Чи справді власники інтернет-бізнесу найменше постраждали в період карантину

Середа, 28 липня 2021 —
Це дуже непросте питання щодо ситуації, яка пов’язана з розвитком бізнесу в мережі інтернет під час карантину. Не всі напрямки мережевої діяльності постраждали однаково. Однозначну оцінку робити важко.
 

Цифри дають змогу робити висновки. Наприклад, заснування бізнесу в окремих галузях господарської діяльності. Якщо подивитися на кількість новостворених ФОПів, лише 5 напрямів мали успіх в Україні:

  • охорона здоров’я — 30 000 зареєстрованих ФОПів;
  • поштова та кур’єрська діяльність — 6 388;
  • послуги (курси, навчання) — приблизно 5 500;
  • інформаційні послуги — 2770;
  • комп’ютерні технології.

Перелічені галузі мають безпосередній зв’язок із просуванням в інтернеті.

Підвищення конкуренції та пошук рішень

З моменту, як стартував перший карантинний період, велика кількість офлайн-точок вимушені були шукати спосіб перевести діяльність у глобальну мережу. Одним із методів розв'язання проблеми стало замовлення інтернет-магазину та його просування. Така форма підприємницької діяльності продовжувала приносити прибуток і у період локдауна. Наявна статистика підтверджує зростання інтернет-комерції в цей час (більш детально тут).

З одного боку, онлайн-аудиторія стрімко та кратно зросла. А з іншого – інтернет наповнюється новими учасниками ринку. Конкуренція стає максимально гострою.

Попри складності, онлайн-бізнес і далі розвивався, навіть у тих галузях, які традиційно були мінімально представлені в мережі: продукти, ліки, розпродаж квитків на заходи тощо.

У 2021 фахівці помітили зростання пропозицій щодо просування товарів вітчизняних підприємств за кордоном. Бізнес активно почав адаптуватися до великих світових майданчиків.

Оцінка ситуації

Переглянемо найпопулярніші в Україні сайти на квітень 2021 року. Серед них лише 9 з 25 не мають безпосереднього відношення до країни, але виконують важливу роль у просуванні послуг і товарів (Google, Youtube, Facebook, та інші).

Решта сайтів мають пряме відношення до електронної комерції в Україні. Надані цифри стосуються лише галузей, де помітне зростання:

  • продаж товарів споживання, побутових приладів, запчастин для ремонту обладнання — приблизно 80 % (40/40);
  • дошки оголошень — 37 %;
  • послуги інтернет-провайдерів та телефонії — 32.5 %;
  • банківський сервіс — 32.8 %;
  • навчальні проєкти — майже 20 %.

Потреба у якісних ресурсах та послугах просування

Зростання конкуренції вимушує власників бізнесу в мережі діяти дуже рішуче, використовувати нові засоби та підходи до створення сайтів, постійно слідкувати за новими трендами та алгоритмами пошуковиків. Лише так можна вчасно реагувати на нові реалії.

В таких умовах фахівці мають швидко орієнтуватись та знаходити рішення для сайтів. Найбільш поширена проблема в мережі інтернеті — захист сайту в кіберпросторі. Детальніше про це тут.

Попри зростання витрат, дійсно можна стверджувати, що інтернет-бізнес зазнав найменших втрат та навіть наростив прибутки в деяких галузях упродовж пандемії.При цьому різко зросла потреба в послугах дійсно кваліфікованих працівників в IT-сфері.

Реклама: