АМКУ бореться з недобросовісною рекламою банків мізерними штрафами

Вівторок, 22 травня 2012, 11:23

Антимонопольний комітет "впритул" зайнявся несумлінними банкірами.

Вчора комітет повідомив про те, що його житомирське обласне територіальне відділення оштрафувало Платинум Банк на 50 тис. грн за поширення оманливої ​​реклами про кредити.

Банк не вказав у рекламних матеріалах повну вартість послуги - тільки "весняні кредити і весняні подарунки, 0% акція", пише "Комерсант Україна".

При цьому комісія за надання кредиту, щомісячне обслуговування, обов'язкове страхування життя позичальника, які сумарно підвищують вартість кредиту до 35% річних, не були вказані.

Реклама:

В Платинум Банку повідомили, що мова йде про рекламні макети невеликого розміру, розміщених в друкованих виданнях.

"Макет відповідав вимогам закону про рекламу, в ньому була вказана банківська ліцензія, термін дії акції та контактні телефони для уточнення детальних умов надання кредиту. На жаль, в законодавстві докладно не регламентується, що необхідно розкривати в юридичних розшифровках до рекламних макетів", - повідомили в прес-службі банку.

Необхідність розкриття реальної кредитної ставки виникла відразу ж після початку буму споживчого кредитування.

З 5 червня 2007 року Нацбанк постановою N168 "Про затвердження правил надання банками інформації споживачу про умови кредитування і загальної вартості кредиту" зобов'язав банки надавати позичальникам інформацію про реальну вартість споживчих кредитів.

Однак банки досі уникають згадки розміру реальних платежів в рекламі, повідомляючи його клієнту тільки при підписанні договору.

Штраф був застосований до Платинум Банку після того, як наприкінці квітня АМКУ оштрафував ВіЕйБі Банк на 68 тис. грн за неправдиву рекламу "Кредит готівкою - 1% на три роки".

АМКУ цікавився цією проблемою ще рік тому, коли зобов'язав Універсал Банк не використовувати неправдиву інформацію в рекламі автокредитів під 0%, тоді як насправді ставка становила 0,0001% річних. Банк не був оштрафований.

Найчастіше банки вказують у рекламі інформацію про додаткові платежі дрібним шрифтом або не вказують її взагалі.

Експерти наполягають, що нульових ставок не існує в принципі.

Настільки малі суми штрафів навряд чи будуть мотивувати банки надавати коректну інформацію про свої послуги.

"АМКУ просто шкодує банки, так як, згідно із законом про недобросовісну конкуренцію, штраф за такі дії становить 1% від річного обороту. Це можуть бути сотні мільйонів гривень. А 50 тис. грн для роздрібного банку - дуже невелика втрата порівняно з тією кількістю клієнтів, яких вони змогли заманити такою рекламою ", - говорить старший партнер адвокатської компанії "Кравець, Новак і партнери" Ростислав Кравець.

За його словами, у нього були судові справи з банками, які не надавали достовірну інформацію про кредит.

"Приховування інформації може стати підставою для визнання кредитного договору недійсним", - констатує він.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: