Обмануті вкладники. Історія перша: ПриватБанк

Обмануті вкладники. Історія перша: ПриватБанк

Середа, 25 червня 2008, 09:59 -
Робітники Приватбанку залучають клієнтів будь-якою ціною з однієї простої причини. У банку існує система преміальних, яка нараховується залежно від кількості залучених працівником клієнтів.

Економічна правда ініціює рубрику, в якій будуть опубліковані історії стосунків вітчизняних банків та їхніх клієнтів. Ця рубрика не ставить собі за мету заплямувати репутацію будь-якого банку. Наша головна мета - змусити банкірів побачити недоліки власної роботи й виправити свої ж помилки.

Через те, що подібні історії передаються перш за все з вуст у вуста, в банк приходить все менше клієнтів, в той час, як топ-менеджмент не завжди знає, як працюють усі регіональні відділення. Історія, яка трапилася з ПриватБанком мала місце у 2007 році.

Керівники ПриватБанку називають однією з головних його переваг стовідсотково вітчизняний капітал. Однак в українських реаліях відсутність іноземного власника - дуже неоднозначна риса. Найчіткіше можна відчути різницю, відвідавши найближчі відділення банків і поспілкувавшись з робітниками, порівнявши стандарти сервісу та обслуговування залежно від його власника. Як то кажуть - без коментарів.

Репутація ПриватБанку завжди була неоднозначна. Всім відомі хитрощі, за допомогою яких він приваблював клієнтів на початку своєї історії. Тоді в Дніпропетровській області видавалися іпотечні кредити за низькою відсотковою ставкою. У договорах, які, зазвичай, клієнти ретельно не вичитують, була прописана якась маловажлива умова позики. І, якщо клієнт (не знаючи про цю умову) її не виконував, банк забирав майно за невиконання умов договору.  

Реклама:

Тоді подібні виверти можна було пояснити бажанням якнайшвидше захопити ринок. Але ситуація, яка склалася в одному з регіональних міських відділень ПриватБанку останнім часом, просто нечувана. Звісно, за умови, що фінансова установа дбає про свою репутацію.

У банківських колах давно глузують зі стратегії ПриватБанку роздавати кредитні картки усім бажаючим, як мобільні оператори роздають під час акцій стартові пакети. Кожен клієнт банку, в середньому, є власником трьох пластикових карток.

Цього разу жертвами трюку стали лікарі, які звернулися до банку з метою оформлення зарплатної картки. У відділенні банку повідомили, що завести її можна тільки за умови відкриття депозитного рахунку.

Після того, як клієнтам була розрекламована депозитна програма "Копілочка", вони погодилися з умовами банку та відкрили депозитні рахунки на 600 грн. строком на один рік.

По закінченню терміну дії договору клієнти звернулися до банку з проханням повернути кошти. У результаті вони отримали по 560 грн. з поясненням, що частина коштів пішла на обов'язкові витрати із відкриття рахунку та зберігання коштів. Про відсотки мова взагалі не йшла. Реальні мотиви банку залишаються невідомими.

Згідно з законом, з депозитних вкладів банк зобов'язаний повернути громадянам суму не меншу, ніж була первинно внесена на рахунок. Проте у цьому випадку клієнти не змогли звернутися до суду, адже перед тим, як виплатити кошти, банк попросив повернути копії договорів, які клієнти мали на руках.

Дізнавшись про цю історію, автор вирішив особисто звернутися до банку з проханням оформити пластикову картку. У відповідь співробітник банку також пояснив, що для того, щоб це зробити, необхідно відкрити депозитний рахунок.

Після нетривалої суперечки щодо абсурдності подібних вимог співробітник банку майже благав відкрити депозитний рахунок та покласти на нього хоча б 10 грн. І тільки після погроз звернутися зі скаргою до головного офісу він погодився оформити зарплатну картку на звичайних умовах.

Робітники банку застосовують такі хитрощі з однієї простої причини. У банку існує система преміальних, яка нараховується залежно від кількості залучених працівником клієнтів. Тому дії персоналу можна пояснити бажанням отримати премію.

Не дивно, що доля дніпропетровського банку на ринку все ж поступово зменшується. Стратегія залучення клієнта будь-якою ціною разом з некомпетентним персоналом не призводить до позитивних наслідків. Водночас, на ринку пластикових карток ПриватБанк ще довго буде залишатися одноосібним лідером. Станом на 1 червня в обігу банку знаходиться вже майже 16 млн. карток, а наприклад, у найближчого конкурента, банку "Надра" - всього 7 млн.

У Приватбанку прокоментувати ситуацію відмовились, посилаючись на те, що "відповідальна" особа була у відпустці, а ніхто інший прокоментувати стан речей не мав права.

Довідка ЕП:

ПриватБанк уже багато років залишається лідером серед банківських установ України. Після купівлі міжнародними фінансовими холдингами великих пакетів акцій найближчих конкурентів цієї фінустанови експерти невтомно прогнозують послаблення її позицій. Але протягом останнього року цього не відбулося.

На 1 квітня чисті активи Приватбанку становили 60 667,1 млн. гривень, кредитний портфель - 51 355,4 млн. гривень, власний капітал - 7 258,6 млн. гривень.

Акціонерами ЗАТ "Приватбанк" є Геннадій Боголюбов й Ігор Коломойський, які володіють напряму по 45,79% акцій.

Ми запрошуємо всіх небайдужих надсилати нам на електронну адресу редакції ekpravda@gmail.com історії та факти відносин банків з клієнтами та особливості роботи кожного з них. Усі факти будуть перевірятися та їм буде надана належна оцінка.

Реклама: