для рідної держави, її підприємств і її правоохоронних органів.

Оригінал публікації: Ювеліри із «Чорноморнафтогазу»


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!