KIA випустив конкурента Honda Accord

KIA випустив конкурента Honda Accord

П'ятниця, 13 січня 2012, 10:36 -
Корейці явно прагнуть відібрати частину ринку в японських автовиробників. Причому, між Hyundai і KIA існує поділ праці. Тільки сліпий не помітить, що нова Hyundai Sonata дуже схожа на Toyota Camry. А ось Optima, судячи з динамічних форм та внутрішнього "фаршу", повинна залучити частину шанувальників Honda Accord.

Я знав, що лечу на тест-драйв нової KIA Optima, але навмисно не читав про неї нічого. Більше того, навіть не уявляв собі, як виглядає цей автомобіль. Саме тому Optima приємно шокувала.

Досі пам'ятаю, як спускаюся до паркінгу аеропорту Ніци, а там стоїть суміш Honda Accord, "трійки" BMW і навіть Jaguar XJ. А поруч з нею - ще приблизно тридцять "Оптім" абсолютно різних кольорів. Захотілося відразу залізти в кожну з них і їхати, їхати, їхати.

Знову ж, не випадково в гаражі аеропорту стояли машини виключно в топ-комплектаціях, які не доїдуть до України. А саме, шкіряний салон (в основному світлий), обшита шкірою торпеда, вентиляція сидінь, величезний панорамний дах з люком і дерев'яним кермом. Горезвісний WOW-effect спрацював по повній програмі, і шалене враження тільки посилив той факт, що ми заблукали і замість п'ятнадцяти хвилин їхали годину вздовж нічного узбережжя Ніци.

Потім у мене було чотири дні, щоб придивитися і знайти недоліки в дизайні машини. Зрештою, я причепився до дисків. До комфорту всередині не з'явилося жодної претензії - мабуть, крім однієї, про яку скажу пізніше. Корейці постаралися на славу.

Джерело: Falcon Auto

Як і все у німців, вибір міста виявився далеко не випадковим. У Франції на KIA не їздять. Поки що. До цих пір пам'ятаю погляд французьких поліцейських, які дивилися, як до них наближається моя Optima. Це були погляди індіанців, які вперше побачили величезний іспанський корабель. Цікаво, кого вони чекали побачити за кермом? Я мимоволі втиснувся в сидіння.

ЩО ТАКЕ KIA?

Ще років десять тому житель Сеула, який починав заробляти, тут же пересідав з корейського автомобіля на японський. Hyundai і KIA були аналогами радянських "Жигулів" та "Волг", і в 1990-х були ламкими, некомфортними, але дешевими. Досі на українських просторах трапляються старі KIA - Sportage і Shuma, які мають погану славу серед власників. Тендітні, примхливі тарантаси.

Але в 1998 році Hyundai поглинув KIA, і в житті компанії почався новий етап. Потрібно визнати, що нове життя почалося у всіх корейських виробників - вони стали семимильними кроками наздоганяти японських колег. Через кілька років ми змогли це відчути. Автолюбителі України зрозуміли, що корейська машина може бути хорошою.

KIA Cee'd

"Гарна" в розумінні людей, розбещених хіба що BMW і Volvo, що були у використанні, - це насамперед не ламка. Розум наших сучасників буквально підірвали Daewoo - Nubira, Leganza і звичайно ж "народний автомобіль" Lanos. Виявилося, що можна проїхати на машині "сотню", і всього лише поміняти розхідники.

Так, корейські машини були незручними та мали погану звукоізоляцію, але вони вже стали надійними, а деякі - "невбивчими". Більш комфортабельні Hyundai Sonata передостаннього покоління з'явилися трохи пізніше, і відразу відібрали пристойний шматок ринку у "японців" і навіть "німців".

Великий сюрприз прийшов від KIA у 2006 році. Таксисти всієї Україні досі намотують сотні тисяч км на недорогих і витривалих Cerato.

Але KIA так і користувалася б іміджем дешевої і ненадійної машини, якби не інший рекордсмен - Cee'd.

Модель з'явилася в 2006, але стала приголомшливо популярною в 2007 році. До неї ніхто навіть не підозрював, що за корейську машину можна платити таку ж ціну, як за японську. Але Cee'd дійсно продавався. Зрештою виявилося, що він мав вади у підвісці, але це вже нікого не зупиняло. Частково, продажам допоміг бум кредитування, завдяки якому в 2007-2008 році будь-яка родина середнього достатку могла придбати нове авто.

У Cee'd вперше яскраво проявився новий підхід, завдяки якому сьогодні продажі корейських машин б'ють в Україні всі рекорди. У порівнянні з дорогими "японцями" (на кшталт Honda), автомобілі KIA все ще залишаються дешевими, а в порівнянні з "європейцями" - не такими комфортабельними. Але при цьому вони вже майже такі ж економічні, надійні та швидкі, як більшість "японців". А ще вони мають додаткові опції, за які в "європейських" салонах довелося б викласти півтори, а то й дві ціни машини.

Так, сьогодні корейські авто не такі "електронні", як "європейці". Але в очах наших споживачів це скоріше плюс. Запитайте власників Mercedes і Range Rover, як часто вони заїжджають на СТО, щоб розібратися з "глюками" в складних електронних системах.

Ну і просто, з естетичної точки зору, Cee'd був першою красивою KIA.

Цікаво, що його брат-близнюк - Hyundai i30 - вже не користувався тим же успіхом. Справа навіть не в тому, що він виявився дорожчим. Просто люди за звичкою продовжували купувати Cee'd.

ЯК З'ЯВИЛАСЯ OPTIMA

KIA Magentis

Optima прийшла на зміну попередньому поколінню машин D-класу, що виробляла KIA. У Європі машини попереднього покоління продавалися під назвою Magentis, і лише в США - як Optima. Тепер по всьому світу, крім Китаю, просуватиметься Optima. І очевидно, що разом зі зміною імені модель повинна поламати всі звичні стереотипи, які стосуються KIA.

Magentis випускалася на одній базі з Hyundai Sonata, і очевидно мала призначення бути "дешевою Сонатою". Схоже, вона навмисно була непомітною зовні і вкрай простою всередині, а також досить посередньою в управлінні (відчутно нахилялася в поворотах). Просто дешева містка сімейна машина.

Але ще в середині 2000-х років KIA захотіли відрізнятися від батьківської компанії, і перестати бути "дешевим Hyundai”. У 2006 році компанія почала експерименти з дизайном, і для цих цілей переманила Петера Шрайера, який до того працював з Audi та VW.

Його стиль у дизайні став помітним на попередньому поколінні машин, які випускалися слідом за Cee'd. З'явилися Cerato і Magentis з характерними гратами, які сам Шрайер назвав "паща тигра".

 Джерело: Falcon Auto

На мій особистий погляд, перші експерименти виявилися посередніми, і машини швидше можна було назвати носіями жахливого, а не сміливого дизайну. Це та ж історія, що у Renault і Nissan передостанніх поколінь - в гонитві за космічними мотивами, дизайнери часом перетворювали машини на відверті непорозуміння. У KIA красою на загальному тлі виділялася, мабуть, тільки нова Cerato Koup - купе С-класу. Проте, салон цієї автівки могли б зробити красивішим.

Але минуло кілька років, і з'явилася Optima. Це зовсім інша історія. Нова представниця D-класу стала красивою як ззовні, так і в середині. Це зовсім новий рівень для KIA.

Єдина деталь екстер'єру машини, яка викликала критичне ставлення, - це диски. Ті самі 18-дюймові диски, якими так пишається KIA, мені здалися схожими на ніж від м'ясорубки. Втім, напевно знайдеться багато людей, яким така форма дуже сподобається.

 Джерело: Falcon Auto

В іншому, дизайн нового авто приголомшливий. Головну ідею, яку закладав у нього Петер Шрайер, зрозуміти нескладно - відбити ринок у "японців". У KIA відкритим текстом визнають, що конкурувати з автомобілями преміум-сегмента (тими ж BMW, Volvo, Audi і Mercedes) їх машини не в змозі, зі зрозумілих причин. Неможливо ще вчора робити машини, які на батьківщині сприймаються як "Жигулі”, а через три роки перейти у топ-сегмент.

"Ми розуміємо, що не можемо конкурувати з європейськими преміум-брендами. Але ми цілком можемо скласти конкуренцію японським виробникам, а також європейським компаніям Peugeot, Opel, Citroen, Ford", - так говорять представники KIA.

Щоб відібрати частину ринку у Peugeot, Citroen і нечисленних японців, KIA не просто "заточили" свої машини під європейські вимоги. Туди поставляються переважно економічні дизелі, що мають більш багату "начинку”, ніж європейські і навіть японські конкуренти.

ЯПОНІЯ В НЕБЕЗПЕЦІ

Корейці явно прагнуть відібрати частину ринку в японських автовиробників. Причому, між Hyundai і KIA існує поділ праці. Тільки сліпий не помітить, що нова Hyundai Sonata дуже схожа на Toyota Camry. А ось Optima, судячи з динамічних форм та внутрішнього "фаршу", повинна залучити частину шанувальників Honda Accord.

Honda Accord

Якщо п'ять років тому це було неможливо, то сьогодні вона має шанси на успіх. Справа в тому, що Accord завжди славився традиційними "хондовским" плюсами: витривалістю, керованістю і, звичайно, хорошою розгінної динамікою. Завдяки технології VTEC, "хондовський" 2,4 був у півтора рази потужніший, ніж "тойотовський". За відчуттями - так точно.

Однак кілька років тому Honda вирішила переходити в преміум-сегмент, щоб відвоювати частину ринку в BMW. Останнє покоління Accord принесли в жертву європейським цінностям. За паспортом, машини залишилися настільки ж швидкими, але в реальності втратили вибуховий характер. Вони перетворилися на плавний натяк на BMW, з акцентом на економію бензину і чистоту вихлопу. "Свіже" покоління Accord ще тільки на підході, але новий Civic вже розчарував любителів Honda. "Взагалі не їде", - так тепер кажуть про машину, що колись була відома своєї жвавістю.

Optima з'явилася дуже вчасно. Машина безумовно гарна, в міру комфортна і жвава. І вже, скоріш за все, достатньо надійна. У рейтингах "ламкості" автомобілів, які регулярно складаються в США, корейські машини вже давно виглядають краще, ніж європейські і навіть японські. А ось за "фаршем" вони наздоганяють і переганяють "японців".

Відразу варто сказати, що по комплектації змагатися з Accord зможе лише топ-версія Optima. В українських прайсах вона позначається як luxury, хоча для Європи випускається ще багатша комплектація - саме на таких машинах ми проходили тест-драйв у Франції. Світлий салон, дерев'яні вставки на кермі, панорамний дах і дуже непогана шкіра надають машині дорожнечі, не властивій раніше автомобілям марки KIA.

 Джерело: Falcon Auto

Це те ж саме враження, яке ви отримаєте, сидячи в салоні Accord в комплектації Advanced, але за зовсім інші гроші. Ціна Optima в комплектації luxury в Україні коштує $34000, і виглядає набагато дорожче цієї суми. Accord в комплектації Advanced коштує на $10000 дорожче, а в її салоні складається відчуття, що вас обдурили на дрібницях. Адже як не крути, Honda ще не BMW і не Volvo.

Optima розчарує лише шанувальників універсалів. Корейці поки що вирішили обмежитися випуском авто виключно в кузові седан. "Універсал затребуваний тільки в Європі, а в іншому світі добре розходяться седани. Тому ми ще подумаємо. Не знаю, як довго", - говорять представники німецької KIA.

Так, ми повинні розуміти, що неможливо за $34000 продавати більш "напаковане” авто, ніж авто за $ 44000. На чому заощадили творці Optima, подивимось через якийсь час. Може бути, метал не тієї якості, або менш загартовані болти. Такий козир, як японська якість, перебити нелегко.

Але корейці знайшли вихід. Свого часу Hyundai почала завойовувати європейський ринок, і запропонувала всім покупцям машин п'ятирічну гарантію. Це була чесна п'ятирічна гарантія на все - на слові "все” робився особливий акцент. Така щедрість спрацювала, і Hyundai визнали. Оцінивши успіх "старшого брата", KIA вирішила дати сім років гарантії.

У Європі це буде дійсна гарантія на все. "Підвіска? Так. Двигун? Так. Корпус? Так. Гарантія на всі абсолютно сім років", - присягнувся німець, який презентував Optima і новий Soul.

Яка буде ситуація з гарантією в Україні, покаже час. Традиційно, у нас найбільший термін застосовується тільки до ризиків виникнення наскрізної корозії. Тож, якщо ви дозрієте купити собі KIA, обов'язково з’ясуйте цей момент.

Згодом у "Фалькон-Авто" надали уточнення. Виявиллся, що 7-річна гарантія KIA застосовується до двигуна (окрім навісного обладнання на кшталт стартера, генератора, термостата, свічок, компресору кондиціонеру та такого іншого), роздавальної коробки та коробки перемикання передач.

БЛИЗЬКЕ ЗНАЙОМСТВО

Традиційно для "корейців", машина дуже "нафарширована" опціями. Призначення багатьох кнопок на "бороді" особисто мені залишилось невідомим. За чотири дні я зміг зрозуміти призначення тільки половини з них.

Джерело: Falcon Auto

Усередині Optima стала відчутно більшою, ніж Magentis, та набагато зручнішою. Але саме час сказати про недолік. Борючись за красу, корейці зробили машину більш присадкуватою. І передні стійки довелося сильно нахилити.

В результаті, налаштувавши сидіння на свій смак, я уперся головою в лівий бік даху. Зріст у мене стандартний для мешканця України - близько 180 см, тому припускаю, що високим людям Optima не припаде до смаку. Щоб не впиратися головою в дах, мені довелося прийняти більш лежачу позу. Але через дві хвилини я звик, і далі проблем не було. До цього я лише один раз стикався з цією проблемою – у останньому поколінні Mitsubishi Galant, у якому мені так і не вдалося знайти зручне положення сидіння.

Джерело: Falcon Auto

Magentis дорікали в тому, що він жорсткий і має погану звукоізоляцію, та до того ж нахиляється на поворотах. Optima не стала зовсім м'якою, але вже тримається рівно. За жорсткістю підвіски вона нагадує Accord. Для України це означає, що ви будете відчувати нерівності дороги, але збережете керованість.

Інша справа французькі дороги. Крім кількох відвертих ям, машина рухається абсолютно безшумно. Крім того, в топ-версії непогана аудіо-система, а звукоізоляція - на тверді 8 з 10-ти.

Колісна база Optima трохи довша, а сама машина трохи ширша, ніж Magentis. На французьких дорогах цей факт не грав ніякої ролі, але для української зими більш довга база і ширше розставлені колеса - це суттєвий плюс. А на ямах дуже доречні будуть 18-дюймові диски. Гума на них, звичайно, набагато дорожча, і високий радіус "взути" не вийде. Проте проскакування ям і керованість набагато кращі, ніж у попередника.

До габаритів взагалі не довелося звикати, хоча вулиці на Лазурному березі неймовірно вузькі. Маневрує Optima легко, виворот не "мерседесівський", але цілком пристойний.

В цілому, машина доволі легка. Це не Audi, яка розгойдується на ямах всім корпусом. Але навряд чи доведеться ловити машину на нерівній дорозі. Кермо Optima слухається дуже добре. Трохи засмучують налаштування підсилювача керма - на малих швидкостях воно стає абсолютно невагомим. Але, дякувати богу, на швидкостях кермо відчувається дуже добре. Загалом, знову згадується Accord.

Джерело: Falcon Auto

На жаль, машина з механічною коробкою не має механізму "анти-відкату". Це неприємний факт для киян, тому що часто доводиться стояти в пробках і стартувати під гору. Тому я б рекомендував брати машину з автоматом, тим більше що коробка нова (6АТ замість 4АТ), і працює чудово. Посмикувань немає, а перемикання майже не чути. На "кік-дауні" машина про щось розмірковує секунду-іншу, а потім жваво кидається виконувати побажання. Отримуємо не драйверске, але досить швидке авто.

Гальма дуже передбачувані та інформативні. Важливо, що вони не жорсткі, як у більшості KIA. Під час руху гальмам не доводиться приділяти жодної уваги – мабуть, це навіть комплімент.

"ПРИДУШЕНІ" ДВИГУНИ

Як відомо, на європейських "Акордах" стоять тільки двигуни об'ємом 2 і 2,4 л. Те ж саме у Optima. В Україні, як і в США, KIA постачає бензинові версії авто з двигунами об'ємом 2 і 2,4 л.

Проте, вони явно "придушені" під Європу. Про це говорить хоча б той факт, що в США той же двигун 2,4 л видає 200 к.с. (в Україні – лише 180 к.с.) А дволітрова версія в США доступна тільки з турбіною, і видає потужність 274 к.с.

І все ж, двигуни для європейського ринку непогані. 180 к.с. - цифра теж вражаюча. Нагадаємо, ще десять років тому "дволітровий" Subaru Forester з турбіною видавав 177 л.с., а Accord 2,4 TypeS - 190 к.с.

Безумовно, за динамікою Optima не нагадує жодного з цих шановних "японців", але розганяється досить швидко. До того ж, на Optima ставлять дуже надійні двигуни MPI, які можуть "переварити" не дуже якісний український бензин.

Витрата палива зовсім зрозуміла для двигуна 2,4 л - близько 13-14 л бензину на 100 км. Правда, їхали ми майже завжди в гору, і періодично переходили на знижену.

Джерело: Falcon Auto

"Двійка" більш млява, і це зрозуміло. Закони фізики неможливо скасувати. Авто досить важке для цього двигуна, його потужності просто замало. Щоб машина їхала швидко, доводиться добре "крутити" двигун. Це тут же виражається в підвищення витрат. За нашими спостереженнями, двигун "бере" міцні 12-13 літрів на 100 км.

І, нарешті, ціна. Повернувшись до України, я пішов у салон KIA. Чесно кажучи, мене зовсім не вразили дешевші, ніж luxury, версії. Та і український luxury - це не той luxury, який отримають європейці. У нас не пропонують авто з дерев'яною накладкою на кермі, підігрівом керма і салоном з білої шкіри. Мабуть, ми залишаємося країною третього світу, де машини дорожчі, але у гіршій комплектації.

Тому чи варті більш "бідні" версії своїх $ 25-31 тис, судіть самі. За ходовими якостями - так, але навряд чи ви будете широко посміхатися, сидячи всередині сіро-чорного салону, нехай він навіть обшитий шкірою. Тому спершу подивіться на топ-версію.

Серед конкурентів відзначимо Accord, ціни на який стартують від $30000, а за версію з двигуном 2,4 л - від $37000. Реальні конкуренти – усі варіанти Skoda Octavia, які коштують дешевше за $30000. З більш "благородних” - Ford Mondeo, який з дизельним двигуном 2 л обійдеться в $31000, а з бензиновим 2,3 л - в $30000. Правда, обидва варіанти пропонуються в базовій комплектації. Дорожчі версії з 200-сильним двигуном 2Turbo обійдуться в $34000-38000.

(Після Optima нам вдалося тестувати ще один автомобіль KIA - Soul. Враження від нього читайте в окремій колонці).

Джерело: Falcon Auto

Ми дякуємо офiцiйному дистриб'ютору автомобiлiв KIA в Українi Falcon Auto за надану можливість провести тест-драйв нових Optima та Soul.


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!