"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

Як правильно жити в Україні? Поради економіста

Як правильно жити в Україні? Поради економіста

Зникла надія. Зараз українці сильно шукають, кого призначити новим "Кучмою". Якщо прояв власного інтересу вже краще дається українцям, то із проявом колективного інтересу ще є суттєві проблеми. Уявіть собі живу профспілкову організацію в офісному приміщен
Вівторок, 6 березня 2007, 17:14

Вже третій рік, як пішов Кучма, а реформи не почалися, лампочка в під'їзді не вкрутилася, бруд у дворі не прибрався. Зникла надія. Зараз українці посилено шукають, кого призначити новим "Кучмою": Ющенка, Тимошенко, Януковича, Азарова чи знову-таки якусь етнічну меншину?

Це призводить до зменшення раціонального в українському суспільному житті та до збільшення емоційного, маразматичного, маніпулятивного. Що у свою чергу призводить до все меншої надії на пришвидшення поліпшення добробуту "кожного-з-нас".

Реклама:

Що робити? Проти кого боротися? Або за що? Кого підтримувати? Чого домагатися в сучасній Україні аби переживати відчуття власної правоти?

1) Відмовитися від розподілу людей і речей на "добрі" і "погані". Після 2004 року цей поділ в Україні відмінено. Більше немає "добрих" і "поганих" речей, людей: немає "доброї" опозиції та "поганої" влади. Тепер і опозиція, і влада однаковою мірою здатні як на добрі, так і на погані вчинки. Більше того, одна і та сама річ або людина може бути як доброю, так і поганою, в залежності від контексту.

2) Усвідомити власний інтерес. Політики задурили голови українців так, що вони вже не розуміють, що є їхнім власним інтересом: вступ до НАТО, мова чи відсутність сміття у дворі? Необхідно зробити ревізію свого інформаційного простору за допомогою питання: а що це дає мені особисто? яку користь це несе мені, а не гіпотетичній нації? Саме цей критерій є основним в ринковій економіці, яка вже давно діє в Україні. Ті, хто не може пройти через очищення цим критерієм, залишаться обдуреним електоратом.

3) Проявити власний інтерес. Необхідно максимально переслідувати саме власні, особисті інтереси, а також вміти аналізувати суспільні проблеми на предмет прямих та опосередкованих наслідків для особистісного виміру. Ніщо не діє так оздоровче на людей, як цілеспрямоване переслідування власного інтересу, задоволення власних бажань.

4) Усвідомити колективний інтерес. Усвідомивши перепони на шляху реалізації власних інтересів, можна об'єднатися з іншими, хто має ті ж проблеми, заради усунення цих перепон. Якщо, наприклад, на роботі від вас вимагають любити свою роботу і через це не спати ночами, працюючи в офісі – ви можете відчути, що це суперечить вашому інтересу мати задовільний стан фізичного і психічного здоров'я. А тепер оберніться навколо себе, чи ви один так працюєте?

5) Проявити колективний інтерес. Якщо прояв власного інтересу вже краще дається українцям, то із проявом колективного інтересу ще є суттєві проблеми. Уявіть собі живу профспілкову організацію в офісному приміщенні. Слово профспілка здається вам чимось застарілим. Але тільки колективна дія деколи може усунути перепони до реалізації особистих інтересів. Якщо ви прямо не берете участь у проявленні своїх колективних інтересів по усуненню перешкод до реалізації власних – винайміть когось. Знайдіть громадську, політичну, благодійну організацію, яка найбільш виразно проявляє ваш колективний інтерес, та зробіть пожертву. Тільки створивши справжній ринок "представництва інтересів" можна стимулювати побудову в Україні раціональної політики, раціонального суспільного життя.

Саме слідування цим простим правилам веде до досягнення максимального добробуту для "кожного-з-нас", а значить і для України.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама: