Реклама:
"Приват" запустив в Україні мобільну мережу 3G

"Приват" запустив в Україні мобільну мережу 3G

П'ятниця, 9 лютого 2007, 10:26 -
Компанія може закріпитися на ринку за рахунок безпрецедентно низьких тарифів на мобільний Інтернет. У будівництво та запуск мережі у Києві, Дніпропетровську та Одесі "Телесистеми" вклали $50 млн. До кінця року у розвиток буде інвестовано ще $130 млн. Так
Компанія "Телесистеми України", раніше маловідома на телекомунікаційному ринку, 7 лютого запустила в комерційну експлуатацію нову мережу мобільного зв'язку. Компанія стала одинадцятим гравцем на переповненому ринку стільникового зв'язку, однак може закріпитися на ньому за рахунок безпрецедентно низьких тарифів на мобільний Інтернет.

Перший "третій"?

Під торговою маркою PeopleNet будуть надаватися звичні голосові послуги мобільного зв'язку та високошвидкісний доступ до Інтернет. Крім цього, абоненти зможуть здійснювати відеодзвінки (коли під час розмови можна бачити співрозмовника на екрані телефону чи комп'ютера), а також дивитися фільми та телепередачі.

Послуги надаються у стандарті CDMA із застосуванням визнаної у світі технології третього покоління 3G 1x EV-DO. Сьогодні у світі нараховується близько 50 млн абонентів такого виду зв'язку, і очікується, що їх число подвоїться до кінця цього року.

На відміну від ще одного стандарту третього покоління – UMTS – будівництво мережі CDMA обходиться значно дешевше. А за рахунок того, що базові станції оператора працюють у більш низькому діапазоні – 800 МГц, їх покриття ширше, і тому будувати CDMA-мережу навіть дешевше, ніж мережу GSM.

Реклама:

У будівництво та запуск мережі у трьох містах – Києві, Дніпропетровську та Одесі – "Телесистеми" вклали $50 млн. До кінця року у розвиток буде інвестовано ще $130 млн. На ці гроші планується запустити мережі у всіх обласних центрах, а також на основних автомобільних та залізничних магістралях.

Таким чином, головний акціонер оператора Вадим Шульман, співвласник "Приватбанку" і власник "Телесистем", зробив ставку на порівняно недорогу мобільну мережу. Зараз він завершує купівлю ще одного CDMA-оператора – дніпропетровського CST-Invest, що полегшить "Телесистемам" розгортання мережі у регіоні. В той же час, на думку експертів, така стратегія свідчить про намір акціонера у майбутньому перепродати активи.

Шляхом Коломойського

"Зараз на ринку мобільного зв'язку значний перегрів. Великої норми прибутку там не буде апріорі. Спроба перепродати, як зробив це соратник Шульмана Ігор Коломойський з "Українськими радіосистемами" (торгова марка Wellcom - "ЕП"), – це набагато цікавіше", – вважає аналітик консалтингової групи Netton Роман Хіміч.

В Росії подібним бізнесом займається оператор "Скай Лінк". За три роки роботи він залучив близько 360 тис. абонентів. За словами генерального директора "Телесистем" Віталія Ворожбита, до кінця року планується підключити сотні тисяч абонентів.

Тим часом "Телесистеми" почали національну рекламну кампанію, вартість проведення якої експерти оцінюють мінімум у $20 млн. Ця сума дещо менша за витрати мобільних операторів на просування своїх послуг, і це пов'язано з тим, що "Телесистеми" будуть нішовим гравцем і поки не планують виходити на масовий ринок.

Оператор вирішив зосередитися на підключенні контрактних абонентів. Таким чином він розраховує забезпечити достатньо високий щомісячний середній прибуток від абонента – близько $20. Нагадаємо, що на сьогоднішній день більше 90% абонентських баз мобільних операторів складається з абонентів передплачених сервісів, які дають невеликий прибуток ($5-7 на місяць). В той же час багато європейських операторів, які забезпечили підключення великої кількості контрактників, змогли досягти високих прибутків, маючи порівняно невеликі абонентські бази. Саме цього буде прагнути і PeopleNet.

В той же час, на думку експертів, для того, щоб зайняти значну частину ринку мобільного зв'язку, оператору необхідно запустити передплачені послуги. Прикладом може бути досвід італійського оператора зв'язку третього покоління "3 Italy", який також вийшов на переповнений ринок і за рахунок запуску передплачених пакетів зайняв 10% ринку, при цьому зберігаючи високий середній прибуток з абонента.

"У середньостроковій перспективі для того, щоб зміцнити позиції на ринку, потрібно запускати пріпейд. Щоб це не була елітна послуга, і щоб вони на рівні конкурували з операторами GSM", – відмічає старший аналітик компанії iKS-Consulting Олексій Данилін. У випадку виходу на масовий ринок компанія зможе зайняти на ньому 3-4%.

Інтернет як козир

На думку аналітика інвестиційної компанії "Конкорд Капітал" Олександра Паращія, на розміщення сил на ринку мобільного зв'язку вихід "Телесистем" навряд чи вплине – новому оператору нелегко буде переманити діючих клієнтів GSM-оператора, оскільки для користування новим видом зв'язку потрібен інший телефон. "Відповідно, витрати на здобування абонентів там будуть набагато вищі", – прогнозує Паращій.

Крім цього, навряд чи оператору вдасться конкурувати за тарифами, оскільки вони мало чим відрізняються від стандартних цін інших операторів мобільного зв'язку – 10 копійок на дзвінки всередині мережі, 80 копійок – за межі мережі, 25 копійок – SMS. "Доведеться диференціюватися за якістю і швидкістю передачі даних", – додає Паращій.

В той же час компанія може привабити абонентів безпрецедентно низькими тарифами на високошвидкісний Інтернет – 10 копійок за 1 Мб, що набагато нижче тарифів мобільних операторів (5-10 гривень за 1 Мб) і наближається до цін Інтернет-провайдерів. Наприклад, найбільший київський оператор "Воля" оцінює 1 Мб трафіку у своїх пакетах від 2 до 10 копійок.

Очікується, що швидкість передачі даних у мережі PeopleNet буде у кілька разів перевищувати швидкість, доступну в інших мобільних мережах (2,4 Мбіт/с проти 400 Кбіт/с при доступі до технологій EDGE). Однак без достатнього покриття перевага таких швидкостей навряд чи буде відчутною.

Слід відмітити, що подібні мережі у Києві тестують і інші оператори CDMA, зокрема, компанії ITC та "Інтертелеком". Якщо вони будуть запущені, відмінностей між послугами цих операторів і тими, що надають "Телесистеми", не буде, говорить Хіміч.

Реклама: