"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

Засновник Tesla представив "п'ятий вид транспорту" - Гіперпетлю

Субота, 23 січня 2016, 11:36

Засновник Tesla і SpaceX мільярдер-винахідник Ілон Маск представив проект Hyperloop ("Гіперпетля"), над яким сьогодні працюють дві компанії.

Про це пишуть "Ведомости".

Як повідомляється, в проекті "Гіперпетля" пасажирські капсули зможуть переміщатися по трубі зі швидкістю, близькою до швидкості звуку.

"Технічно реалізувати проект можна, наполягають представники двох компаній, що працюють над цим. Головна проблема полягає в тому, щоб він виявився комерційно вигідним", - пише видання.

Реклама:
 

На сьогодні, як зазначає видання, між двома компаніями - Hyperloop Transportation Technologies (HTT) і Hyperloop Technologies - напружена конкуренція.

HTT планує протягом трьох років побудувати в Каліфорнії трек довжиною 8 км, по якому можна було б перевозити пасажирів, а Hyperloop Technologies зараз будує тестовий трек на північ від Лас-Вегаса.

"Ми можемо побудувати "Гіперпетлю" сьогодні, тільки це буде занадто дорого", - говорить Броган Бамброган, співзасновник і технічний директор Hyperloop Technologies.

 

Маск спочатку припускав, що капсули будуть парити за допомогою стисливого компресорами повітря, подібно деяким столам для аерохоккею.

У Hyperloop Technologies раніше розглядали цей метод, але обидві компанії зараз схиляються до технології магнітної левітації, яка вже використовується для поїздів на магнітній подушці (маглева). У цьому випадку для підйому вагонів зазвичай використовуються потужні електромагніти, що вимагають багато енергії і іноді дорогі системи охолодження.

У HTT і Hyperloop Technologies стверджують, що можуть скоротити витрати за допомогою постійних магнітів, що вимагають значно менше енергії. Але ефективність цієї технології ще не доведена.

За оцінками Маска, будівництво Hyperloop між Сан-Франциско і Лос-Анджелесом обійдеться в 6 млрд доларів (або близько 7 млн доларів за один км), що більш ніж в десять разів дешевше будівництва високошвидкісної залізниці на цьому маршруті.

 

Експерти та представники Hyperloop Technologies вважають оцінку Маска низькою. У HTT заявляють, що можуть побудувати трек за 3,1-12,5 млн доларів за 1 км.

Як пише видання, появі поїздів, схожих на Hyperloop, вже заважали фінансові та політичні реалії.

Керівники обох компаній впевнені, що перші повномасштабні Hyperloop будуть побудовані за межами США, а також для цього потрібна урядова підтримка.

Обидві компанії розповіли, що провели попередні переговори з урядами більш ніж десяти країн, включаючи Китай, Індію і Великобританію, про будівництво Hyperloop до 2020 року.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: