Примарні гонщики Кабміну

Примарні гонщики Кабміну

На якій кривій козі у Миколи Азарова об'їхали власні заборони купувати коштовні автівки, щоб отримати новенькі "мерседеси" по 150 тис дол за штуку?
Понеділок, 20 травня 2013, 15:43
Юрій Ніколов, "Наші гроші"

На якій кривій козі у Миколи Азарова об'їхали власні заборони купувати коштовні автівки, щоб отримати новенькі "мерседеси" по 150 тис дол за штуку?

Тег "авто" - один з найжирніших у "Наших грошей". У тому сенсі, що цим маркером у нас помічено чи не найбільше новин.

Пояснюється це просто. Автомобілі є одним з найбільш наочних виявів розкошів. А завдяки урядовим обмеженням на придбання розкішних авто - це ще й один з проявів законослухняності державних клерків.

Ми вже звикли, що органи влади, вирішуючи автомобільні питання, м'яко кажучи, не надто переймаються кабмінівськими заборонами. Однак вперше зафіксували, що на свої заборони наплював сам уряд.

Реклама:

Так, 24 квітня урядова автобаза за результатами тендеру уклала низку угод на технічне обслуговування та ремонт своїх іномарок за 3,61 млн грн.

Не будемо торкатися болючого для чиновників питання, чи нормально, коли технічне обслуговування одного державного авто коштує, як новенький автомобіль середнього класу, тобто 200 тис грн. Цього разу зловилися жирніші карасі.

Хоча тендерна документація зайняла більш ніж 200 сторінок, ми порівняли технічне завдання з аналогічним минулорічним тендером і побачили, що полку урядових іноходців прибуло - з'явилися два "мерседеси".

Звісно, ми не сподівалися, що урядовці будуть полегшувати нам життя і відразу вкажуть всі дані щодо цих авто, як вони це зробили щодо усіх інших "мерседесів", "тойот", "фольксвагенів" та "шкод". Наприклад, Mercedes-Benz Е200К (210 кузов) WDB2100481B499427, 2002 рік випуску, об'єм двигуна 1998 см куб.

Щодо двох новачків дані були дуже скупі - лише загальна назва Mercedes-Benz GL та ідентифікаційні номери: WDB4632361X180092 і 4JGDF7DE3DA148850. Звісно, нас цікавили подробиці щодо конкретної марки авто (це допомагає встановити ціну) і року випуску (це дозволяє зрозуміти, чи були порушені урядові обмеження).

Однак, маючи ідентифікаційні коди, нам вдалося все це знайти самотужки. Отже, милуйтеся.

Код WDB4632361X180092 належить Mercedes-Benz G500 4matic 2013 року випуску. Сайт vin-decoder.net пише, що цей "мерин" був зроблений на заводі в австрійському Граці, який спеціалізується на окремих його версіях.

Ціни на знамениті "кубики" штучного виробництва починаються із 150 тис дол і майже необмежені згори.

 Натисніть для збільшення
 Фото allsmercedes.ru

Код 4JGDF7DE3DA148850 належить заморському гостю - Mercedes-Benz GL550 4matic, виготовленому у США 2013 року. Такий позашляховик можна придбати щонайменше за 150 тис дол.

 Натисніть для збільшення 
 Фото nashigroshi.org

Рівень комфорту автівок, які загалом коштують щонайменше 2,5 млн грн, відповідає ціні. Однак чи відповідає він українським реаліям?

Не будемо акцентувати увагу на моральній стороні справи. За нас це зробили самі урядовці. Зважаючи на злиденне становище держбюджету, посилене кризою 2008 року, Кабмін видав кілька документів, що обмежують потяг чиновників до розкошів.

Постанова Кабміну №332 від 2001 року, підписана першим віце-прем'єром Юрієм Єхануровим, встановлює граничний рівень ціни на автомобілі для різних органів влади. Останні зміни вносив уряд Миколи Азарова 2012 року, постанова діє і нині.

Найдорожчі авто дозволено членам Кабміну та Адміністрації президента - до 500 тис грн. Якщо хтось знайде новенький "гелендваген" чи позашляховик "мерседес" за таку суму, - дайте знати, купимо обидва.

Легкові автомобілі для

Гранична ціна, тис грн

членів уряду, глави Адміністрації президента

500

обслуговування посадових осіб АП, апарату ВР і секретаріату КМ

250

керівників центральних органів виконавчої влади, крім членів КМ

110

заступників керівників центральних органів виконавчої влади

90

голів ВР та РМ Криму, облрад та адміністрацій

300

заступників голів ВР та РМ Криму, облрад та адміністрацій

60

керівників інших органів виконавчої влади і місцевого самоврядування

60

Прикладом дії цієї постанови є справа Держфінінспекції проти комунальників Енергодара, Запорізька область, які придбали "Тойоту камрі" за 273 тис грн. Ревізори пояснювали, що такого робити не можна, посилаючись на цю постанову.

Постанова Кабміну №943 від 2008 року, підписана прем'єром Юлією Тимошенко, забороняє державним органам до кінця 2013 року придбання автотранспорту коштом держбюджету - останні зміни вносив уряд Азарова у 2013 році.

Єдиним винятком є "транспортні засоби спеціального призначення". Якщо "членовози" у якомусь законі визначені як такі - дайте знати, розкажемо всіляким Європам про наші норови. Поки ж будемо вважати спеціальним транспортом автомобілі, визначені законом "Про автомобільний транспорт".

"Транспортний засіб, призначений для виконання спеціальних робочих функцій: автокран, пожежний, бетономішалка, вишка розвідувальна чи бурова на автомобілі, для транспортування сміття та інших відходів, технічна допомога, автомобіль для прибирання, автомобіль-майстерня, радіологічна майстерня, автомобіль для пересувних телевізійних і звукових станцій".

Разом з тим, є певні здогади, для кого можуть бути призначені ці автомобілі.

Річ у тім, що всі міністерства мають свої автопарки або проводять тендери на оренду авто. Відтак, "Автопідприємство господарсько-фінансового департаменту секретаріату Кабміну - так називається автобаза Кабміну - займається урядовими апаратниками і вищими урядовцями без міністерських портфелів.

Якщо вважати, що кадрові бюрократи не мають права на таку розкіш, залишаються прем'єр-міністр та віце-прем'єри.

Тож новими кінськими силами могли обзавестися або Азаров, який жалівся у 2010 році на попередницю, яка залишила йому зламаний "мерседес", або хтось з його заступників, призначених наприкінці 2012 року: Арбузов, Вілкул, Бойко чи Грищенко. На крайній випадок - міністр Кабінету міністрів Олена Лукаш.

А от звідки коштовні цяцьки взялися в урядовому гаражі, не маємо жодної зеленої уяви. Поки в уряді будуть думати, що на це відповісти, нагадаємо про коштовні автівки, які "Наші гроші" знайшли в гаражах різних державних установ, вивчаючи тендери на технічне обслуговування різних автопарків.

Конституційний суд

Mercedes-Benz 550S (5,5 л, 2010 року випуску) вартістю від 160 тис дол з'явився після того, як в 2010 році суд очолив Анатолій Головін з Макіївки.

Нацбанк

Лексус LS 460 вартістю від 90 тис дол. Завдяки номеру кузова JTHВM46F605043713 відомо, що це автівка 2010 модельного року. Саме в 2010 році в Нацбанк прийшла донецька команда Сергія Арбузова.

Донецька ОДА

Volkswagen Touareg 2012 року випуску вартістю близько 90 тис дол з'явився після того, як ОДА очолив Андрій Шишацький.

Верховна рада

Броньований Mercedes-Benz S-600 2011 року випуску вартістю від 280 тис дол з'явився в переліку автівок парламентської автобази, яким коштом держбюджету було замовлено ТО. Спікер Литвин заявив, що такого авто там нема, а керівник апарату ВР Зайчук повідомив, що інформацію про цей "мерседес" було включено в тендерну документацію помилково. Винного за "помилкове" включення - керуючого справами апарату ВР Ситайла - було звільнено з посади, що не є адекватним за просту описку.

Державне управління справами

Три позашляховики Mercedes-Benz GL-500 невідомого року випуску вартістю від 140 тис дол. У 2013 році їм замовили ремонт та ТО, хоча ще 2012 року їх не було в переліку автівок, які автобаза ДУС страхувала у компанії, близької до групи Олександра Януковича.

Державне управління справами

Чотири Mercedes-Benz S-600 Guard 2008 року випуску за ціною від 350 тис дол за штуку, конфісковані митниками, Кабмін безкоштовно передав ДУС. Це єдиний випадок у цьому переліку, коли НГ знайшли автівки не у "Віснику держзакупівель". Джерело спочатку підказало нам номер секретної постанови уряду, а потім вже пішли докази з ВДЗ.

Оригінал публікації: Примарні гонщики Кабміну

* * *

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.

Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама: