"Экономическая правда" приглашает на конференцию "Восстановление Украины: почему не следует откладывать до победы"

Эра общего потребления

Эра общего потребления

Дистрибуция контента сделала революцию. Зачем покупать фильм, который будет лежать на полке, если он может быть доступен в облаке всегда и везде? (Укр.)
Вторник, 9 февраля 2016, 11:55
Фред Мазелла, соучредитель и CEO BlaBlaCar

Уявіть собі світ, в якому є можливість створити надійні зв'язки між будь-якою кількістю людей.

Світ, в якому транзакційні витрати, час і відстань зменшуються майже до нуля.

Світ, який миттєво доступний зі смартфона в будь-якому місці і в будь-який час.

Ця глобальна революція, яка можлива завдяки базам даних, пошуковим системам і зв'язку, почалася.

Реклама:

Вона дозволяє людству звільнитися від обмежень минулого.

Ми починаємо робити те, що ми вміємо найкраще: колаборація і спільне споживання.

У безпрецедентних масштабах цей значний нереалізований потенціал для спільного споживання розблоковано і починає розвиватися на зовсім новому рівні, створюючи при цьому цінність для всіх.

Завдяки платформам, які з'єднують однолітків і дозволяють створювати довіру в режимі онлайн, люди все частіше діляться товарами, знаннями, грошима, навичками, мережами, контентом. За допомогою цих платформ повертається здатність людей робити ще більш значний внесок у суспільство та економіку.

У той же час в глобальному масштабі переглядаються відносини між економічними і соціальними суб'єктами. Ми стоїмо на порозі нової ери, ери спільного споживання, яка накладає відбиток на масштаби і формат наших відносин з іншими.

Спільне користування товарами

Доступ до товарів, якими тимчасово не користуються інші, призводить до значної зміни поведінки.

Люди починають цінувати можливість передати речі в тимчасове користування, а не просто бути власником, особливо, якщо ці товари дорогі або вимагають технічного обслуговування.

Хорошими прикладами є автомобілі і будинки, якими можна ділитися на платформах зі спільного користування.

Спільне споживання знань

Вікіпедія або MOOCs - Massive Open Online Courses - допомагають зробити доступ до знань по всьому світу простішим, забезпечуючи можливість слухати найкращих викладачів нашого часу в режимі онлайн у будь-якому місці і в будь-який час.

Контент створюється спільно, а доступ до освіти стає універсальним.

Краудфандинг

На платформах краудфандингу підприємці, творчі особистості, студенти і будь-хто з ідеєю в країнах, що розвиваються, і розвинених країнах можуть отримувати фінансування коштом інвестицій, кредитів або пожертвувань, зроблених приватними особами, яким сподобалися ідеї та проекти.

Краудфандери отримують можливість бути частиною проекту, підтримувати його і допомагати розвиватися. Крім того, вони діляться досвідом і цим підвищують цінність своїх інвестицій.

Спільне споживання часу і навичок

Кожен з нас тепер може ділитися своїм часом і навичками з іншими завдяки платформам Upwork, TaskRabbit, Hopwork або Thumtack. Незалежно від свого віку або досвіду люди діляться часом і талантами на власних умовах.

Спільне споживання контенту

Дистрибуція ліцензійного та особистого контенту зробила справжню революцію.

Навіщо купувати фільм, який буде лежати на полиці, якщо він може бути доступний в хмарі завжди і скрізь?

Завдяки сервісам Netflix, Spotify і Deezer онлайн-доступ переважає над власністю в таких масштабах, що це переосмислює існування цілих галузей. Особистий контент так само працює в Instagram, Facebook, LinkedIn, YouTube і Dropbox.

Ера спільного споживання є логічною еволюцією, яка почалася з руйнівних нововведень у 2000-х, а зараз дозволяє людям масштабувати свої зв'язки і отримати доступ до рішень, які найкраще їм підходять.

Ера спільного споживання створює нові взаємодії між людьми з різних соціальних, професійних та культурних спільнот або поколінь. Люди, які ніколи б не зустрілися, вирішили поїхати разом. Крім друзів і знайомих, кількість людей, яким ви довіряєте, різко збільшується.

Оптимізація ресурсів, притаманних економіці спільного споживання, неоціненна у вирішенні екологічних наслідків наших споживчих звичок.

Коли товар може генерувати цінність, з'являється висока ймовірність, що ми повернемося до вищої якості стійких моделей виробництва, а не будемо створювати короткострокові одноразові товари.

Спільне споживання дозволяє підвищити купівельну спроможність людей та монетизувати використання активів, що не працюють, при мінімальних витратах.

Джеремі Ріфкін, автор третьої промислової революції, пише: "Ми ніколи не припускали, що технічна революція буде настільки велика, що зможе зменшити граничні витрати для великої кількості товарів і послуг практично до нуля, зробить ці товари і послуги майже безкоштовними".

Ці переваги мають справжній вплив на якість життя. У випадку з BlaBlaCar перешкода великої відстані зводиться до нуля.

Меріем, одна з наших користувачів в Іспанії, студентка MBA в Севільї, використовує BlaBlaCar, щоб їздити до свого нареченого, який живе за 300 км.

Ще один користувач, Тьєррі, працює за 250 км від дому і має можливість бачити свою дочку частіше завдяки доступним подорожам, яких би не було без реалізованої ідеї спільного споживання між мільйонами користувачів у світі.

Розвиваймо економіку спільного споживання разом. Спільне споживання підсилює нашу цілеспрямованість, збільшує добробут і зменшує кількість вуглецю в атмосфері. Простіше кажучи, спільне споживання - це життя.

Оригінал публікації: The Sharing Age

* * *

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.

Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама: