Україна може втратити контроль над російською вертолітною галуззю

Субота, 22 грудня 2012, 15:31

Російська вертольотобудівна галузь в найближчі кілька років планує позбутися залежності від українських двигунів.

Про це газеті "Известия" заявив генеральний директор Об'єднаної двигунобудівної корпорації Владислав Масалов, передає "Лента.ру"

За його словами, до 2015 року в Санкт-Петербурзі планується випускати 600 двигунів на рік - рівно стільки необхідно "Вертольотам Росії" для виробництва вертольотів.

"Уже в контрактах на майбутній рік російські двигуни дешевше українських, а до 2015 року ми зможемо повністю змінити 'Мотор Січ' на російському ринку - у них просто не залишиться покупців, оскільки на всі нові вертольоти ми будемо виробляти двигуни самі", - заявив Масалов , зазначивши в Петербурзі на майданчику ОКБ "Клімова" вже запущено виробництво вертолітних двигунів.

Реклама:

При СРСР силові установки для вертолітної техніки, розроблені "Клімовим", випускалися українським заводом "Прогрес", який згодом став компанією "Мотор Січ". Приводом для організації в Росії власного виробництва авіаційних двигунів стало зростання вартості українських силових установок.

За оцінкою генерального директора "Мотор Січ" В'ячеслава Богуслаєва, до 2015 року вартість російських двигунів буде в 2-2,5 рази перевищувати вартість українських. При цьому він зазначив, що російські двигуни будуть поступатися українським і по ресурсу, оскільки "Мотор Січ" у своїй продукції вже в 2013 році реалізує нові технології, які "на 20 років випереджають можливі розробки ОКБ "Клімова'".

"Росія є традиційним покупцем двигунів українського виробництва. Зокрема, в листопаді 2011 року "Вертольоти Росії" купили у "Мотор Січ" 270 двигунів ТВЗ-117 на загальну суму в 1,2 млрд доларів. Куплені силові установки планувалося змонтувати на комерційні та військові вертольоти, включаючи Ка-32, Мі-17, Мі-8МТВ і Мі-28Н",- пише видання.

Наприкінці липня 2011 року повідомлялося, що Росія стала рідше купувати українські двигуни для вертольотів і літаків, якщо в 2009 році частка "Мотор Січ" на російському ринку становила близько 50%, то в 2010 році вона знизилася до 30%.

Тим не менш, в найближчі роки повної відмови від українських двигунів швидше за все не відбудеться. Справа в тому, ВПС Росії і різні цивільні транспортні компанії мають у своєму розпорядженні великі парки вертолітної техніки, випущеної або спроектованої ще в СРСР, двигуни для якої випускаються "Мотор Січ". Організовувати виробництво силових установок для застарілих машин економічно недоцільно.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!