"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

У РФ постачальники продуктів хочуть підвищувати ціни щотижня

П'ятниця, 12 грудня 2014, 11:08

Постачальники продуктів у Росії більше не можуть стримувати ціни, вони просять рітейлерів швидше погоджувати подорожчання товарів.

Про це пише "Комерсант".

Як зазначається, найбільші галузеві союзи звернулися до Асоціації компаній роздрібної торгівлі, яка об'єднує найбільших рітейлерів, з проханням скоротити термін розгляду повідомлень про зростання закупівельних цін з 45 днів до семи.

Виробники зазнають збитків - через стрімке знецінювання рубля їм вигідніше платити торговельним мережам штрафи за непостачання товарів, ніж продавати їх за старими цінами.

Реклама:

Згідно з Кодексом сумлінних практик, який регулює взаємовідносини виробників, постачальників і торгових мереж, сьогодні у рітейлерів є 45 днів для розгляду заявленого постачальником подорожчання. Якщо за цей час мережа вирішує не приймати підвищення вартості, то постачальник може припинити відвантаження.

Але в реальності, розповідає великий російський виробник, у кожного рітейлера свій термін. "Іноді прийняття рішення у мережі займає 120 днів", - пояснює він.

Поточна економічна ситуація така, що виробнику вигідніше заплатити штраф за непостачання товару, ніж продавати за старими цінами, зазначає Гудков.

Зараз за 45 днів у нас собівартість змінюється кілька разів, пояснює він. "Ціни зростають і на російську сировину, так як вони орієнтуються на світові ціни, номіновані в доларах. Так, російська тріска подорожчала з 90 рублів до 150 рублів", - наводить приклад Гудков.

Виконавчий директор АКОРТ Андрій Карпов підтвердив, що терміни будуть обговорюватися.

Представник X5 Retail Group Володимир Русанов каже, що знизити термін розгляду повідомлень до семи днів буде технічно складно: "У нашої компанії до 10 тисяч постачальників, і ми отримуємо різні повідомлення щодня, особливо зараз, коли в умовах імпортозаміщення інтенсивність спілкування з контрагентами зросла".

Х5 Retail Group, за словами Русанова, в ситуації останніх місяців намагається знаходити баланс між інтересами постачальників і покупців.

Один з учасників наради розповів, що найближчим часом рітейлери зроблять постачальникам зустрічну пропозицію.

"По кодексу у нас є 45 днів, просять сім - компроміс десь посередині", - говорить співрозмовник.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!