"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

Держбюджет може втратити понад 2 мільйони через "пільгове" паливо

П'ятниця, 20 серпня 2010, 14:58

Державний бюджет у 2010 році може втратити від 2 млрд. гривень на схемах імпорту палива з пільговим режимом: без сплати ПДВ та акцизного збору.

Про це пише директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн у статті для тижневика "Дзеркало тижня". 

"На початку серпня стало відомо, що митниця почала оформляти нафтопродукти без стягнення акцизного збору і ПДВ. Кордон "прорвало" якесь ДП "Лівела", котре пред'явило митникам п'ять судових рішень, перші з яких датовані січнем 2004 року, а останні - травнем-червнем поточного", - інформує він.

За даними Куюна, більше про це явище може сказати материнська структура, а саме: українсько-польське спільне підприємство "Тайстра".

Реклама:

"Це ім'я спливло у кінці 2007 року, а озвучив його новий менеджмент нафтопереробного заводу "Укртатнафта", який зайняв своє місце в результаті рейдерської атаки. Щоб надати цьому не дуже цивілізованому методу власного розвитку героїчний і навіть патріотичний відтінок, була розголошена схема постачання нафти. У ній "Тайстра" (точніше, інша "дочка" СП на ім'я "Таїз") грала роль податкового фільтра, в якому по дорозі до бюджету застрявав ПДВ (тоді ішлося про 1,13 млрд. гривень)", - пише він.

"Проводилася ця нехитра операція на підставі рішення Автозаводського районного суду Кременчука щодо правомірності застосування до "Тайстри" держгарантій захисту іноземних інвестицій. До речі, саме це рішення від 19 січня 2004 року значиться в переліку судових рішень, які прикладає сьогодні "Лівела" до своїх митних декларацій", - інформує автор.

Він нагадує, що підприємства з іноземними інвестиціями найпершої хвилі законом "Про іноземні інвестиції" від 13 березня 1992 року отримали гарантії незмінності законодавства, яке діяло на момент внесення інвестицій.

Згодом такі підприємства повернули це в судах таким чином, що на них не поширюється дія податкових законів, які поступово почали прийматися: у 1992 році ще не було ані ПДВ, ані акцизів, ані мит.

"Закон обернувся для держави справжньою трагедією. Наприкінці 90-х по суті весь імпорт підакцизних та інших популярних товарів народного споживання йшов до України через ПІІ, знищуючи цілі галузі національної економіки. Незважаючи на те, що законом передбачався незмінний податковий режим протягом десяти років, тобто до 2002-2003 років, як бачимо, українські судді знайшли підстави, щоб окремі суб'єкти зберегли серйозні привілеї досі", - відзначає автор.

Він вказує, що за першу декаду серпня "Лівела" розмитнила без акцизу і ПДВ понад 5,2 тис. тонн дизельного палива і, за даними учасників ринку, з кожним днем збільшує обсяги безподаткового імпорту.

"Ідеться про серйозні суми. При сьогоднішній вартості бензину А-95 на зовнішньому ринку близько 700 доларів за тонну "Лівела" "оптимізує" акциз (132 євро за тонну, або близько 170 доларів за тонну) і ПДВ, що нараховується на митну вартість бензину з акцизом, тобто сумарно близько 300 доларів за тонну, або 2,4 тис. гривень. Це - пряма сума втрат держбюджету", - наголошує Куюн.

Стосовно дизпалива, додає він, при поточному рівні світових цін ця цифра становитиме 1,6 тис. гривень за тонну.

"Якщо взяти до уваги обсяги імпорту бензину і дизпалива, то до кінця року через "діру" в кордоні, минаючи держбюджет, може витекти два мільярди гривень. І це мінімум, оскільки безперечна вигідність такої схеми буде збільшувати поставки по імпорту", - відзначає експерт.

Він не виключає, що якщо схема таких фірм не буде припинена, то весь імпорт перейде на новий режим розмитнення.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: