Військова таємниця "Укрспецекспорту"

П'ятниця, 21 липня 2006, 16:02

Колегія Рахункової палати за результатами перевірки держкомпанії "Укрспецекспорт" та її дочірніх підприємств відзначає, що компанія не забезпечила ефективної реалізації державного майна військових формувань в 2004-2005 роках.

За оцінкою Рахункової палати, реалізація значної кількості об'єктів цього майна не привела до істотного поповнення доходної частини державного бюджету. Зокрема, "Укрспецекспорт" і її дочірні підприємства в 2004-2005 роках на своїх рахунках безпідставно затримували кошти, одержані від реалізації держмайна, на суму 1 млн. 600 тис. грн.

Фахівці палати відзначають, що фактичні переведення в держбюджет від реалізації такого майна в 2005 році склали тільки 10-12% від його залишкової вартості.

За 2004 рік дохідна частина бюджету за рахунок надходжень від реалізації надлишків військового майна виконана на 68,8%, а за 2005 рік - на 67,6%.

Як прокоментував "УП" директор військових програм Микола Сунгуровський, до менеджменту "Укрспецекспорту" у держави вже неодноразово виникали претензії.

"Досить важко говорити про виконання чи невиконання "Укрспецекспортом" вказаних річних планів. Однак, Рахункова палата вже неодноразово звертала увагу на затримання виплат цією компанією.

Це претензія не до самого "Укрспецекспорту", а до його менеджменту, адже тут дуже актуальна проблема нецільового використання коштів", – зазначає експерт.

В свою чергу, керівник наукових програм Центру досліджень армії, конверсії та роззброєння Сергій Згурець вважає малодоцільним коментувати лише коротке повідомлення Рахункової палати, не маючи перед очима її повного звіту.

"Однак, досвід підказує, що подібні звіти Рахункової палати з’являються виключно в моменти зміни політичної кон’юнктури, ситуативного переформатування впливів фінансово-політичних груп", – зауважує експерт.

Що ж стосується самих звинувачень про можливе нецільове використання коштів від військових продаж, то пан Згурець рекомендує дочекатися офіційних висновків.

"Якщо Рахункова палата, маючи чималі повноваження, обмежиться лише підозрами, то її висновки треба буде просто викинути", – зазначив експерт Центру досліджень армії, конверсії та роззброєння.

Оцінюючи результативність реалізації військового майна, Микола Сунгуровський зазначає, що жорстке обмеження Кабміном продажу військового майна суттєво гальмує його реалізацію.

"Якщо йдеться про військову нерухомість, або чоботи-онучі, то звертання до приватних посередників буває досить дієвим. Військову техніку має право реалізовувати лише спеціалізована державна компанія.

Однак, на внутрішньому ринку така номенклатура не продається, а для продажу на зовнішньому ця продукція спочатку потребує модернізації", – говорить директор військових програм.

ІНШІ СТАТТІ "ЕКОНОМІЧНОЇ ПРАВДИ"

Саме тому частина нашого озброєння передається безкоштовно тим, хто погоджується приймати її такою, яка вона є.

Існує приклад вдалого залучення приватних компаній і для реалізації військового майна.

Свого часу так робив Бундесвер, довіряючи реалізацію свого непотрібного озброєння приватним фірмам, під своїм жорстким контролем.

Сергій Згурець, в свою чергу, вважає недоцільним говорити про відповідальність саме "Укрспецекспорту" у реалізації надлишкового військового майна.

"Зважаючи на те, що Україна кілька років поспіль знаходиться у провідній десятці найбільших військових експортерів, то робота в цьому напрямі в цілому є вдалою.

Однак, оцінювати її плюси і мінуси треба лише в контексті державних зусиль, починаючи від Президента та завершуючи останнім чиновником цієї держкомпанії", – прокоментував він "УП".

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!