"Укрзалізницю" свідомо доводили до банкрутства - Балчун

Вівторок, 20 грудня 2016, 13:42

ПАТ "Укрзалізниця" свідомо хотіли довести до банкрутства.

Про це керівник Укрзалізниці Войцех Балчун розповів в інтерв’ю "Укрінформу".

"Насамперед, ми зберегли поточні можливості компанії, оскільки був такий план, щоб компанія збанкрутувала. І я відкрито про це кажу. Не хочу зупинятися на тому, хто і що (хотів зробити - ред.), але знаю в деталях, які дії готувалися...", - підкреслив Балчун.

За його словами, новий менеджмент отримав компанію без запчастин, без справних вагонів та локомотивів, із сильно зниженим рівнем запланованих витрат, наприклад, на ремонт вагонів.

Реклама:

"А йшлося про те, щоб показати: прийшли поляки і нічого не змогли зробити!",- наголосив він, додавши, що за останні місяці вдалося змінити ситуацію на краще.

Балчун підкреслив, що недоброзичливці, які наживаються на корупційних схемах, намагаються використовувати усі можливі проблеми, які виникають у компанії, наприклад нещодавню – з постачанням палива.

За його словами, компанія до кінця року має підписати дев’ять угод на постачання дизпалива для "Укрзалізниці". Натомість, в минулий четвер була спроба паралізувати роботу тендерного комітету, щоб не відбулося підписання однієї з угод.

"Так, ми оголосили дев'ять тендерів. Усі вони мають завершитися до кінця року, якщо не буде блокування в Антимонопольному комітеті. Треба усвідомлювати, що там теж діють схеми",- зауважив Балчун.

Керівник Укрзалізниці зазначив, що ситуація з рухомим складом компанії була критичною, оскільки торік було куплено лише 28 вагонів, а велика кількість найближчим часом мала вийти з експлуатації.

"Моїм завданням є відбудова компанії. Ми інвестуватимемо величезні кошти - буде 9 тис. нових товарних вагонів, 1070 зерновозів, які будуть перероблені з цементовозів. Відтак, ми вперше з 1993 року матимемо додаткові зерновози. Це не порівнюється з минулим роком: торік ми купили 28 вагонів, цього року їх буде тисяча, а в наступному - дев'ять тисяч. Це показує, що ми зробили за кілька місяців", - наголосив Балчун.

Він зазначив, що стратегія компанії передбачає вкладення 108 млрд гривень на модернізацію і купівлю нового рухомого складу.

Балчун також розповів, що нестача вагонів-зерновозів в цьому році була, у тому числі наслідком здійснення корупційних схем.

"Наприклад, два чи три місяці тому ми виявили, що одна з наших філій, на балансі якої були зерновози, яких нам так не вистачало восени, підписала у травні комерційний контракт і віддала 500 вагонів в оренду приватній фірмі. Відтак, вони виїхали з України до Казахстану. І тепер нам треба буде їх повертати назад", - наголосив Балчун.

Керівник Укрзалізниці наголошує, що компанія повинна перестати бути "дійною коровою" для окремих людей та груп, а прибутковою фірмою в інтересах держави.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!