Торговці мобілками потрапили до м’ясорубки

Торговці мобілками потрапили до м’ясорубки

Понеділок, 26 лютого 2007, 15:17 -
На роздрібному ринку мобільних телефонів – зміна епох. Жорстка конкуренція змушує продавців об’єднуватися. На думку учасників ринку, вже цього року загальна кількість салонів в Україні скоротиться на 10-20%. До злиття компанії підштовхує низка факторів. С

На роздрібному ринку мобільних телефонів – зміна епох. Жорстка конкуренція змушує продавців об’єднуватися. Така тенденція може призвести до того, що на ринку домінуватимуть декілька великих роздрібних мереж, а невеличких гравців буде витиснуто.

Колективна гарячка

Нещодавно про своє об'єднання заявили мережі мобільного зв'язку "Мобілочка" і "Астел", що входять в склад холдингу Mobile Synergy Group. Надалі мережа, що зараз нараховує більше 300 салонів мобільного зв'язку, планує працювати під брендом "Мобілочка".

У поточному році "Мобілочка" придбає низку дрібніших гравців, а також планує відкрити до кінця року близько 200 нових салонів.

Злиття "Мобілочки" і "Астела" дозволить їм збільшити свою частку на роздрібному ринку мобільних телефонів до 3,7% і впритул наблизитися до лідерів ринку — російської "Євросєті" і дніпропетровської "Алло", що займають 5,7% і 4,7% ринку відповідно.

Це вже друге перетворення "Астела". У 2005 році мережа об'єдналася з київською компанією "Мобіком", в наслідок чого і було створено холдинг Mobile Synergy Group.

Холдинг почав розвивати дві мережі: салони "Астел", розраховані на заможних клієнтів, і мережа дискаунтерів "Мобілочка" – для покупців з невеликим доходом. В останньому сегменті працюють також "Євросєть" і melofon.

До купівлі компаній заради збільшення своєї частки вдалися й інші учасники ринку.

Не виключено, що найближчим часом до найбільших гравців приєднаються магазини "Мобі Дік", "melofon", "Мобільний стиль" і "Мобіленд", що спільно займають 3,1% ринку.

Кількість салонів найбільших ритейлорів на українському ринку на кінець 2006 р.

Джерело: "Євросєть"


Переглянути свою політику може і грецька мережа Germanos. За два роки роботи частка цієї компанії на ринку складає менше 1%. а збитки від роботи в Україні перевищили $1,6 млн.

"Рік тому я говорив, що в ситуації жорсткої конкуренції компанії будуть прагнути або об’єднатися з кимсь, або поглинути менших конкурентів. Багато хто не виживе до кінця року... Ми потрапили до м'ясорубки", — говорить президент холдингу Aventures Group Володимир Колодюк.

За прогнозами компанії "Євросєть", об'єднання роздрібних мереж триватиме, і під кінець року частка 3-4 найбільших продавців на ринку досягне 40%, а в столиці — 70%. Дрібні гравці будуть змушені або приєднатися до більших, або піти з ринку.

Частка компаній на роздрібному ринку за підсумками 2006 р.

Джерело: "Євросєть"

До злиття компанії підштовхує низка факторів. Серед них уповільнення темпів підключення нових абонентів мобільного зв'язку, дефіцит торговельних площ та збільшення орендних ставок на них, а також загальне зниження рентабельності цього бізнесу.

Зокрема, до кінця 2006 р. вона знизилася з 20-25% до 10-15%. Той же Aventures Group через неефективність закрив деякі із своїх магазинів melofon. З метою скорочення витрат на оренду, компанії почали відкривати невеличкі крамнички площею до 10 кв.м, а також впроваджувати їх у супермаркетах електроніки та у продуктових магазинах.

Крім цього, на думку аналітиків, у 2007 р. різко знизяться темпи продажу мобільних телефонів, як це уже відбулося в Росії.

Великі продавці мобілок в Росії вже заявили, що в умовах насиченого російського ринку вони більше не будуть відкривати нові салони зв'язку, а також почали закривати нерентабельні магазини.

Подібна тенденція намічається й в Україні. На думку учасників ринку, вже цього року загальна кількість салонів в Україні скоротиться на 10-20%.

В той же час укрупнення роздробу може залучити на ринок нових гравців, зацікавлених в купівлі вже готової мережі. Зокрема, про свої плани вийти в поточному році на український ринок мобільних телефонів заявила російська група компаній "Дивізіон".

Один в полі не воїн

Ще торік ритейлери змагалися, хто відкриє більше салонів мобільного зв'язку. За словами Володимира Колодюка, конкуренція за торгові точки так роздула ціни на оренду, що відкриття нових магазинів, особливо в центрі Києва, втратило сенс.

Але це не зупинило експансію мереж. На кінець 2006 року кількість магазинів, що продають телефони і послуги мобільного зв'язку, склала близько 8 тис. Тепер продавці телефонів замислилися над ефективністю свого бізнесу.

Учасники ринку визнають, що в минулому році значно збільшилося кількість абонентів мобільного зв'язку. У 2006 в Україні було продано, за різними оцінками, 10-12 млн. телефонів, що на 67% більше, ніж у 2005 р.

В поточному році, за прогнозами фахівців, продажі складуть близько 10,5 млн. трубок, тобто приросту майже не буде. Такі прогнози змушують продавців відмовитися від планів по агресивному розширенню своїх мереж.

"Головна тенденція – це поява великих універсальних магазинів. "Євросєть" довела за рік роботи на ринку, що ця модель ефективна, не зважаючи на те, що у нас ринок схильний до маленьких крамничок", — говорить аналітик компанії iKS-Consulting Олексій Данілін.

Всім труба

Основна перевага великих мереж полягає в тому, що вони можуть запропонувати покупцям нижчі ціни. "Євросєть", приміром, відома своїм скандальним поводженням на ринку: компанія просто натиснула на виробників телефонів, аби домогтися для себе істотних знижок. Це дозволило їй вийти в лідери ринку по продажах.

Цей приклад наслідує і холдинг Mobile Synergy Group, що відмовився від салонів преміум-класу на користь мережі дискаунтерів. "Тенденція перерозподілу доходів спеціалізованих салонів на користь сітьового роздробу спостерігається вже зараз.

Особливо тенденція помітна в Києві. Це викликано тим, що підвищується рівень довіри і лояльності споживачів до мережних магазинів", — відзначається в річному звіті "Євросєті".

Альтернативою салонам будуть залишатися магазини електроніки, багато з яких створили спеціалізовані відділи з продажу мобільних телефонів. Згодом вони можуть перерости в окремий напрямок.

Прикладом є магазини "Фокстрот" і "Ельдорадо", які нещодавно почали розвивати повноцінні мережі мобільних салонів. Мобільні телефони активно продаються й у магазинах City.com та Unitrade, що належать холдингу Aventures Group. за оцінками компанії, її частка на роздрібному ринку телефонів за підсумками року склала 18%.

Щоб конкурувати з магазинами електроніки і підвищувати доходи, мобільні салони в свою чергу розширюють асортимент цифрової техніки. Приміром, торік російська "Євросєть" почала відкривати магазини "Палац зв'язку", а дніпропетровська мережа "Алло" відкрила кілька салонів "Алло-Техно", де крім телефонів, продаються також цифрові плеєри, фотоапарати, ноутбуки та ігрові приставки.

Крім цього, у поточному році будуть збільшуватися продажі через Інтернет. Покупка телефону таким способом обходиться дешевше в середньому на 5-10%, що обумовлюється меншими витратами на маркетингове просування товару.

В той же час такий вид магазинів актуальний тільки для міст-мільйонників через обмеження доступу до інтернету в невеличких містечках.


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!