Іран перефарбував танкери, щоб продавати нафту в обхід санкцій

Субота, 30 червня 2012, 14:39

За останній місяць більша частина іранських нафтових супертанкерів раптово зникла з карти Світового океану.

Нещодавно кораблі з'явилися знову і їх було не впізнати: корпуса перефарбовані, на борту красувалися нові імена, на щоглах майоріли нові прапори,а в якості порту приписки значилися зовсім інші міста, передають "Ведомости" з посиланням на Financial Times.

Іран грає з Заходом, що відстежує, чи дотримуються санкції, накладені на цю близькосхідну країну за вперте небажання відмовлятися від ядерних розробок.

Тегеран намагається приховати, куди поставляється нафта, і для цього перейменовує танкери: так, Hoda, Honar і Nesa перетворилися в "Дорогоцінного" (Precious), "Перемогу" (Victory) і "Правду" (Truth).

Спочатку нафтові трейдери і морське співтовариство прийшли в замішання, потім від душі повеселилися.

"Як казав колишній віце-президент США Річард Чейні, це "все одно, що губна помада на п'ятачку у свині"- нікого не обдурить", - говорить Ед Морс, директор з досліджень сировинного ринку в Citigroup, який раніше працював в держдепартаменті США.

Брюссель з 1 липня забороняє страхування на умовах "захисту та відшкодування" для танкерів, що перевозять іранську нафту.

Обсяг експорту іранського "чорного золота" протягом червня різко знизився, оскільки заборона відлякала можливих покупців, розповідають нафтові трейдери.

На цьому тижні Південна Корея оголосила, що через відсутність страховки припинить імпорт нафти з Ірану.

Іранська компанія NITC (раніше відома як Іранська національна танкерна компанія, або ІНТК) не підпадає під санкції США або Євросоюзу.

Вона обіцяла скористатися послугами іранських страхових компаній, щоб перевозити нафту.

Тому азіатським імпортерам - Китаю та Індії - доведеться покладатися на застраховані в Ірані танкери.

За останні сім тижнів NITC перейменувала 24 корабля, тобто більше половини свого флоту з 44 танкерів, свідчать офіційні регістри судноплавства.

"Ребрендингу" в основному піддалися супертанкери NITC, кожен з яких може завантажити на борт 2 млн барелів нафти, що відповідає добовому обсягу іранського експорту.

Одночасно з цим NITC замінила прапори: замість Ірану, Мальти та Кіпру кораблі тепер приписані до портів Танзанії або острівної держави Тувалу.

Гендиректор NITC Хамід Бехбахані написав на корпоративному сайті, що компанія "дотримується принципу прозорості".

NITC була приватизована в 2000 році (її власниками стали три іранських пенсійних фонди), але, як кажуть західні нафтотрейдери, вона зберегла тісні зв'язки з іранським урядом.

На думку трейдерів, обсяг експорту нафти з Ірану знизиться приблизно на 400 тис барелів на добу до 1 липня, коли в силу вступить заборона на страхування суден і вантажів, а також у повному обсязі ембарго на поставки в Євросоюз.

Через європейські і американські санкції продажі іранської нафти і так уже скоротилися на 600 тис барелів на добу.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!