Оштрафують усіх!

Оштрафують усіх!

Утеплили квартиру чи офіс? Встановили метало-пластикові вікна? Замінили унітаз чи мийку? "Відгрібайте" штраф 3 400 грн.
Субота, 2 лютого 2013, 11:10
Іван Смольний, експерт-консультант з питань ЖКГ

Дочекалися: оприлюднені 18 та 30 січня 2012 року проекти законів визначили, за рахунок чого та кого буде реформуватися українська комунальна сфера.

Перший проект - "Про внесення змін до деяких законів щодо вдосконалення відносин у сфері теплопостачання, надання послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води" - розробила Національна комісія з регулювання у сфері комунальних послуг - Нацкомпослуг.

Другий проект - "Про внесення зміни до статті 32 закону "Про житлово-комунальні послуги" щодо нарахування пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги" - написав Мінрегіонбуд.

Перший документ вносить зміни до діючих нормативно-правових актів: Кодексу про адміністративні правопорушення, законів "Про теплопостачання", та "Про житлово-комунальні послуги", "Про засади функціонування ринку газу".

Прикриваючись благими намірами, Нацкомпослуг породила правовий акт, який закріплює за комунальниками право штрафувати споживачів, як заманеться.

Коли споживачеві не до вподоби холодні батареї у квартирі чи офісі та захмарні рахунки за такі послуги, і він вирішить відмовитися від них, то буде покараний штрафом 1700-3400 грн.

Якщо батарея потече, і споживач її демонтує, заглушить або вирішить замінити без санкції комунальників, отримає такий же штраф.

Фото tsn.ua

Якщо з "гарячого" крана тече ледь тепла вода, а то й зовсім не тече, і споживач вирішить відмовитися від цієї послуги, його чекає штраф 3 400 грн.

Не дай боже споживачеві кудись відлучитися, бо якщо прийдуть тітоньки з посвідченнями, а їм ніхто не відчинить, буде йому штраф до 1 360 грн.

Вирішили утеплити квартиру чи офіс, встановити метало-пластикові вікна чи теплоізоляцію, замінити унітаз чи мийку? "Відгрібайте" штраф 3 400 грн.

Більш того, якщо у будинку розвалюється ліфт, неприбрані сходи, аварійні електричні, водо-теплопостачальні мережі, тече дах, це вважатиметься безгосподарним утриманням і буде каратися штрафом - 3 400 грн.

Цей сумний перелік можна продовжувати.

При цьому за користування тепловою енергією без угоди проект визнає штраф лише 85-510 грн. Чому так мало? Може тому, що 99% комунальних підприємств не укладають таких договорів із споживачами, бо не мають на це права?

Виникає питання: а судді хто? Кого розроблений Нацкомпослуг проект наділяє правом карати та милувати? Довго гадати не доведеться: складати протоколи про адміністративні порушення будуть самі комунальники.

Фото О.Цупикова

Нацкомпослуг не зважає на те, що фірми, які надають комунальні послуги, є суб'єктами підприємницької діяльності. Їх основна мета - отримання прибутку. Наділяти ж їх каральними функціями, притаманними державним органам, означає породити величезну корупційну складову та конфлікт інтересів.

Не треба мати багатої фантазії, щоб уявити, як після прийняття закону двійки та трійки переповнених відчуттям влади "уповноважених осіб" будуть відправлені на "регламентовану територію" для покращання захисту прав споживачів.

Ось що написано у пояснювальній записці до закону.

Впровадження змін забезпечить умови для технологічного та економічного збалансування процесів надання послуг з теплопостачання та надання послуг з централізованого опалення та гарячого водопостачання, створить передумови для відновлення системи централізованого теплопостачання як цілісного комплексу.

Внаслідок цього у теплогенеруючих, теплотранспортуючих та теплопостачальних організацій виникне можливість акумулювання коштів для технічного переоснащення існуючої інженерної інфраструктури.

Очікувані результати від прийняття регуляторного акта

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Ринкове середовище

Стабілізує та зумовить розвиток ринку надання послуг з теплопостачання, послуг з централізованого опалення та гарячого водопостачання.

відсутні

Інтереси держави

Виконання вимог чинного законодавства.

відсутні

Інтереси суб'єктів господарювання

Регулювання процесу децентралізації систем теплопостачання шляхом розвитку та збалансування системи централізованого теплопостачання, забезпечення умов для економічного розвитку підприємств всіх форм власності, які працюють на ринку в умовах розвитку конкурентного середовища.

відсутні

Інтереси громадян

Створення умов для забезпечення населення якісними послугами з централізованого опалення та гарячого водопостачання, запобігання використання власності, яка може завдавати шкоди правам та свободам інших громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію і природні якості землі.

відсутні

Зверніть увагу на останню колонку: витрати відсутні. Такі розкішні наслідки - і ніяких витрат для держави. Чому? Бо все оплатить споживач із своєї кишені. Можна тільки здогадуватися, з яким ентузіазмом комунальники кинуться виконувати норми цього акта, якщо він буде прийнятий.

Не слід сподіватися, що на стадії погодження проекту хтось особливо детально аналізуватиме його вади. Скоріш за все, це цинічне породження хворобливої уяви "спеціалістів" Нацкомпослуг щодо реформ у ЖКГ таки дійде до Ради.

Поява другого закону очікувалася, але громадськість сподівалася, що розум та політична воля не дозволять обкладати пенею споживачів, що мають заборгованість на тлі прогресуючого зубожіння населення. Однак сталося інакше. Згідно з ним борг за комунальні послуги щороку зростатиме на 36%.

Ні заборгованість із зарплати, ні відсутність роботи, ні погана якість наданих послуг чи їх відсутність не впливатимуть на нарахування пені - плати і все!

Фото livejournal.com

Відтак, обидва законопроекти, як пилососи, висмоктуватимуть з кишень громадян гроші на рахунки комунальників.

"Законопроект розроблено на виконання пункту 168.1 Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", затвердженого указом президента", - сказано у пояснювальній записці до проекту.

Цинізм найвищої проби! Це чергова спроба перетворити громадян у безправних кріпаків комунальних баронів, яких може зупинити лише широкий громадський резонанс.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!