Думка експерта: НБУ не збирає інформацію про клієнтів банків

Середа, 12 жовтня 2011, 14:27

Національний банк не збирає інформацію про ідентифікацію клієнтів банків і не вимагає від банків передачі їх анкет, так як це суперечить законодавству.

Про це заявив "Економічній правді" директор Департаменту фінансового моніторингу НБУ Олексій Бережний, коментуючи інформацію низки ЗМІ про те, що Нацбанк зобов'язав банки надати інформацію про їх клієнтів до 22 жовтня.

За його словами, банк відповідно до законодавства України зобов'язаний ідентифікувати клієнтів і здійснювати вивчення їх фінансової діяльності, відображаючи результати цієї роботи в анкетах клієнтів.

Це необхідно для запобігання використання послуг банків для легалізації злочинних доходів і фінансування тероризму.

Реклама:

Він також зазначив, що спочатку норма щодо анкет клієнтів була введена більше восьми років тому, згідно з постановою НБУ № 189 від 14 травня 2003 року.

Своєю постановою № 22 від 30 січня 2011 регулятор навів норми положення "Про здійснення банками фінансового моніторингу" у відповідність до вимог закону "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму", який набрав чинності в серпні 2010 року.

"З самого початку дії цієї норми - з 2003 року - НБУ жодного разу не збирав від банків анкети клієнтів або іншу подібну інформацію про них. Ці дані знаходяться у банку, нікуди звідти не передаються, а використовуються виключно з метою, визначеною законом. Крім того, відповідна інформація є банківською таємницею, і за її неправомірне розголошення банки несуть відповідальність, аж до кримінальної", - заявив Бережний.

Він також підкреслив, що аналіз НБУ, який проводився з літа, виявив певні труднощі, з якими зіткнулися банки при актуалізації анкет клієнтів.

Зокрема, велика кількість клієнтів-фізосіб рідко приходять в банки і майже не здійснюють розрахунково-касових операцій, а, крім того, змінили місце проживання і проживають далеко від філій та відділень банків, де у них відкрито рахунок.

Крім того, є ряд складнощів з ідентифікацією клієнтів за зарплатними і іншим подібним проектам.

У зв'язку з цим в Нацбанку підготували роз'яснення порядку проведення ідентифікації клієнтів, проанонсував Бережний.

У ньому, зокрема, передбачається продовження терміну поновлення таких анкет і можливість уточнення даних при першому зверненні клієнта в банк.

Нагадаємо, як повідомили раніше деякі ЗМІ, у банків залишилося всього два тижні - до 22 жовтня, щоб сформувати і передати в Національний банк дані про всіх своїх клієнтів.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!